اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

زاکانی: باید 37 سیاست ابلاغی کلان کشور را عملیاتی کنیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا 10500 قانون موجود را در سه سال اول به 43 جلد قانون مادر تبدیل کرده و در این قالب، 37 سیاست ابلاغی کلان کشور را عملیاتی کنیم.

زاکانی: باید 37 سیاست ابلاغی کلان کشور را عملیاتی کنیم

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری امشب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، به تشریح برنامه‌های خود در انتخابات و برای اداره دولت آینده پرداخت.

مهمترین محورهای سخنان زاکانی در این برنامه به شرح زیر است؛

- 10 مانع بر سر راه تولید شناسایی شده است؛ اولین مانع، مقرات بی‌دلیلی است که بند پای تولیدکننده است، مالیات و بی‌عدالتی هم از دیگر موانع پیش روی تولیدکنندگان است.

- در خصوص تامین مالی تولید، 3 راه را پیشنهاد می‌کنیم؛ یک راه تامین مالی توسط دولت است که در این رابطه باید رانت مولد ایجاد شود. راه دوم این است که بانک‌ها از حالت رقیب تولیدکننده باید خارج شوند و در خدمت دولت قرار بگیرند؛ در این خصوص، از طریق بانک مرکزی بانک‌های خصوصی کنترل خواهند شد تا دست به بنگاهداری نزنند. 

- بانکی که در حال بنگاهداری است و در خدمت تولید نیست، باید بسته شود.

- راه سوم نیز از طریق هدایت نقدینگی به سمت تولید است. در این رابطه، باید ابتدا جلوی خلق پول جدید و بی‌پشتوانه گرفته شود و سپس با تعریف بسته‌هایی در بورس، نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

- 37 سیاست ابلاغی داریم که فقط یکی از آنها یعنی سیاستهای کلی اصل 44 تبدیل به قانون شده است؛ 36 مورد دیگر از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبدیل به قانون نشده است.

- برنامه داریم که 10500 قانون موجود را در سه سال اول به 43 جلد قانون مادر تبدیل کنیم و در این قالب، 37 سیاست ابلاغی کلان کشور را عملیاتی کنیم.

- دنباله 9 پیشران اقتصادی تعریف شده را در بنگاههای کوچک و قانونی دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول