اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فرصت نهایی تبلیغات انتخابات اعلام شد؛ شوراها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه/ ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و خبرگان تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: فرصت نهایی تبلیغات برای شوراها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه و برای ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و خبرگان تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه است.

فرصت نهایی تبلیغات انتخابات اعلام شد؛ شوراها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه/ ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و خبرگان تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، شکراله حسن بیگی در بیست و نهمین جلسه ستاد با تقدیر از تلاش کمیته های ستاد انتخابات استان تهران در جهت برنامه ریزی برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار داشت: امیدواریم روز جمعه همچون دوره های گذشته شاهد حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای در کشور و به ویژه استان تهران باشیم.

وی با اشاره به آمار شعب اخذ رای در استان تهران تصریح کرد: ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رای که از این تعداد ۴۲۵ شعبه سیار در استان تهران پیش بینی شده است. شعب سیار برای حضور در بیمارستان ها، منازل افرادی که در قرنطینه کرونا هستند و همچنین، کمک به شعب سیاری که با جمعیت رای دهندگان روبه رو باشد، فعال هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: اخذ رای در روز جمعه ۲۸ خردادماه در شعب مختلف از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و اعضای شعب از ساعت ۶ صبح در محل حضور دارند و زمان رای گیری مطابق قانون تا ساعت ۱۷ روز جمعه ادامه دارد و تمدید این زمان با نظر وزیر کشور و مصوبه ستاد کرونا تا ۲ صبح روز شنبه برای شعبی که افراد در صف دادن حضور دارند و با هماهنگی هیئت نظارت، امکان تمدید است.

حسن بیگی در خصوص حضور نمایندگان فرماندار در شعب عنوان کرد: دو نماینده فرماندار باید در شعب حضور داشته باشند همچنین یک نماینده از ظرفیت قانون مجلس خبرگان و یک نماینده از ظرفیت قانون ریاست جمهوری حضور دارند تا به هر دلیلی یکی از نمایندگان فرماندار حضور نداشت، روند رای گیری ادامه یابد.

۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تعداد ۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران خبر داد و گفت: از این تعداد واجد شرایط، ۱۹۰ هزار و ۹۷۹ نفر رای اولی در استان تهران است.

وی به آمار نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا و میاندوره ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: برای ۴۷ شهر استان تهران، ۴ هزار و ۸۱۰ نامزد شوراهای شهر وجود دارد و برای ۵۰۲ روستای استان تهران، ۳ هزار و ۴۴۹ نامزد شوراهای روستا است؛ همچنین تعداد کاندیداهای میاندوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۱۵ نامزد است که برای یک کرسی رقابت می کنند و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز در استان تهران برای سه کرسی ۱۶ نامزد رقابت می کنند.

حسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش به جلسه ای که با حضور نمایندگان کاندیداهای ریاست جمهوری در محل ستاد انتخابات استان تهران برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این جلسه در راستای اجرای قانون انتخابات و حفظ حقوق هریک از کاندیداها در زمان برگزاری انتخابات مطابق مر قانون  مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است؛ براساس اعلام ستاد انتخابات استان تهران؛ زمان تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مطابق قانون تا ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه و زمان تبلیغات کاندیداهای شوراها تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول