اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دعوت اسکودا از مردم و وکلا برای شرکت در انتخابات

هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران درباره انتخابات جمعه ۲۸ خردادماه بیانیه‌ای صادر کرد.

دعوت اسکودا از مردم و وکلا برای شرکت در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره انتخابات جمعه ۲۸ خردادماه بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

انتخاب بالاترین مقام اجرایی در کشور یعنی رئیس جمهور از اهمیت خاصی برخوردار است. حق تعیین سرنوشت به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت، می‌تواند در انتخاب رئیس جمهور در هر کشور تجلی پیدا کند. طبق اصل ۳۵ قانون اساسی نظارت بر اجرای قانون اساسی و به خصوص اصول راهبردی مندرج در فصل سوم مربوط به حقوق ملت، از وظایف رئیس جمهور است.

بنابراین شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ در روز ۲۸ خرداد از جمله حقوق آحاد مردم است. از وکلای فرهیخته کانون‌های وکلای دادگستری سراسر ایران دعوت به عمل می‌آید که همانند مردم عزیز در این انتخابات شرکت کنند.

امید است با انتخاب رئیس جمهور، صیانت و حمایت از استقلال کاری وکلا پیش از پیش مورد اهتمام ایشان قرار گیرد. انتظار از رئیس جمهور منتخب این است که از ظرفیت‌های قانونی و بین المللی این نهاد در دفاع از حقوق مردم استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول