اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پیشنهاد مطالعه دو کتاب با موضوع حضرت معصومه(س)

همزمان با دهه کرامت دو کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» به قلم محمدحسین شمسایی ویژه بزرگسالان و کتاب «مهمون آیینه‌ها» با اشعاری از اکرم السادات هاشمی پور در وصف حضرت معصومه(س) برای مطالعه پیشنهاد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه دو کتاب با موضوع حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، همزمان با دهه کرامت دو کتاب «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» به قلم محمدحسین شمسایی ویژه بزرگسالان و کتاب «مهمون آیینه‌ها» با اشعاری از اکرم السادات‌هاشمی پور در وصف حضرت معصومه (س) توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر) برای مطالعه پیشنهاد می‌شود.

در معرفی کتاب ۱۲۸ صفحه‌ای «حضرت معصومه؛ ایرانیان و حضرت معصومه (س)» عنوان شده است: این کتاب آثار دوسویه ورود حضرت معصومه (س) به ایران و ساخته‌شدن آستانه ایشان در شهر قم بر فرهنگ عامه ایران و نیز رفتارها و آداب و آیینی را بررسی کرده است و پاسخی به این پرسش‌هاست که آرامگاه حضرت معصومه‌ (س) که از خانواده پیامبر اسلام (ص) و از شخصیت‌های دوره تابعین به شمار می‌رود، چه اندازه در پیدایی و شکل‌گیری فرهنگ کنونی شهر قم و فرهنگ عامه ایران نقش داشته است؟ مردمان قم و نیز ایرانیان با این بانو و آرامگاه و آستانه وی چه رفتاری داشته‌اند و بر پایه آن چه آداب و آیینی برساخته‌اند؟

کتاب «حضرت معصومه؛ ایرانیان و حضرت معصومه (س)» در قالب هشت بخش به مباحث زندگی حضرت معصومه (س) در یک نگاه، جایگاه دینی و شخصیت معنوی حضرت معصومه (س)،‌ حضرت معصومه (س) و آیین‌های معنوی ایرانیان، حضرت معصومه (س) و آداب ایرانی،‌ ساختار حرم حضرت معصومه (س)، مکان‌ها و ساختمان‌های اداری، حضرت معصومه در ادبیات فارسی (س) و حرم حضرت معصومه (س) و گسترش شهر قم پرداخته است.

در بخشی از کتاب درباره مقام و جایگاه حضرت معصومه (س) چنین بیان شده است: «ملاصدرا ـ فیلسوف نامدار ایرانی قرن یازدهم هجری ـ در مدتی که در قم زندگی می‌کرد، هر گاه به مشکلی برمی‌خورد،‌ یا مطلبی برایش مبهم می‌شد،‌ به حرم حضرت معصومه‌ (س) می‌رفت و از او یاری می‌جست و همان‌جا مطلب برایش حل می‌شد.»

همچنین کتاب اشعار کودکانه «مهمون آیینه‌ها» با شاعری اکرم السادات‌هاشمی پور و تصویرگری مهدیه قاسمی در قالب کتاب‌های پروانه توسط به نشر منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است:
یک عالمه آرزو
تو حرمت گذاشتیم
شاید یه روز گل بدن
گلدونایی که کاشتیم

کتاب‌های «مهمون آیینه‌ها» و «ایرانیان و حضرت معصومه (س)» و چندین عنوان کتاب دیگر امام رضایی را در دهه کرامت می‌توانید از سایت behnashr.com با تخفیف ویژه تهیه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول