اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح شمیم هر خانه یک کارخانه

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان با بیان اینکه طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است، گفت: آموزش و توانمندسازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه‌گام اجرای طرح شمیم خدمت است.

طرح شمیم هر خانه یک کارخانه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سجاد کاظمی پور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح شمیم خدمت در سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح به همت اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با هدف رونق تولید و اشتغال در جوار بقاع متبرکه و با استفاده از ظرفیت و جایگاه این اماکن مقدس، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح شمیم خدمت با شعار «هر خانه یک کارخانه» به دنبال فراهم کردن زمینه برای کارآفرینی و اشتغال افراد کم‌برخوردار است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان خادمان اهل‌بیت علیهم‌السلام، برای تحقق شعار سال و زمینه‌سازی برای ایجاد جامعه مهدوی، طرح شمیم خدمت را، به‌عنوان یکی از کارویژه‌های مهم در دستور کار خود قرار داده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان آموزش و توانمندسازی، کمک به ایجاد اشتغال و بازاریابی و فروش محصولات تولیدی را سه‌گام اجرای طرح شمیم خدمت برشمرد و گفت: در این طرح از ظرفیت‌های بقاع متبرکه در راستای کارآفرینی و اشتغال بهره برده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست با مذاکره و مشاوره با نخبگان محلی، دانشگاهیان، صاحب‌نظران، مدیران مرتبط بخش‌های دولتی، سازمان‌های مردم‌نهاد اقدام به آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها صورت خواهد گرفت، افزود: در این مرحله برای اجرای صحیح طرح، نیازسنجی در خصوص برنامه‌های آموزشی با توجه به نیاز و شرایط منطقه و ارتباط با کارآفرینان موفق در منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی پور، با اشاره به استفاده از اماکن موقوفه متروکه برای طرح شمیم بیان کرد: در گام دوم با توجه به ظرفیت موقوفات استان از زمین‌های موقوفه جهت امور زراعی، کشت، دامداری و دام‌پروری، استفاده از اماکن موقوفه متروکه جهت تبدیل به کارگاه و مراکز تولید استفاده خواهد شد.

وی به فراهم کردن زمینه فروش محصولات اشاره کرد و افزود: در مرحله سوم نیز محصولات تولید در بازارچه‌های دایر شده در جوار بقاع متبرکه و یا جشنواره‌های استانی و کشوری به فروش خواهد رسید و در پایان نیز سازمان اوقاف از کارآفرینان نمونه طرح شمیم خدمت در سطح استان به نحو شایسته‌ای تقدیر خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف گیلان با تقدیر از تعامل نهادهای مختلف برای اجرای بهتر طرح شمیم گفت: در اجرای طرح شمیم خدمت دیگر نهادهای حمایتی و آموزشی مانند کمیته امداد امام خمینی (رحمه‌الله) و بهزیستی، فنی و حرفه‌ای، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، نیروی مقاومت بسیج با سازمان اوقاف همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول