اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سازماندهی 500 بازرس بهداشتی در شعب اخذ رأی چهارمحال و بختیاری/عوامل اجرایی انتخابات واکسن کرونا دریافت می‌کنند

ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با محوریت راهکارهای برگزاری انتخابات با رعایت کامل تدابیر بهداشتی برگزار و بر بررسی سلامت عوامل اجرایی و رأی‌دهندگان حاضر در شعب اخذ رأی و برخورد با تجمع‌کنندگان در روز پایانی تبلیغات انتخاباتی تأکید شد.

سازماندهی 500 بازرس بهداشتی در شعب اخذ رأی چهارمحال و بختیاری/عوامل اجرایی انتخابات واکسن کرونا دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا شامگاه سه‌شنبه در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

این جلسه‌ ستاد کرونا با محوریت بررسی راهکارهای برگزاری انتخابات به صورتی که سلامت مردم حفظ شود و کسی نگرانی بابت حضور در این رویداد سیاسی مهم کشور نداشته باشد برگزار شد.

از جمله مصوبات این جلسه اولویت استقرار صندوق‌های رای در فضای باز برای عموم بود و همچنین برای شهروندانی که به دلیل ابتلا به این ویروس در قرنطینه بسر می‌برند با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی معین صندوق‌های اخذ رای به درب خانه آن‌ها اورده خواهد شد.

عوامل اجرایی انتخابات واکسن کرونا دریافت می‌کنند

اقبال عباسی در این جلسه گفت: تمامی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ که تعداد آن‌ها 22هزار نفر است واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.

استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع و مراسم مرتبط با انتخابات، عروسی و عزاداری ممنوع است و فرمانداران موظف به نظارت بیشتر در این خصوص هستند.

وی با تاکید بر ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در پنجشنبه هفته جاری اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی و خدماتی باید از روز چهارشنبه تا پس از برگزاری انتخابات، نظارت خود را بر بازار علی‌الخصوص نانوایی‌ها، پارک‌‌ها و فضاهای سبز، مراکز تفریحی و گردشگری و مکان‌های عمومی تشدید کنند.

با کسانی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی می‌کنند برخورد شود

مجید شیرانی نیز در این جلسه با اشاره به احتمال ورود به موج پنجم شیوع ویروس کرونا تاکید کرد: باید با کسانی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی کوتاهی می‌کنند، برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با انتقاد از عادی‌انگاری مردم و برخی از ستادهای انتخاباتی در خصوص کرونا خاطرنشان کرد: تبعات و نتایج تجمع‌های خطرآفرین و بدون رعایت موارد بهداشتی در اماکن مسقف، در هفته‌های آینده مشخص می‌شود.

 روند شیوع ویروس کرونا در استان، کماکان کاهشی است

وی تصریح کرد: روند شیوع ویروس کرونا در استان، کماکان کاهشی است و در هفته کنونی آمار مبتلایان در بخش‌های بیماران سرپایی، بستری و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه و همچنین میزان فوتی‌های ناشی از این بیماری کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور سه و یک دهم درصد و در استان 2 و نیم درصد برآورد شده همچنین نرخ بهبودی در کل کشور 81 درصد و در استان 92 درصد برآورد شده است.

شیرانی اظهار داشت: حدس ما این است که ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند اما هیچ‌گونه علائمی نداشته و برای انجام تست مراجعه نکرده‌اند.

 ۵۰۰ بازرس بهداشتی در شعب اخذ رای در روز انتخابات سازماندهی شده‌اند

در ادامه سید راشد جزایری گفت: جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی  ۵۰۰ بازرس بهداشتی در شعب اخذ رای در روز انتخابات سازماندهی شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی اضافه کرد: اسامی مبتلایان به کرونا در اختیار عوامل برگزاری انتخابات قرار می‌گیرد و همه شرکت‌کنندگان قبل از ورود به شعب اخذ رای توسط سامانه ماسک ارزیابی شده و اگر تست کرونای آن‌ها مثبت باشد از ورودشان به شعب جلوگیری خواهد شد.

باهمکاری وزارت بهداشت  و وزارت ارتباطات یک سامانه شعبه‌یاب طراحی شده که افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای با استفاده از این سامانه به شعبات کم تراکم مراجعه کنند

وی اظهار داشت: با همکاری وزارت بهداشت  و وزارت ارتباطات یک سامانه شعبه‌یاب طراحی شده که افراد دارای بیماری‌ زمینه‌ای با استفاده از این سامانه به شعبات کم تراکم مراجعه کنند، همچنین برای بیماران بستری مبتلا به کرونا یک شعبه مجزا در بیمارستان و  مراکز درمانی منتخب در هر شهر اختصاص پیدا کرده است.

جزایری اضافه کرد: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تست رپید برای کادر اجرایی و خبرنگاران حاضر در شعب اخذ رای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول