اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

مطالبات واقعی و ضروری بانوان درمیان شعارها گم شده است/ نیازهای زنان در حوزه سلامت

یک فعال دانشجویی گفت: اکنون نیاز های واقعی و ضروری بانوان خصوصا در حوزه سلامت و درمان لا به لای حرف های بزرگ و شعارهای فضایی از حقوق زن گم شده و مغفول قرار گرفته است.

مطالبات واقعی و ضروری بانوان درمیان شعارها گم شده است/ نیازهای زنان در حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست « مطالبات مهم بانوان از دولت آینده » با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

فاطمه نوروزی فعال دانشجویی و فعال حوزه درمان و سلامت هم در این نشست با بیان اینکه رسیدگی به حقوق و مسائل بانوان می بایست قدم به قدم و از نیاز های اساسی ، آنهم به صورت عملیاتی شروع شود ، گفت: اکنون نیاز های واقعی و ضروری بانوان خصوصا در حوزه سلامت و درمان لا به لای حرف های بزرگ و شعارهای فضایی از حقوق زن گم و مغفول شده است؛ تا حدی که در این فضا پرداختن به این نیاز های مهم و اساسی و پایه ای ساده انگاری تلقی می شود.

وی افزود: در حوزه درمان و سلامت دو مطالبه وجود دارد؛ یکی لزوم توجه بیشتر به تطبیق جنسیت کادر درمان و بیماران که این امر در کیفیت خدمات درمانی و بار فکری که بیمار متحمل می شود اثری غیرقابل انکار دارد لذا لازم است ؛کادر درمان خانم در همه ساعات کاری به تعداد کافی در مراکز درمانی حضور داشته باشند و نیز با افزایش تعداد نفرات و تسهیل امکانات حضور بانوان در محیط کاری درمان( مانند تنظیم شیفت ها و حجم کار با توجه به موقعیت خانواده و فرزندان و توان جسمی بانوان)کیفیت ارائه خدمات درمانی توسط ایشان ارتقاء داده شود. 

نوروزی تصریح کرد: باید در ظرفیت دانشگاهی تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت در نظر گرفته شده و بر ایجاد بهره وری کیفی و کمی برای کادر درمان بیشتر و عملیاتی تر تمرکز شود تا صرف گذراندن چند واحد درس تئوری در رابطه با کیفیت ارتباط گیری با بیماران. متاسفانه  در حال حاضر آموزش در این زمینه ضعیف است و در زمینه آموزش کادر درمان با حداقل کاری و رفع تکلیف مواجه‌ هستیم.

وی در واکنش به صحبت های برخی کاندیدای ریاست جمهوری درباره مسائل بانوان کشور اظهار کرد: در حال حاضر لازم است برنامه ای دقیق و تطبیق داده شده با نیازهای بانوان جهت آموزش سبک زندگی سلامت محور و پیشگیرانه از بیماری های زنان از دوران کودکی و نوجوانی تا همه مقاطع سنی بعد و خصوصا در سنین جوانی قرار داده شود و به طور مستمر پیگیری شود تا شاهد هزینه های هنگفت درمان نباشیم.

این فعال دانشجویی گفت: در همین راستا لازم است تسهیلاتی جهت دریافت مکمل های لازم مانند آهن و ویتامین دی و همچنین خدمات غربالگری دوره ای جهت تشخیص و درمان به موقع بیماری های محتمل قرار داده شود تا هزینه های بالای این خدمات درمانی مانع رفع نیاز بانوان و نتیجتا کاهش سطح سلامت بانوان جامعه نگردد.

وی افزود: همچنین در حوزه فرزند آوری شاهد هزینه های سرسام آور درمانی و بهداشتی هستیم که بسیاری از زوجین حتی قادر به پرداخت هزینه های پایه تولد و مراقبت از نوزاد یا چکاپ های دوره ای بارداری یا حتی درمان ناباروری نیستند و این از کیفیت زندگی ایشان  کاسته و نیز منجر به افزایش آمار بیماری هایی شده است که در این مراقبات میشد از آنها جلوگیری شود یا زودتر تشخیص داده شوند؛ شده است . لذا لازم است تسهیل این روند در اولویت های اول کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول