اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌‍‌الله و امل: قوای خارجی، لبنان را میان انتخاب مقاومت یا فروپاشی مختار کرده‌اند

منابع وابسته به دوگانه شیعی لبنان اعلام کردند، لبنان همچنان تحت محاصره اقتصادی آمریکایی-غربی-اروپایی-خلیجی-عربی است و قوای خارجی در حال گروکشی هستند.

حزب‌‍‌الله و امل: قوای خارجی، لبنان را میان انتخاب مقاومت یا فروپاشی مختار کرده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری» از هفت ماه پیش مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان شد و برخی پیچیدگی‌ها باعث شد تا کنون از امر محقق نشود. هفته جاری برخی گمانه‌زنی‌ها در باره احتمال انصراف وی از تشکیل کابینه مطرح شد و تا به امروز (چهارشنبه) هنوز موضوع جدیدی در این زمینه اعلام نشده است.

در همین ارتباط منابع وابسته به دوگانه شیعی «امل» و «حزب‌الله» به روزنامه لبنانی «البناء» گفتند که هماهنگی میان دو طرف از طریق «خلیلَین» یعنی «حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله و «علی حسن خلیل» معاون نبیه بری ادامه دارد تا موضع مناسب گرفته شود.

این منابع افزودند: ادامه این وضعیت ممکن نیست و باید حداقل اقداماتی سریع در سطح اجتماعی، معیشتی و اقتصادی برای فیصله دادن به این بحران و جلوگیری از فروپاشی کامل برداشته شود تا زمانی که دولت جدید تشکیل بشود.

آنها تأکید کردند: لبنان همچنان تحت محاصره اقتصادی آمریکایی-غربی-اروپایی-خلیجی-عربی و بر هم زدن راه‌حل‌های سیاستی و دولتی است.

منابع دوگانه شیعی اعلام کردند: این قوای خارجی لبنان را میان مقاومتی که با پروژه‌های خارجی مقابله و پیروزی‌هایی را محقق کرده و فروپاشی اقتصادی مختار گذاشته‌اند.

آنها تصریح کردند که لبنان وارد مرحله مراقبت‌های ویژه اجتماعی و مالی شده و هیچ راه‌حلی در افق پیرامون انعکاس تسویه‌حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر لبنان دیده نمی‌شود.

این منابع هشدار دادند، اقداماتی که احزابی لبنان برای کمک به شهروندان جهت ایستادگی کرده‌اند نمی‌تواند خلأ ناشی از عدم تشکیل دولت را پر کند و باید با تسویه‌حساب‌های سیاسی، دولتی مورد حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برای نجات لبنان از فروپاشی تشکیل شود.

دیروز ، دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور لبنان با صدور بیانیه‌ای از کسانی غیر از نخست وزیر مکلف که درباره روند تشکیل کابینه جدید لبنان نظر می‌دهند، خواست در این خصوص به مفاد قانون اساسی پایبند باشند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول