اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

بوشهر محروم از یک شهربازی/ سامانه شفافیت در اولویت شورای شهر

کارشناس مسائل شهری گفت:در شهر بوشهر از کمترین‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی همچون شهربازی مجهز و استاندار محروم هستیم.

بوشهر محروم از یک شهربازی/ سامانه شفافیت در اولویت شورای شهر

محمد کاظم رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در شهر بوشهر با توجه به داشته‌های غنی در بُعد فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و تفریحی متاسفانه از این ظرفیت‌ها بطور مطلوب استفاده نشده است و همچنان نیازهای اولیه مردم اعم از موضوع آسفالت، شهربازی و… برآورده نشده است. 

کارشناس مسائل شهری گفت: با این وجود دو موضوع مهم اولویت دار ترسیم و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با توجه به نیازهای شهر بوشهر در تمامی ابعاد مدیریت شهری می‌باشد و دومین موضوع سوق دادن شهرداری به سمت درآمدهای پایدار است چراکه هر گونه اقدام و عملیات پروژههای عمرانی و اجرایی مستلزم هزینه است که اگر منبع درآمدی چه در خود پروژههای منظور و چه در سایر کدهای درآمدی وجود نداشته باشه امکان اجرایی نمودن برنامه‌ها و پروژه‌ها مقدور نمی‌باشد البته جذب این درآمدها نباید از سفره شهروندان باشد. 

وی بیان داشت: قطعاً شفافیت به معنای واقعی شعار اجرایی من می‌باشد. اولاً در شورا شهر با تقویت و یا ایجاد سامانه مناسب، بایستی تمامی مصوبات شورا اعم از مناقصات، مزایده‌ها، تصمیمات مختلف در امور شهری بدون هیچگونه حائل و مانعی، در اختیار تمام شهروندان قرار گیرد. دوما سیستم مالی شهرداری چه در بُعد درآمد و چه در بُعد هزینه بایستی در راستای تسریع در تصمیمات عملی و واقعی طبق بخشنامه وزارت کشور از بودجه نقدی به سمت بودجه تعهدی گام برداشته که این موضوع هم به نفع شهرداری و هم به نفع شهروندان است. 

رجبی گفت: وضعیت مالی حاکم بر دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده ۵ قانون خدمات کشوری از لحاظ جذب نقدینگی وضعیت مطلوبی ندارند. در قانون بودجه همه‌ ساله امتیازاتی و بودجه‌ای جهت پرداخت بدهی دستگاه‌های مدیون به شهرداری‌ها تخصیص داده شده که اگر شهرداری بوشهر بصورت مستمر پیگیری نماید می‌تواند با کمک استانداری و برنامه و بودجه جهت جذب این اوراق اقدام نماید. راهکار قانونی دیگری که وجود دارد ارسال پرونده‌های مطالبات درآمدی از دستگاه‌های دولتی به کمیسیون شبه قضایی ماده ۷۷ قانون شهرداری‌هاست که با منتج شدن رأی قطعی کمیسیون می‌شود و در مراجع قضایی و اجرائیات اداره ثبت قابل وصول می‌باشد که این موضوع قانونی مورد تأیید اینجانب نمی‌باشد چراکه معتقد هستم تعامل در تمامی کارها نتیجه مطلوب‌تری دارد. 

کارشناس مسائل شهری ابراز داشت: بوشهر دارای پیشینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قوی است بطور مثال می‌توانیم در خصوص معرفی میراث فرهنگی مذهبی خود مخصوص در مراسمات چهار محل شمالی(بهبهانی، دهدشتی، شنبدی…) به سایر کشور اقدام نماییم که علاوه بر شناخت فرهنگی، نسبت به معرفی بافت تاریخی نیز اقدام مشابه می‌شود که زمینه جذب توریست و رونق بازار نیز بدنبال خواهد داشت. 

وی بیان داشت: بوشهر دارای ظرفیتهای بسیاری می‌باشد یکی از این ظرفیت‌ها دریای نیلگون خلیج همیشه فارس می‌باشد واقعاً جای دعوت از سرمایه گذار و انجام پروژههای سرمایه‌گذاری در ایجاد پارک‌های آبی به مانند کشورهای حوزه حاشیه‌نشین خلیج فارس خالی می‌باشد. در شهر بوشهر از کمترین‌ها برای ایجاد نشاط اجتماعی همچون شهربازی مجهز و استاندار محروم هستیم، یا پارکی که مخصوص و متناسب برای آیندگان این شهر که علاوه بر تفریح و ایجاد نشاط برای کودکان، آموزش شهرنشینی مطلوب، بحث شناخت علائم ترافیک و خط عابر پیاده و سایر موارد مناسب با شرایط سنی آن‌ها باشه مثل پارک دوستدار کودک نداریم که نیاز اینچنین موارد در شهر بوشهر واقعاً محسوس می‌باشد. 

رجبی ادامه داد: بطور کلی ما اگر شهر بوشهر را مثل یک موجود زنده در نظر بگیریم موجود زنده‌ای که موجودیت آن با وجود شکل و نمای و نورپردازی ساختمان‌های سبک معماری مخصوص شرایط آب و هوایی و بومی، تعویض و نوسازی مبلمان شهری، نوع پوشش و کاشت درختان سنتی و بومی شهر بوشهر مخصوصاً در بافت تاریخی نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول