اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

افزایش 10 درصدی گاز دریافتی از خطوط انتقال سراسری در فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از افزایش 10 درصدی گاز دریافتی از خطوط انتقال در این استان خبر داد.

افزایش 10 درصدی گاز دریافتی از خطوط انتقال سراسری در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به گفته حسینی میزان گاز دریافتی این شرکت از خطوط انتقال در سال گذشته 13 میلیارد و 621 میلیون و 695 هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال ۹۸، بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس، میزان گاز دریافتی سال 98 را 12 میلیارد و 348 میلیون و 256 هزار متر مکعب اعلام کرد.

وی بیشترین حجم مصرف گاز در این استان را مربوط به صنایع عمده و فوق عمده دانست و گفت: میزان مصرف مشترکین عمده و فوق عمده برداشتی از خطوط انتقال گاز در سال 99 بیش از 8  میلیارد و 726 میلیون و 454 هزار مترمکعب بوده که نسبت به سال قبل، 16 درصد افزایش داشته است.

حسینی علت اصلی افزایش مصرف صنایع عمده و فوق عمده را توسعه گازرسانی به واحدهای صنعتی و کارخانه‌ها دانست و افزود: گاز طبیعی به عنوان انرژی اصلی تامین کننده سوخت کارخانه‌ها، نقش مهمی در رفع موانع تولید در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال دارد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به وضعیت گازرسانی به صنایع فوق عمده و عمده استان، تعداد صنایع فوق عمده فارس را 10 مشترک بیان کرد و گفت: ۱۲ طرح گازرسانی به صنایع فوق عمده استان نیز در دست اجرا است.

همچنین در بخش صنایع عمده از هزار و ۹58 مشترک،  هزار و ۴۴۵ صنعت مصرف کننده گاز هستند و گازرسانی به 533 واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

حسینی یادآور شد: در هفت سال‌ گذشته توسعه گازرسانی به صنایع موجب کاهش مصرف سوخت های آلاینده مانند گازوییل و مازوت شده است که می تواند تاثیر بسزایی بر بهبود کیفیت هوا و کمک به محیط زیست داشته باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول