اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

میهمان انتخاباتی المیادین: انصراف برخی نامزدها فرداشب پس از پایان مهلت تبلیغات مشخص می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای انتخابات ایران گفت، انصراف احتمالی برخی نامزدها فردا شب با پایان مهلت تبلیغات روشن می‌شود.

میهمان انتخاباتی المیادین: انصراف برخی نامزدها فرداشب پس از پایان مهلت تبلیغات مشخص می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین امروز سه‌شنبه در چارچوب پخش‌ ویژه‌برنامه‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ایران، میزبان «رحیم زارع» نماینده مجلس و از حامیان سید ابراهیم رئیسی بود. 

رحیم زارع در پاسخ به این سوال که برنامه نامزدان شبیه به هم هست و همه نوید آینده‌ای خوب را می‌دهند و برنامه رئیسی چه تفاوتی دارد، گفت: این اموری که نامزدها در مناظرات گفته‌اند، و مشابهت‌ها به خواسته‌های مردم برمی‌گردد... همه از افزایش یارانه‌ها گفتند اما آقای رئیسی از مبارزه با فقر و حمایت از معلمان و جوانان و ساخت مسکن و صرفه‌جویی در امور صحبت کرد. من از طریق شناختم با ایشان که در کمیته‌های مختلف بوده، می‌دانم که ایشان به دنبال عملی کردن شعارهایش است. شعارهایش واقعگرایانه و منطبق با ظرفیت کشور و وعده‌هایش عملی‌شدنی است.

زارع در پاسخ به سوالی درباره نظرسنجی‌ها که بیشترشان پیشرو بودن آقای رئیسی را نشان می‌دهد، گفت، وی با دیگر نامزدها متفاوت است. او از دل مردم بیرون آمده و به امید خدا در دور نخست موفق شود... فکر می‌کنیم که رئیسی با اختلاف زیاد در دور نخست پیروز می‌شود چون همه نظرسنجی‌ها این را نشان می‌دهد. خب نامزدهای دیگری هستند که در این دولت سمت داشتند و مردم عملکرد آنان را دیده‌اند. مردم در دو سه روز آخر تصمیم خود را می‌گیرند و شخص مناسب را انتخاب می‌کنند. مطمئنیم که روز جمعه شاهد موج بزرگی در حمایت از آقای رئیسی خواهیم بود.

 

زارع در خصوص میزان مشارکت مردم نیز گفت:‌ ما اطمینان داریم که مشارکت به دوره‌های گذشته نمی‌رسد چرا که به دلیل عملکرد دولت فعلی و عمل نکردنش به شعارهایی که داد، نارضایتی گسترده‌ای در میان مردم از وضع اقتصادی و معیشتی وجود دارد و احتمالا مشارکت پایین‌تر از دفعات قبل خواهد بود اما امیدواریم که با سخنرانی رهبر انقلاب، و لبیک مردم به رهبرشان، مشارکت بالا برود. مجری المیادین درباره موضوع سخنرانی پرسید و زارع ادامه داد، این سخنرانی هم درباره مشارکت مردم در انتخابات خواهد بود و همچنین درباره ارزش‌ها و اهمیت انتخابات. 

زارع در پاسخ به این سوال که شما دولت را مسئول وضعیت فعلی دانستید و اصلاح‌طلبان می‌گویند شما [اصولگرایان] تحریم‌ها و اثر آن را فراموش کرده‌اید گفت، من مسئول ندانستم بلکه گفتم که دولت نتوانست به وعده‌های خودش عمل کند شاید تیم شایسته‌ای تشکیل نداد شاید تجربه کافی نبود... مجری پرسید، علت مشکلات مدیریت دولت بود یا تحریم‌ها. زارع گفت، بالاخره تحریم اقتصادی موثر است، اما ما با پانزده کشور مرز داریم و همسایه‌ایم و می‌توان خیلی از تحریم‌ها را دور زد. شکی نیست که تحریم بر دولت‌ها اثر دارد اما دولت می‌توانست با ایجاد اتحاد در داخل از توان داخل کمک بگیرد تا وضعیت به اینجا نرسد. 

زارع در پاسخ به سوالی درباره سخنان آقای ری‌شهری در خصوص ضرورت حضور در انتخابات و حفظ روحیه مقاومت در ایران و همچنین خطوط قرمز مردم ایران نیز پاسخ داد، قطعا مقاومت راهبرد ماست و یکی از برنامه‌های مهم دولت آقای رئیسی محور مقاومت و حمایت از آن است. آقای رئیسی برنامه‌های ویژه برای فعال‌تر کردن و حمایت از محور مقاومت دارد و ما [نمایندگان] هم در مجلس از او حمایت خواهیم کرد. امروز محور مقاومت اثرات خود را در کشور و منطقه نشان داده است.

زارع در خصوص شکل دولت احتمالی رئیسی که گفته ائتلافی خواهد بود و منظور از ائتلاف چیست، گفت، منظور ایشان استفاده گسترده از افراد شایسته و کسانی که اندیشه‌های عالی دارند و تلاش می‌کند که هیچ فرد شایسته‌ای از هر جناحی نادیده گرفته نشود. کسی که کارشناس باشد و بتواند کاری که به او سپرده می‌شود و برنامه آقای رئیسی را اجرا کند، ان شاء الله به کار گرفته خواهد شد و ان شاء الله دولت آقای رئیسی دولتی نیست که شایستگان را کنار بگذارد. 

المیادین از اقدام جبهه اصلاحات و تاکتیک احتمالی آن پرسید که چرا تاکنون از هیچ یک از دو نامزد خود یعنی همتی و مهرعلیزاده حمایت نکرده و زارع گفت، چون این هشت سال دولت دست آنان بوده و قطعاً این دو نامزد به سهم خود در برنامه‌ریزی و دیگر امور مدیریتی این دولت سهیم بوده‌اند... آقای همتی شخصیت اقتصادی است و رئیس بانک مرکزی بوده و صحبت‌های امروزش دارای تناقض است. من در کمیسیون اقتصادی مجلس بودم و من در عمل و عملکرد ایشان را می‌شناسم و هیچ کارنامه‌ای ندارند که با شعارهای کنونی‌اش تطبیق داشته باشد. 

 

زارع در پاسخ به سوالی درباره احتمال انصراف برخی نامزدها گفت، من فکر می‌کنم فردا شب که تبلیغات تمام شود، تغییراتی در مواضع برخی نامزدها رخ دهد و برخی شاید انصراف خود را اعلام کنند. اما درباره اینکه چرا اصولگرایان با پنج نامزد آمدند، آنها نامزدهای زیادی در اختیار دارند و اگر صلاحیت آنان تأیید می‌شد، چه بسا تعداد بیشتری هم می‌بودند. اما بعد از تمام شدن زمان تبلیغات، آنها شاید به سود یک نامزد انصراف دهند و این انصراف به سود آقای رئیسی خواهد بود. این مسئله احتمالا در داخل کمیته‌های تبلیغاتی فردا تصمیم‌گیری می‌شود.

مجری المیادین درباره برنامه دولت احتمالی رئیسی برای ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه پرسید که رئیسی گفته این روابط، مشروط به حفظ عزت کشور است. المیادین پرسید، منظور از این عزت چیست. زارع گفت، خط قرمز ما این است که کشور تسلیم سیاست‌ها و اراده آمریکا نباشد که در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند. سیاست این است که ارزش‌های انقلابی حفظ شود و کشور در کنار کشورهای منطقه بایستد. شما ببینید که به سوریه، لبنان، یمن و عراق حمله کرده‌اند و از دولت‌هایمان می‌خواهیم که به خواسته و اراده آمریکا تن ندهند و از استقلال ایران و کشورهای منطقه حمایت کنند.

المیادین در پایان پرسید برخی می‌گویند، روی کار آمدن رئیس‌جمهوری از اصولگرایان، شاید رابهط با غرب یا مذاکرات وین را پیچیده کند، و زارع گفت، توافقی که به دست بیاید، صرفا به دست وزارت امور خارجه نیست... دولت آقای رئیسی هم به نتیجه مذاکرات (ایران و مجموعه ۱+۴) پایبند خواهد بود و برای تحکیم صلح تلاش خواهد کرد اما سیاست‌های ظالمانه‌ای که بخواهد اراده دیگران را بر مردم تحمیل کند، نخواهد پذیرفت. این همان عزت و مقاومت است.

انتهای پیام/ص 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول