اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اولویت اول بانک مرکزی تامین ارز برای امنیت غذایی مردم باشد

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تامین ارز محصولات کالاهای اساسی بانک‌مرکزی در راستای تامین غذایی مردم پرداخت ارز را در اولویت قرار دهد.

اولویت اول بانک مرکزی تامین ارز برای امنیت غذایی مردم باشد

سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در گفت و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار کرد:  امسال درگیر خشکسالی بی‌سابقه‌ای در کشور هستیم که در چند ده سال اخیر بی سابقه بوده است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: همین خشکسالی باعث شده بخشی از محصولات کشاورزی‌ ما را به خصوص در اراضی دیمی از دست داده‌ایم و ظرفیت برداشت نداشتیم.

وی با بیان اینکه این اتفاق باعث شده در کالاها و محصولات اساسی به دلیل خشکسالی دچار محدودیت شده‌ایم، افزود: چاره‌ای جز واردات محصولات نداریم در حالی که قبل از آن صادر کننده بودیم لذا برای تامین ازر محصولات کالاهای اساسی بانک‌ مرکزری در راستای تامین غذایی مردم پرداخت ارز را در اولویت قرار دهد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه کمیسیون این مسأله را با جدیت پیگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: تامین ارز درخصوص واردات تخم مرغ نطفه دار و مرغ منجمد با توجه به تسریع جوجه ریزی که در سال گذشته در مرغ داشتیم با کمبود جوجه یک‌روزه مواجه هستیم

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و‌منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای تامین پروتئین سفید لاجرم ماهیانه نیاز به تامین ۲۰ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار وجود دارد که نیاز به تامین ارز داریم. 

وی با اشاره به اینکه این ضرورت دارد آقای کمیجانی‌ رئیس بانک مرکزی مسائل امنیت غذایی را در اولویت اول خود قرار دهد،تصریح کرد: انتظار ما این است بانک مرکزی اولویت اولش تامین ارز برای امنیت غذایی مردم باشد

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول