اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مرکز نوآوری آمل گشایش یافت/ ستاری: پهنه‌های نوآوری حمایت‌ از کارآفرینان و فناوران را گسترش دادند

با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مرکز نوآوری آمل افتتاح شد تا زمینه برای حضور کارآفرینان و فعالان زیست‌بوم نوآوری مازندران در صنعت فراهم شود.

مرکز نوآوری آمل گشایش یافت/ ستاری: پهنه‌های نوآوری حمایت‌ از کارآفرینان و فناوران را گسترش دادند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در مراسم گشایش مرکز نوآوری آمل با بیان این‌که استان مازندران ظرفیت‌های نواورآنه بالایی دارد که در پیوند با صنعت خالق ارزش افزوده و اشتغال می‌شود ادامه داد: بسیاری از این ظرفیت، همچنان مغفول مانده است و تا فعال شدن کامل زیست‌بوم نوآوری استان فاصله داریم. البته زیست‌بوم کارآفرینی استان خوشبختانه پویا است و جوانان خلاق می‌توانند به رونق این زیست‌بوم کمک کنند.

ستاری با اشاره به توسعه مراکز نوآوری و دیگر پهنه‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کارآفرینان جوان گفت: خوشبختانه تعداد این مراکز رو به افزایش است و علاوه بر این که تعداد قابل توجهی از مراکز نوآوری توسط معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته، بخش خصوصی نیز قدم در این راه گذاشته و تعداد مراکز نواوری بخش خصوصی رو به افزایش است.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در استانی به وسعت مازندران یک پارک علم و فناوری متمرکز باشد ممکن است دسترسی‌ها را محدود کند اما گسترش پهنه‌های نوآورانه در این استان می‌تواند به رونق یک‌دست و هماهنگ خدمات برای توسعه کسب و کارها کمک کند.

وی با اشاره به حمایت‌ معاونت علمی و فناوری از توسعه زیرساخت‌های نوآورانه گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز حمایت خوبی از زیست‌بوم نوآوری انجام داده است و بانک‌هاریال صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق‌های پژوهش و فناوری و دیگر فعالان حوزه مالی حمایت‌های مالی خوبی انجام دادند؛ مهم این است که زیست‌بوم نوآوری در کشور شکل بگیرد.

 

پهنه‌ای برای پیوند میان صنعت و نوآوری

با افتتاح مرکز نوآوری آمل زمینه‌ای برای ارائه خدمات و محصولات فناورانه به صنایع استان مازندران، در مساحت  1500 متر مربع میزبان 36 واحد فناور و نوآور فراهم شده است. پس از اتمام مراحل پذیرش و میزبانی از تیم‌ها اکنون،3 شرکت دانش بنیان و 17 شرکت فناور فعال در حوزه فناوری‌های دانش آموزی، الکترونیک، برق قدرت، صنایع شیمیایی سبز و نرم‌افزارها و خدمات حوزه فناوری‌های دیجیتال در این مرکز نوآوری مستقر شده‌اند.

معاونت علمی و فناوری به میزان 10 میلیارد ریال برای تجهیز این مرکز نوآوری سرمایه‌گذاری کرده است تا تامین نیازهای فناورانه مورد تقاضای صنایع مستقر در استان محقق شود. در حال حاضر بیش از 100 نیروی انسانی در این مرکز نوآوری فعالیت می‌کنند که در حوزه‌های تخصصی و فناوری دانش‌آموخته‌اند و 37 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهد.

همچنین با افتتاح شتابدهنده سایکو در دل این مرکز نوآوری، توسعه فناوری‌های دانش آموزی شتاب می‌گیرد. این شتابدهنده با مساحت 200 مترمربع در مرکز نوآوری آمل، اکنون میزبان 4 تیم فناور است که در مرحله استقرار ایده قرار دارند.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول