اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

محسن رضایی: تجویز نسخه واحد برای همه استان‌ها شیوه غلطی است/برای یک قیام اقتصادی آمده‌ام

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در دولت من این نخبگان استان‌ها هستند که استاندار را تعیین می‌کنند، گفت: تجویز نسخه واحد برای استان‌ها شیوه غلطی است و برای هر استان با توجه به ویژگی‌های آن باید برنامه‌ریزی شود

محسن رضایی: تجویز نسخه واحد برای همه استان‌ها شیوه غلطی است/برای یک قیام اقتصادی آمده‌ام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محسن رضایی میرقائد عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه جهانبین گفت: سیاست‌های نادرست دولت‌ها در این 2 یا سه دهه اخیر باعث شد که علی‌رغم توانایی‌های عظیم ایران در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما آمده‌ایم تا یک قیام فرهنگی، اقتصادی داشته باشیم برای شکستن محاصره اقتصادی، پیشرفت‌های بزرگ، زندگی بهتر و تشکیل دولت وحدت ملی را انجام دهیم.

مردم تکلیف انتخابات را مشخص می‌کنند

وی افزود: این طور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد، این شما مردم هستید که سرنوشت صندوق‌ها را تعیین می‌کنید و اراده اصلی مردم هستند.

رضایی اضافه کرد: ما مناطق اقتصادی ایجاد می‌کنیم و به استان‌ها اختیارات و مسئولیت می‌دهیم یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده‌هایشان را در بانک‌ها گذاشتند این منابع در همان محل هزینه خواهد شد.

وی عنوان کرد: این طور نیست که تهران استان‌ها را استثمار کند و خارج از ایران تهران را استثمار کند.

تجویز نسخه واحد برای استان‌ها شیوه غلطی است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این طور نیست که از تهران یک نسخه واحد برای استان‌ها صادر شود،  توضیح داد: دولت ما که دولت اقدام و تحول و پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است زمان شعار تمام شده و زمان عمل فرامی‌رسد.

وی گفت: برای هر استانی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد برنامه خاص با کمک مردم و نخبگان همان استان نوشته شده است و این طور نیست که فولاد را از استان هرمزگان بیاورند آب یک جایی که مرکز هنرهای دستی ایران است را خشک کنند.

رضایی اظهار داشت: نسخه واحد نوشتن برای استان‌ها از تهران به معنای نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و مزیت‌های مردم هر استانی است.

راه‌اندازی صنایع فولاد در مرکز ایران غلط است

وی با اشاره به پرداخت یارانه 450 هزار تومانی به همه مردم ایران، افزود: دلیلی ندارد صنایعی فولاد که به آب فراوان نیاز دارد به مرکز ایران منتقل شود که مشکلات خشکسالی و کمبود آب را در آینده ایجاد خواهد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اقدامات تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه اقتصاد به استان‌ها واگذار می‌شود تا قطب‌های اقتصادی ایجاد شود.

رضایی با اشاره به اینکه تمام ایران را به کارگاه‌های اقتصادی تبدیل خواهیم کرد، گفت: این‌ها مشروط بر این است که جوانان ما نشاط داشته باشند، از ظرفیت‌های بانوان استفاده شود و آزادی‌های اجتماعی را در چارچوب قانون رعایت کنیم.

در دولت من استانداران را نخبگان انتخاب می‌کنند

وی عنوان کرد: استانداران دولت اقدام و تحول از مردم همان استان انتخاب خواهد شد چرا که  هر سرزمینی برای خودش مردان و زنان نام‌آوری دارد به این منظور کاندیداهایی انتخاب می‌شوند و نخبگان استان‌ها از این جمع استاندار را انتخاب می‌کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما به این موضوع که دولت‌ها رفیق رفقای خود را چه قوی یا ضعیف در استان‌ها به کار بگیرند پایان خواهیم داد، تأکید کرد: انتخاب استانداران را به نخبگان استان‌ها می‌سپاریم که فارغ از هر باند، جناح و گروهی انتخاب شوند.

نهضت خانه‌سازی را راه خواهم انداخت

وی ادامه داد: اولین توجه ما به اقشار آسیب‌پذری چون معلمان، کشاورزان، کارگران و کارکنان دولت است و دولت مرکزی به استان‌ها کمک خواهد تا شغل به وجود بیاورند.

رضایی با اشاره به اینکه نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه خواهیم انداخت، گفت: با آورده 30 میلیون تومانی بانک‌ها را مکلف خواهم خواهم کرد 90 درصد مابقی سهم خرید خانه را به متقاضی وام دهد و هیچ ضامنی هم نمی‌خواهد همان ملک به عنوان ضمانت نزد بانک معرفی خواهد شود.

وی افزود: اگر صنعت مسکن در کشور راه بیفتد 300 صنعت دیگر فعال خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه‌ها توسعه خواهیم داد و شهرها را اقتصادی خواهیم کرد و اقتصاد ملی از نهاد خانواده‌ها آغاز شود.

انتهای پیا/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول