اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان کردستان به صورت مجازی برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: اجرای فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی این استان به شیوه مجازی و با بهره‌گیری از بستر شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد» برگزار می‌شود.

اوقات فراغت و فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان کردستان به صورت مجازی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الله نریمانی ظهر امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد استانی فعالیت‌های تابستانی سال 1400 که با حضور اعضای ستاد در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی استان برگزار شد؛ اظهار کرد: ثبت نام دانش‌آموزان تا پایان خردادماه 1400 از طریق سامانه همگام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شروع فعالیت تابستانی هرساله از 15 تیرماه و به مدت شش هفته است؛ گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش‌آموزان در کلیه مراحل ثبت نام مورد تاکید است.

این مقام مسئول یادآور شد: بخش محدودی از فعالیت‌های تابستانی به صورت حضوری پیش بینی شده است و در صورت استقبال دانش‌آموزان، این فعالیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و براساس پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کرونا به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

نریمانی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال حدود 90 هزار دانش‌آموزان در 320 پایگاه در فعالیت‌های تابستانی شرکت کنند؛ گفت: مسئولیت و اختیار برگزاری و عدم برگزاری فعالیت‌های تابستانی به صورت حضوری، محدود و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بر عهده شهرستان‌ها و مناطق است.

وی بر استفاده از فضای مجازی شبکه شاد در تولید و انتشار محتوای با موضوع فعالیت های تابستانی تاکید کرد و اظهارداشت: استفاده از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و همکاری با سایر دستگاه های فعال در اوقات فراغت دانش آموزان برای جذب حداکثری دانش آموزان در پایگاه های تابستانی مورد تاکید است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان هدایت اوقات فراغت دانش‌آموزان را راهبردی مهم برای اعتلای فرهنگ کار، مهارت آفرینی و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان دانست و گفت: برنامه‌ریزی بهنگام و مناسب برای فعالیت پایگاه‌های تابستانی با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، کشف و هدایت استعدادها و مهارت‌ها و هماهنگ‌سازی برنامه‌ها با نیازهای آنان از اولویت‌های مهم و اساسی آموزش و پرورش در ایام تابستان است.

نریمانی با اشاره به اینکه محور فعالیت‌ها، گرامیداشت سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با شعار هر دانش‌آموز یک مهارت و هر خانواده یک پایگاه است، گفت: مهارت‌های ارتباطی معرفتی و هویتی و بصیرتی، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های فرهنگی و هنری شادی بخش، مهارت‌های اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت، محورهای پنجگانه فعالیت‌های تابستانی امسال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم تحرک دانش آموزان، بر مدیریت اوقات فراغت دانش آموزان به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی  تاکید کرد.

در ادامه هریک از اعضای ستاد به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان پرداختند.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول