اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آقایان مدعی شفافیت بگویند چند نفر را در شهرداری استخدام کردند/حقوق دستیار مدیران چقدر است؟

معاون برنامه ریزی و امور شورا در دوران قالیباف در خصوص حقوق و مزایای دستیار مدیران، ادغام دو معاونت و گله مندی کارکنان از این دوره مدیریت شهری توضیحاتی ارائه کرد.

آقایان مدعی شفافیت بگویند چند نفر را در شهرداری استخدام کردند/حقوق دستیار مدیران چقدر است؟

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مدیران فعلی شهرداری مدام به گذشتگان می‌تاختند که تعداد زیادی نیرو جذب شهرداری شده و بدنه شهرداری چاق است، با این وجود خودشان فقط در یک بخش حدود 250 نیرو جذب شهرداری کرده و این افراد در پست‌های بالا حقوق می‌گیرند.

قرار بود اسامی این افراد منتشر شود تا مردم بدانند این افراد چه کسانی هستند، اما تاکنون شهرداری این کار را انجام نداده است.

اداره کل ایثارگران حذف شد و همچنین دو معاونت منابع انسانی و امور شوراها در هم ادغام شد و همین امر باعث نگرانی کارکنان شهرداری تهران شد و همچنین میزان فرانشیز درمان را هم افزایش دادند.

مدیران در این دوره اعتقادی به ساخت پروژه های بزرگ مقیاس نداشتند و قرار شد که تعدادی پروژه کوچک مقیاس محلی احداث کنند. بودجه در این دوره چند برابر شد و کارشناسان بارها خواستار این شدند که مدیران بگویند پول کجا هزینه شده است.

مدیران فعلی هم مدام اعلام‌می کنند که شهر بده کار تحویل گرفته و‌مدیران قبلی هم بارها در این باره توضیح داده و حتی مناظره ای هم برگزارشد.

از سوی دیگر در این دوره مدیریت شهری در بحث توسعه زیرساخت‌ها اقدامات مناسبی صورت نگرفته است و کلا 4.5 کیلومتر در این دوره مترو ساخته شده است و البته برخی خطوط هم تکمیل شدند. در خصوص آخرین وضعیت شهرداری تهران در زمینه جذب کارکنان، توسعه حمل و نقل عمومی، وضعیت نیروی انسانی، توسعه بزرگراه‌ها و... با ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و امور شورا در دوران قالیباف به گفتگو نشستیم.

 

عملکرد دوره فعلی شورای شهر را چگونه می‌بینید؟ در خصوص ادغام دو معاونت منابع انسانی و برنامه‌ریزی و همچنین انحلال اداره کل ایثارگران توضیح می‌دهید؟ چراکه کارکنان از این موضوع گله مند هستند.

شورای شهر در عمل شورای شهرداری هاست/ پرسنل شهرداری تهران باید نسبت به انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر تهران حساس باشند

اعتقاد من این است که شورای شهر قبل از اینکه شورای مردم باشد، در عمل شورای شهرداری‌هاست و بیشترین مصوباتی که در شورای شهر تهران انجام می‌شود، به دلیل تجربه 12 ساله‌ای که مستقیما با مصوبات و سیاست‌گذاری‌های شورا داشته‌ام، این است که بیشترین مصوبات به شهرداری و نیروی انسانی آن بازمی‌گردد. پرسنل شهرداری تهران باید نسبت به انتخابات این دوره شورای اسلامی شهر تهران حساس باشند؛ چراکه این افراد می‌خواهند فرداروز برای آنها تصمیم‌گیری کنند که این تصمیمات زندگی، رفاه، شرایط کاری آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مصوباتی که باعث گله مندی کارکنان شد/ادغام دو معاونت منابع انسانی و برنامه ریزی و نگرانی کارکنان/ انحلال اداره کل ایثارگران و ادغام آن در اداره کل رفاه!

اما در خصوص عملکرد شورا باید بگویم در همین چند ماه اخیر چند مصوبه شورای شهر تهران داشت که باعث گله‌مندی کارمندان شهرداری شده است. یکی از آن مصوبات ادغام معاونت منابع انسانی و معاونت برنامه‌ریزی بوده است که باعث نگرانی کارکنان شده است و بسیاری از کارکنان می‌گویند بعد از سال‌ها معاونت منابع انسانی منحل و در معاونت برنامه‌ریزی ادغام شد و از این موضوع ناراحت هستند. یکی دیگر از کارهای این دوره شورای شهر انحلال اداره کل ایثارگران و ادغام آن در اداره کل رفاه بود که شگفت‌انگیز است.

شهرداری تهران یک نهاد اجتماعی است و صرفا یک سازمان خدماتی نیست و باید به آن اجتماعی دیده شود.

در 12 سال مدیریت جهادی به موضوع ایثارگران شهروندی توجه شد/ رسیدگی به مشکلات معیشتی

اما موضوع ایثارگران در شهرداری مهم بود؛ چراکه ما ایثارگران شهروندی هم داشتیم و در 12 سال مدیریت جهادی به موضوع ایثارگران شهروندی توجه شد و در برنامه‌ریزی‌ها در اولویت بودند. همچنین برگزاری همایش‌ها، رسیدگی به مشکلات معیشتی برخی از آنها، از جمله اقداماتی بود که شهرداری انجام می‌داد. در اصل این دوره شورا اداره کل ایثارگران را منحل کرد.

افزایش 10 درصدی فرانشیز درمان/شهرداری برای این کار ردیف در آمدی در نظر گرفت

البته موضوع دیگری که این شورا انجام داد و باعث گله‌مندی کارکنان شده است، افزایش 10 درصدی فرانشیز درمان است و جالب است که ردیف درآمدی هم برای این کار دیده‌اند؛ یعنی از این فرانشیز پول به دست بیاورند. این نوع تصمیم‌گیری‌ها در شورای شهر و نادیده گرفتن کارکنان باعث گله‌مندی شده است. باید کارکنان شهرداری تهران در انتخابشان حساس باشند؛ چراکه شورا برای آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

آمارهای متعددی در خصوص دوره قبلی برخی کارهای مدیران قبل مطرح می‌شد، در این زمینه توضیح می‌دهید؟ همچنین نظرتان را در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در این دوره اعلام کنید.

 بازگشت به عقب کارکرد این دوره شورای شهر/بزرگ‌ترین کار آنها آمارسازی و سیاه‌نمایی نسبت به گذشته بوده است/ در هیچ کدام از دوره‌های شورای دوم، سوم و چهارم شاهد این مدل سیاسی‌کاری نبودیم

کارکرد این دوره شورای شهر بازگشت به عقب بوده است و بزرگ‌ترین کار آنها آمارسازی و سیاه‌نمایی نسبت به گذشته بوده است و حتی پرونده‌سازی‌هایی هم انجام دادند. گزارشات غیرواقعی ارائه کردند که بی‌سابقه بود و در هیچ کدام از دوره‌های شورای دوم، سوم و چهارم شاهد این مدل سیاسی‌کاری نبودیم. اگر به حافظه تاریخی مراجعه کنیم می‌بینیم که قبلا اینقدر به گذشتگان نمی‌تاختند که در این دوره به گذشتگان تاختند.

 این دوره مدیریت شهری فکر می‌کنند که مردم کارآگاه انتخاب کرده‌اند/مردم نماینده انتخاب کردند تا مشکلات آنها را برطرف کند

اما نکته قابل توجه این است که مردم توقع کار دارند و می‌خواهند که شعارهایی که مدیران داده‌اند اجرایی شود و همچین مردم می‌خواهند به آنها گزارش دهند که چه اقداماتی انجام شده است. جالب است که این دوره مدیریت شهری فکر می‌کنند که مردم کارآگاه انتخاب کرده‌اند، خیر، آنها نماینده انتخاب کرده‌اند تا دغدغه‌ها و مشکلات آنها را در زمین پسماند، حمل و نقل عمومی، بوستان‌ها و... برطرف کنند.

چرا مدیران فعلی نیمه پر را ندیدند/برخی اعضا پشت تریبون می‌رفتند و گزارشات غیرواقعی می دادند/مردم برخورد منصفانه را قبول می کنند

برخی اعضا پشت تریبون می‌رفتند و گزارشات غیرواقعی و آمار و ارقام‌هایی که با هیچ سند و مدرکی منطبق نیست ارائه می‌کردند و ذهن مردم را مشوش می‌کردند، در حالی که این آمارها واقعیت نداشت. چه اشکالی داشت که این دوره مدیرت شهری کارهایی که در دوره قبل انجام شده بود را هم مطرح می‌کردند و به اصطلاح نیمه پر لیوان را می‌دیدند. اقدامات مثبت را می‌گفتند؛ چراکه مردم روزانه تمام این کارها را دیده‌اند، از طرح‌های بزرگ‌، تونل‌، بزرگراه‌ها و... کارهای خوب را می‌گفتند و در عوض اعلام می‌کردند که یکسری نواقص هم وجود دارد که به آنها رسیدگی می‌شود. اگر مشکلی بود و کوتاهی صورت گرفته بود، مراجعی هستند که این موضوعات را بررسی و نظر می‌دهند. اگر اینگونه برخورد می‌کردند منصفانه بود و مردم هم از این نوع رفتارها استقبال می‌کنند.

ما در 12 سال 230 کیلومتر مترو ساختیم شما چه کردید؟/بزرگراه‌هایی که در زمان ما تکمیل نشده بود کدام را تکمیل کردند؟/در خصوص کارنامه شان بگویند

اما مدام منفی بافی کردند و گفتند قبلی‌ها بردند، فروختند و... و حالا که به پایان دوره رسیدند مردم از آنها کارنامه عملیاتی می‌خواهند. ما در 12 سال 230 کیلومتر مترو ساختیم. فقط 40 کیلومتر بزرگراه امام علی(ع) بود که شمال و جنوب را به هم وصل کرد. دریاچه شهدای خلیج فارس را ساختیم و تعداد زیادی بوستان و... حال مدیران این دوره بگویند چند کیلومتر مترو ساختند، چند بزرگراه ساختند و یا اصلا نگویند بزرگراه ساختند، بزرگراه‌هایی که در زمان ما تکمیل نشده بود کدام را تکمیل کردند و در نهایت اعلام کنند که کارنامه آنها در این دوره چگونه بوده است.

وضعیت بودجه‌ای در دوره فعلی مدیریت شهری چگونه است؟ البته مدیران تاکید دارند که به دلیل انباشت بدهی‌ها از دوره قبل نتوانستند کاری انجام دهند و یک شهر بدهکار تحویل گرفتند.

در سال 97، 98 و 99 بودجه نقد و غیرنقد کامل محقق شده و بعضا بالای صد درصد بوده است/پولش کجا رفت؟/کدام کار عمرانی انجام شد؟

بودجه چند برابر شده است.به گفته خود آقایان در سال 97، 98 و 99 بودجه نقد و غیرنقد کامل محقق شده و بعضا بالای صد درصد بوده است. کدام طرح عمرانی را انجام دادند و مطالبات پیمانکاران را چطور پرداخت کردند؟ بیایند اعلام کنند که این بودجه چند برابری را کجا هزینه کردند؟

مدیران این دوره به جای اینکه گزارش بدهند فرافکنی می‌کنند

انتخاب شورا در این دوره برای مردم تهران سرنوشت‌ساز است. مردم باید دقت کنند که یک 4 سال را از دست ندهند. من به عنوان یک کارشناس که چند سال مستمر در شورا کار کرده‌ام، خواهش می‌کنم که مردم این موقعیت را از دست ندهند و 4 سال دیگر هزینه و وقت از بین برود و مدیران این دوره به جای اینکه گزارش بدهند فرافکنی می‌کنند.

بسیاری از پروژه‌ها مانند پل صدر جایزه بین المللی گرفت/ می خواهیم شهر را دوباره به 12 سال مدیریت جهادی برگردانیم

ما در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصمیم داریم که شهر را دوباره به 12 سال مدیریت جهادی بازگردانیم و مردم شاهد خدمات باشند و همچنین به دنبال تهرانی سربلند هستیم تا مشکلاتی که تهران دارد را برطرف کنیم. در زمان مدیریت 12 ساله قالیباف، شهردار تهران در چندین مجامع بین المللی به عنوان منتخب اعلام شد و بسیاری از پروژه‌ها مانند پل صدر جایزه بین المللی گرفت. بسیاری از افرادی که وارد شهر می‌شدند می‌گفتند تصور نمی‌کردیم یک شهری که در محاصره تحریم‌ها بوده این چنین رشد کرده باشد.

یکی دیگر از مشکلات و گله مندی کارکنان شهرداری جذب دستیار مدیران است. افراد جوانی که بدون تجربه وارد شده و در بالاترین پست‌های مدیریتی قرار گرفتند. بسیاری از کارمندان معتقدند که تبعیض صورت گرفته، از سویی شورای شهر اعلام کرده بود که اسامی جذب شدگان را بر روی سامانه شفافیت قرار می‌دهد اما این امر هم رخ نداد، در این زمینه توضیح می‌دهید؟

نیرو گرفتیم آن هم برای جاهایی که تازه تاسیس شده بود/اگر نیروی مازاد شهرداری داشت چرا خود آقایان نیرو جذب کردند

دوستان در این دوره مدام به ما می‌تاختند که ما نیروی مازاد گرفتیم. ما هم نمی‌گوییم نیرو وارد نکردیم، نیرو به اندازه نیاز برای مکان‌های تازه تاسیس مانند ایستگاه‌های مترو، آتش نشانی، بوستان‌ها و مراکز فرهنگی دیگر که آماده بهره‌برداری شده بود نیاز داشتیم افرادی در آنجا مشغول به کار شوند. به همین دلیل نیروی انسانی استخدام کردیم. البته نه با آمار و ارقامی که آقایان اعلام می‌کنند.

 فقط در این دوره مدیریت شهری در یک سازمان شهرداری تهران 150 نیرو وارد شده است

حال بر فرض که ما نیروی مازاد هم داشتیم که نداشتیم اما فقط در این دوره مدیریت شهری در یک سازمان شهرداری تهران 150 نیرو وارد شده است که این سازمان از سازمان‌های قدیمی است و از ادغام چند سازمان صورت گرفته است.

 دوستان مدعی شفافیت بیایندو اعلام کنند که از شهریور 96 تا امروزچند نفر استخدام کرده اند

خواهش من این است دوستان مدعی شفافیت بیایند و برروی سامانه شفافیت اعلام کنند که از شهریور 96 تا امروز چند نفر را وارد شهرداری کرده‌اند و لیست آنها را اعلام کنند و اگر شهرداری نیروی مازاد داشت، چرا آنها نیروی جدید وارد کردند. جالب است چند وقت پیش یکی از مدیران ارشد شهرداری می‌گفت که ما خیلی کم مدیر از خارج شهرداری وارد بلدیه کرده‌ایم، این در حالی است که تعداد زیادی مدیر از خارج وارد شهرداری شدند و همین امر باعث نارضایتی کارکنان شده است.

 برخی از کارشناسان و مدیران شهرداری می‌گویند که ما دستیاران مدیران را آموزش می دهیم!

نکته‌ای دیگر همین بحث دستیار مدیران است که نمی‌دانم چطور باید یک جوان خوب که وقتی وارد شهرداری می‌شود و هیچ شناختی از ماموریت‌ها ندارد به عنوان دستیار مدیر باشد. برخی از کارشناسان و مدیران شهرداری می‌گویند که ما به این افراد آموزش می‌دهیم تا با شرح وظایف آشنا شوند، بعد اسم اینها را گذاشته‌اند دستیار مدیر؟

 دستیاران مدیر تازه به وظایف شهرداری آشنا می‌شوند/حقوق و مزایای بالای 10 میلیون

250 نفر را جذب کرده‌اند و به مناطق مختلف سهمیه دادند، این در حالی است که این دستیاران مدیر تازه به وظایف شهرداری آشنا می‌شوند و از همه جالب‌تر این است که در پست‌های بالای سازمانی و با حقوق و مزایای بالای 10 میلیون تومان استخدام شده‌اند این در حالی است که کارکنان شهرداری با 10 تا 15 سال سابقه این حقوق را نمی‌گیرند. این اختلافات باعث نارضایتی بدنه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول