اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

بیش از 7 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دیدار با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد به جایگاه حوزه نجف اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجوی عراقی در ایران هستند.

بیش از 7 هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سفر به عراق با حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله رمضانی در این دیدار با تاکید بر لزوم نخبه‌پروری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مسیر حرکت تحولی خود قرار دارد و دانشگاه بین‌المللی اهل بیت(ع) از لحاظ سخت‌افزاری، هیأت علمی و رشته‌های تحصیلی در مسیر پیشرفت و تحول قرار گرفته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: حوزه نجف اشرف و حوزه علمیه قم مکمل یکدیگر هستند. حوزه نجف در گذشته جامعیت قوی داشته است و امیدواریم به دوران طلایی خود بازگردد.

حجت الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و خانه فرهنگ ارائه کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم بین ایران و عراق رابطه علمی و دانشگاهی بین دو کشور است. ایران ظرفیت پذیرش حدود ۲۰ هزار دانشجوی عراقی را دار است. این در حالی است که در ابتدای فعالیت رایزنی فرهنگی در عراق فقط ۲۳ دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کردند و در حال حاضر بیش از هفت هزار دانشجوی عراقی در ایران هستند.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق با اشاره به وضعیت اسفبار شیعیان در دوران صدام اظهار داشت: در زمان حکومت رژیم بعث به شیعیان اجازه داده نشد تا سطح علمی خود را ارتقا ببخشند و بسیاری از شیعیان عراقی دستگیر، زندانی، تبعید و یا اعدام می‌شدند.

در ادامه آیت‌الله رمضانی از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در شهر بغداد بازدید کردند. حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری نیز در این بازدید، گزارشی از فعالیت‌های خانه فرهنگ ارائه داد و آیت الله رمضانی از یکی از کلاس‌های آموزش زبان فارسی در این مرکز بازدید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول