اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

زاکانی: دولت به نهادسازی نوین نیاز دارد/ استفاده از نخبگان بومی ضروری است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران موثرترین راه برون رفت کشور از چالش های موجود را نهادسازی نوین دانست و گفت: اصلاح دولت و مبارزه با هرگونه فساد اقتصادی باید اولویت جدی دولت آینده باشد.

زاکانی: دولت به نهادسازی نوین نیاز دارد/ استفاده از نخبگان بومی  ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علیرضا زاکانی در ویژه برنامه تلویزیونی خود با شبکه یزد، موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی را امری جدی دانست و اظهار کرد: اصلاح دولت و مقابله با هرگونه رانت و پارتی بازی از جمله اولویت های جدی دولت من است.

وی با بیان این‌که نهادسازی نوین باید از دیگر اولویت‌های اجرایی دولت آینده ایران باشد، افزود: تکیه دولت باید به مردم باشد و با بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و مردمی این کشور اداره شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی در ادامه با اشاره به ویژگی استان یزد بعنوان استان برتر کشور در حوزه صنعتی، گفت: این استان به لحاظ کشاورزی نیز در تولید محصولات گلخانه‌ای و همچنین تولید محصول پسته مقام‌های دوم و سوم را دارد.

 زاکانی همچنین با اشاره به رتبه برتر جوانان یزدی در کنکور سراسری استفاده از ظرفیت جوانان این دیار در حوزه علمی را ضروری دانست و بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری و معدنی استان یزد  از دیگر قابلیت‌هایی این دیار است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله آب را از جمله جدی ترین مسائل استان یزد عنوان و خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب شیرین از دریای عمان و امکان توسعه استان برای ما یک اولویت جدی و اساسی است

نامزده سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی با بیان این‌که باید مشکل بیکاری و حاشیه نشینی استان یزد باید به زودی رفع شود، تصریح کرد: ما نیازمند یک تغییر و تحول بزرگ در کشوریم و این مهم با معطوف شدن توسعه مبنی بر بازیابی آمایش سرزمینی براساس توانمندی‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر استان محقق می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا ما برای هر شهرستان با تمرکز زدایی اختیارات ویژه در نظر می‌گیریم و شرایط، تصمیم گیری برای هزینه کرد و اداره شهرستان بر محور نخبگانش را فراهم می‌آوریم.

انتهای پیام/الف/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول