اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برگزاری راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی+فیلم و تصاویر

شهرک‌نشینان صهیونیست راهپیمایی تحریک آمیز پرچم را در مناطق قدس اشغالی آغاز کردند.

برگزاری راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها در قدس اشغالی+فیلم و تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از تجمع صدها شهرک‌نشین صهیونیست در خیابان «الانبیاء» برای حضور در راهپیمایی تحریک آمیز پرچم در قدس اشغالی خبر می‌دهند.

فلسطینیان نیز در واکنش به این راهپیمایی، تظاهراتی را در بیت لحم و نوار غزه برگزار کردند.

 

 

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که مسیر پرواز و فرود هواپیماهای این رژیم در فرودگاه بن گوریون همزمان با راهپیمایی پرچم در قدس تغییر کرد.

این در حالی است که منابع خبری اندکی پیش گزارش دادند که درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در نزدیکی ورودی بیت لحم روی داده است.

همچنین شاهدان عینی گفته‌اند که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به افرادی که در باب العامود قدس پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، حمله کردند.

نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست یک فلسطینی را که در باب العامود مسجد الاقصی پرچم فلسطین را در دست گرفته بود مورد ضرب و شتم قرار دادند.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز به خبرنگاران دستور داده تا محوطه باب العمود را تخلیه کنند.

 

شبکه خبری المیادین گزارش داد که آمارها نشان می‌دهد حداکثر 1000 نفر در راهپیمایی پرچم صهیونیست‌ها شرکت کرده‌اند این در حالی است که پیشتر گفته شده بود که احتمالا ده‌ها هزار نفر در این راهپیمایی حضور یابند.

وبسایت عبری‌زبان واللا نیز امروز نوشت در حالی که صهیونیست‌های تندرو در بیت‌المقدس امشب (سه شنبه) اقدام به برپایی راهپیمایی تحریک‌آمیز «پرچم» می‌کنند، شهرک‌نشینان اطراف منطقه غزه از اینکه این مراسم به جنگ دیگری با گروههای مقاومت منجر شود، هراس دارند و از اقدام صهیونیست‌های بیت‌المقدس عصبانی هستند.

جوانان فلسطینی از صبح امروز با درست کردن بالن‌های آتش‌زا و ارسال آن به آسمان جنوب فلسطین اشغالی موجب وقوع آتش سوزی‌های گسترده در مزارع شهرک‌های صهیونیست‌نشین این منطقه شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که طی ساعات گذشته بادلن‌های آتش زایی که از سمت غزه به داخل سرزمین‌های اشغالی فرستاده شده، موجب ۲۲ فقره آتش‌سوزی شده است.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه  از دهم فروردین‌ماه سال۱۳۹۷ و با آغاز راهپیمایی‌های بازگشت علاوه بر خلق شیوه مبارزاتی ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا خلق کرده‌اند که تاکنون ادامه دارد و میلیون‌ها دلار به اقتصاد رژیم صهیونیستی آسیب زده است.

منابع صهیونیستی نیز گزارش دادند که نه تنها بالن‌های آتش‌زا، بلکه عصر روز سه‌شنبه یک بالن بمب‌گذاری شده در اطراف شهرک‌های صهیونیستی نوار غزه منفجر شده است.

 

 

رژیم صهیونیستی با نقض آتش بس اخیرا که با وساطت مصر با گروه‌های مقاومت فلسطین داشته است، به تجاوزات خود علیه قدس و مسجد الاقصی ادامه می‌دهد.

شهرک‌نشینان صهیونیست امروز با موافقت کابینه جدید رژیم صهیونیستی برنامه برگزاری راهپیمایی موسوم به پرچم با عبور از بخش قدیمی قدس تا مسجد الاقصی را برگزار کردند و از همین رو اهالی قدس و دیگر مناطق فلسطینی با رساندن خود به صحن‌های مسجد الاقصی آمادگی خود را برای مقابله با هر گونه تعرض جدید صهیونیست ها به قبله نخست مسلمانان اعلام کردند.

در همین راستا نیز، «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (سه شنبه) در مصاحبه‌ای گفت که اگر رژیم صهیونیستی به تجاوزات خود در بیت‌المقدس ادامه دهد، ضربات عمیقی را باید متحمل شود. (جزئیات بیشتر)

او به شبکه المیادین گفت که نبرد ۱۲ روزه غزه، مقاومت توانست قواعد را به ضرر رژیم صهیونیستی بر هم ریخته و تأکید کند که مردم فلسطین همواره آماده پاسخ به تجاوزات این رژیم است.


در ادامه راهپیمایی پرچم، شهرک نشینان صهیونیست در منطقه باب العامود و در جلوی چشم فلسطینیان شروع به اجرای برنامه تحریک آمیز رقص پرچم کردند و نظامیان صهیونیست هم در درگیری با فلسطینیان دستکم 27 نفر آنها را زخمی کردند.


این در حالی است که شهروندان فلسطینی هم اعم از زن و مرد و پیر و جوان با در دست داشتن پرچم فلسطین و سر دادن شعار علیه صهیونیست ها اقدام آنها را  در ورود به محله مسلمان نشین باب العامود محکوم کردند.

 

به گزارش المیادین هم اکنون شهرک نشینان صهیونیست در حال ترک باب العامود به مقصد باب الخلیل قدس هستند.

این شبکه خبری اضافه کرد که شهرک‌نشینان صهیونیست هنگام ترک محوطه باب العمود در قدس، یک بانوی فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در پی برگزاری «راهپیمایی پرچم» از سوی صهیونیست‌ها  در عصر روز سه شنبه در قدس اشغالی، وزارت جنگ این رژیم  از استقرار سامانه گنبد آهنین اطراف این شهر خبر داد.

این تظاهرات قرار بود ابتدا دهم ماه مه برگزار شود که به دنبال درگیری صهونیست‌ها با مقاومت این تظاهرات به تعویق افتاد.

حدود ۳۰ سال است که صهیونیست‌ها یک راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی برگزار می‌کنند و با در دست گرفتن پرچم رژیم صهیونیستی شعارهایی علیه فلسطینی‌ها سر می‌دهند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در بیانه‌ای اعلام کرده که چندین آتشبار از سامانه گنبد آهنین را از بیم حملات راکتی مقاومت اطراف قدس اشغالی مستقر کرده است.

«خالد عوده الله» از پژوهشگران فلسطین هم گفت که مسئولان صهیونیست با این راهپیمایی در تلاش هستند اعتبار و اطمینان را به جامعه و سرویسهای امنیتی خود بازگردانند؛ زیرا ابهت آنان در نبرد اخیر در هم شکست. عوده الله ادامه داد، اصرار رژیم صهیونیستی بر برگزاری این راهپیمایی از میزان «حماقت، نگرانی و ناتوانی» آن حکایت دارد و به همین دلیل مسئولان این رژیم در تلاش هستند تا ابهت خود را باز پس بگیرند.

وی همچنین تأکید کرد که احتمال دارد این راهپیمایی به درگیری مردم فلسطین با صهیونیستها منجر شود.

«زیاد ابحیص» متخصص مسائل قدس هم گفت: «این راهپیمایی برای افراطی‌هایی، حیاتی است که آن را معیار تسلط خود بر قدس و راهی برای آزمایش عزم مردم قدس می‌دانند.»

 

با رسیدن شهرک‌نشینیان صهیونیست به منطقه باب العمود قدس، چند دختر فلسطینی خطاب به صهیونیست‌ها شعار «بروید بیرون،‌ بروید بیرون» سر دادند.

با وجود حضور گسترده نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، اما حضور شهرک‌نشینان صهیونیست در راهپیمایی پرچم امسال بسیار کمتر از سال‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول