اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش کیفیت هوا در چندین نقطه کشور/ موج‌های ۲.۵ متری در خلیج فارس

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا جمعه ۲۸ خرداد در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی نقاط سبب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

کاهش کیفیت هوا در چندین نقطه کشور/ موج‌های ۲.۵ متری در خلیج فارس

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده کماکان آسمانی صاف و آفتابی و جوی پایدار در اغلب نقاط کشور داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: بعد از ظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده گاهی رعد و برق خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز در ساعات بعد از ظهر در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرقی هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان، بارش پراکنده، رشد ابر گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رعد و برق گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه ۲۸ خرداد در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده داریم و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از امروز تا جمعه ۲۸ خرداد در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل‌ وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط سبب بروز گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

اصغری اظهار کرد: از امروز تا جمعه در بخش‌هایی از استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر‌ وزش باد شدید خواهیم داشت که در برخی نقاط خیزش گرد و خاک و غبار آلود شدن هوا پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر چهارشنبه ‌۲۶ خرداد تا پنج‌شنبه ‌۲۷ خرداد افزایش ارتفاع موج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل ۲ تا ۲.۵ متر در نواحی ساحلی خلیج فارس و دور از ساحل بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا‌ احتمال غرق شدن شناگران و قایق‌های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس‌ها و تورهای صیادی و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل وجود دارد.

اصغری اضافه کرد: ‌در این راستا توصیه می‌شود ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق‌های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل، در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف در بعد از ظهر همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۹ و ۲۶ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول