اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

پربازدیدترین عکسهای خبری جهان در هفته ای که گذشت/ از سقوط آزاد در غزه تا سران ضایعاتی جی هفت

پیامدهای درگیری در غزه، بحران در منطقه تیگرای اتیوپی، هفتاد و هفتمین سالگرد روز حمله نورماندی و انتخابات در پرو و مجسمه های عظیم الجثه ضایعاتی روسای جمهور گروه جی هفت، چشمگیرترین تصاویر این هفته از سراسر جهان بودند.

پربازدیدترین عکسهای خبری جهان در هفته ای که گذشت/ از سقوط آزاد در غزه تا سران ضایعاتی جی هفت

خبرگزاری فارس ـ گروه تجسمی ـ علیرضا سپهوند: عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم به عکس‌هایی گفته می‌شود که پیام و هدف اصلی آن‌ها خبررسانی است و آنگونه که کارشناسان رسانه آن را تعریف می‌کنند عکاسان خبری، همان نویسندگان مقاله و مخبران خبر به وسیلهٔ تصویر یا همان عکس هستند. فتوژورنالیسم پدیده‌ای جهانی است و به همه مربوط است و از محدودیت‌های زبانی و فرهنگی عبور می‌کند.  نکتهٔ مهم در این بخش این است که در فتوژورنالیسم روایت عکس مقدم بر قضاوت است، یعنی باید عکس، دیگران را به قضاوت بکشد. از این رو عکس خبری همواره از جذاب ترین بخش های خبر برای تمام مخاطبین است که بی واسطه از رویدادهای مهم محله، شهر، کشور و دنیای خود آگاهی می یابند.

پیامدهای درگیری در غزه، بحران در منطقه تیگرای اتیوپی، هفتاد و هفتمین سالگرد روز حمله نورماندی و انتخابات در پرو و مجسمه های عظیم الجثه ضایعاتی روسای جمهور گروه جی هفت، چشمگیرترین تصاویر این هفته از سراسر جهان بودند که در ادامه برگزیده پربازدیدترین عکس های خبری به همراه توضیحات هر عکس پیش روی شما قرار می گیرد:

تصویر اصلی: پس از اعتراض در دانشگاه ریرسون در تورنتو، مردی بر روی مجسمه مخروطی واژگون شده اگرتون رایرسون ایستاده است. 
عکس: کریس هلگرن / رویترز

 

شهر غزه
کارگران مصری آوار ساختمانی را که در اثر حمله هوایی در شهر غزه ویران شده است ، برمی دارند.
عکس: فیلیپ دانا از آسوشیتدپرس

 

مکل، تیگری، اتیوپی
تکیین تادزه، ۲۵ ساله، صلیب مسیحی ارتدوکس اتیوپی بر گردن دارد، کودک خود، آمانوئل مولو، ۲۲ ماهه را که از سوء تغذیه رنج می برد، به بیمارستان صحرایی «آیدر» در «مِکِله» آورده است.
عکس: بن کورتیس از آسوشیتدپرس

 

جنین، کرانه باختری
زنان هنگام تشییع جنازه یک افسر امنیتی فلسطینی، تیزیر عیسی، در شهر جنین در کرانه باختری عزاداری می کنند. سربازان اسرائیلی سه فلسطینی، از جمله دو افسر امنیتی، را در جنین و در جریان حمله دستگیر، به ضرب گلوله به شهادت رساندند.
عکس: مجدی محمد از آسوشیتدپرس

 

چگور، پرو
پدرو کاستیلو، کاندیدای ریاست جمهوری حزب آزاد پرو، در خانه خود در شهر چوگور در هنگام صرف صبحانه سنتی که نامزدهای سیاسی پرو هر روز یکشنبه به همراه خانواده و نزدیکانشان برای مطبوعات برگزار می کنند.
عکس: فرانسیسکو ویگو از «ای پی اِی» آژانس عکاسی خبری اروپا

 

ور سور مر، فرانسه
دیوید میلخراست کهنه سرباز، ۹۷ ساله، در مراسم افتتاحیه رسمی یادبود نورماندی انگلیس در ور سور مر، در هفتاد و هفتمین سالگرد «D-day» یا همان روز حمله نورماندی، در کنار جروم جیوان لوانیر تنها نوازنده دیده می شود.
عکس: سامر الدومی از خبرگزاری فرانسه گتی ایمِیج

 

هبرون، کرانه باختری
عبدالله الناتسه، اوسید ابوخلف و همام ابوسنینه پارکور را روی سقف ها و راه پله های خانه های سنگی سنتی در شهر الخلیل کرانه غربی انجام می دهند.
عکس: حازم بدر از خبرگزاری فرانسه گتی ایمِیج

 

شهر نیویورک، ایالات متحده
مردم در اعتراض در مقابل دادگستری شرکت کردند و خواستار پایان دادن به محکومیت های سلول انفرادی در زندانهای نیویورک از شهردار بیل دی بلازیو شدند. بستگان «خلیف برودر» و «لایلین پولانکو»، که هر دو در سلول انفرادی جان خود را از دست دادند، مراسم دعا به همراه راهپیمایی و تجمع در مقابل تالار شهر برگزار کردند.
عکس: اسپنسر پلات از گتی ایمِیج

 

فوساگاسوگا، کلمبیا
یک کارگر گورستان بعنوان یک اقدام پیشگیرانه در میانه بیماری همه گیر کووید 19 در فوساگاسوگا، داخل قبرستان «نوئسترا سنورا دی بلن» رضد عفونی می کند.
عکس: ایوان والنسیا از آسوشیتدپرس

 

کاراکاس، ونزوئلا
ساکنان در میانه بیماری همه گیر ویروس کرونا، در ناحیه «آلتوس دی لیدیس» کاراکاس، کیک های آرد ذرت را که در محلی به عنوان «آرپا» شناخته می شوند، توزیع می کنند.
عکس: ماتیاس دلاکروا از آسوشیتدپرس

 

خلیج کاربیس، کورنوال، انگلیس
مردم در یک ساحل نزدیک به خلیج کاربیس به یک مجسمه عظیم الجثه از سر رهبران G7 به سبک «مونت راشمور»(Mount Rushmore)(کوه معروفی در آمریکا که مجسمه چند رئیس جمهور گذشته آمریکا را از آن تراشیده اند) نگاه می کنند تا تهدید بزرگ زیست محیطی زباله های الکترونیکی قبل از نشست G7 را برجسته کنند.
عکس: آدریان دنیس از خبرگزاری فرانسه گتی ایمِیج

 

یوما، آریزونا، ایالات متحده
یکی از اعضای خانواده مهاجر هائیتی در حالی که از کانال سنگلاخی مجاور شکاف در دیواره مرزی ایالات متحده در یوما بیرون می آید، دستش را برای کمک بالا می آورد.
عکس: یوجین گارسیا از آسوشیتدپرس

 

نیوکوای، انگلیس
دسته محافظین افتخاری قبل از اینکه رئیس جمهور جو بایدن و جیل بایدن از نیروی هوایی یک در فرودگاه کورنوال برای رفتن به اجلاس G7 در خلیج کاربیس خارج شوند، روی یک آسفالت مه آلود خبردار ایستاده اند.
عکس: پاتریک سمنسکی از آسوشیتدپرس

 

کالی، کلمبیا
یک معترض در کنار نقاشی های دیواری مربوط به اعتراضات علیه دولت رئیس جمهور کلمبیا، ایوان دوکه، در کالی ایستاده است.
عکس: لوئیز روبایو خبرگزاری فرانسه گتی ایمِیج

 

بندر رنفرو، بریتیش کلمبیا، کانادا
زنی که در میان فعالانی بود که سعی در جلوگیری از قطع چوب های قدیمی داشت، کنده درخت بزرگی را در نزدیکی بندر رنفرو در آغوش گرفته است.
عکس: جنیفر آزبورن از رویترز

 

وان، ترکیه
نمای هوایی گله دامها در منطقه اوزالپ. به دلیل خشک شدن آکگل، دریاچه ای که در ارتفاع ۲۳۲۰ متری از سطح دریا واقع شده، گونه های پرندگان ساکن در منطقه مجبور به مهاجرت به دریاچه های دیگر شده اند.
عکس: اوزجان بلجین از خبرگزاری آنادولو گتی ایمِیج

 

بارسلونا، اسپانیا
مردم ساردانا، یک سنت کهن کاتالان را در مقابل کلیسای جامع در بارسلونا بجای می آورند.
عکس: امیلیو مورناتی از آسوشیتدپرس

 

کونمینگ، چین
این هفته خبر کوچ عجیب و غیر قابل توضیح کارشناسان یکی از اخبار صدر رسانه های جهان در هفته گذشته بود که این سفر هنوز به اتمام نرسیده و این فیل ها محل زندگی خود را ترک کرده و تا کنون ۵۰۰ کیلومتر پیاده روی کرده اند. در این تصویر بخشی از گله ای که در ۵۰۰ کیلومتری شمال زیستگاه طبیعی خود دور مانده بودند، در جنگلی در نزدیکی کونمینگ استراحت می کنند.
عکس: دوربین مدار بسته کنترل از راه دور خبرگزاری فرانسه گتی ایمِیج

 

خلیج کاربیس، کورنوال، انگلیس
بانوی اول ایالات متحده، جیل بایدن همسر جو بایدن با پیراهنی که بر پشت آن کلمه «عشق» نوشته شده، پیش از نشست سه روزه گروه G7، به خلیج کاربیس نگاه می کند.
عکس: برندن اسمیالوفسکی از خبرگزاری فرانسه گتی ایمِیج

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول