اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

عطریانفر: اصل مشارکت مایه تقویت و استحکام نظام است/ دنیا به رئیس‌جمهور با رای بالا توجه می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: شخص منتخب اگر موقعیت برتری در رای داشته و به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب با رای بالا باشد، می‌تواند با آن به جامعه جهانی استدلال کند و از این منظر دنیا به آن توجه می‌کند.

عطریانفر: اصل مشارکت مایه تقویت و استحکام نظام است/ دنیا به رئیس‌جمهور با رای بالا توجه می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی با محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اصل مشارکت مایه تقویت و استحکام نظام است

- مشارکت سیاسی که در کسوت حضور انتخاباتی مردم شکل می‌گیرد، بیش از آنکه در مقام پشتیبانی از دولت مستقر کارکرد داشته باشد، عمدتا به نفع تثبیت نظام سیاسی است؛ نظامی که فراتر از دولت تعریف و تبیین می‌شود.

- در دنیای معاصر، حکومت‌ها و قدرت‌های سیاسی تا آنجایی که مورد حمایت یک نظام دموکراتیک مردمی و جامعه مدنی خود باشند، مقبولیت پیدا می‌کنند و درواقع پشتیبان حکومت‌ها رای صادره مردم است.

- از این جهت اصل مشارکت بیش از آنکه بخواهد مایه قوام‌بخشی دولت باشد، مایه تقویت و استحکام نظام است.

- این نکته از مقطع اولیه انقلاب از سال ۵۷ تا امروز همواره موردتاکید رهبران کشور بوده است و امام بارها روی این مساله تاکید داشتند و این جمله معروف که میزان رای ملت است، بعد از رحلت امام نیز همواره ازسوی رهبری مطرح شده است.

دنیا به رئیس‌جمهور با رای بالا توجه می‌کند

- دولت‌ها وقتی پیروز می‌شوند، چه با تعداد رای اندک چه با رای بیشتر، اختیارات قانونی را در کف خود می‌گیرند. بر این اساس تعداد رای و تعداد رای فرد برنده چندان دخالتی در موقعیت حقوقی و توانمندی شخص منتخب ازمنظر قانون ندارد.

- البته این نکته حائز اهمیت است که اگر شخص منتخب موقعیت برتری در رای داشته و به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب با رای بالا باشد، می‌تواند با آن به جامعه جهانی استدلال کند و از این منظر دنیا به آن توجه می‌کند.

حمایت گسترده مردمی باعث سرافرازی در بحران‌ها است

- وقتی شما در یک مشارکتی یک رای حداکثری از مردم را پشتوانه مردم و نظام قرار می‌دهید یک پیام روشن دارید و درواقع می‌گویید ای حاکمان و ای رهبران که مسئولیت ما را عهده‌دار شدید! شما از ناحیه ما امنیت کامل دارید که با امنیت خاطر کشور را اداره کنید و هیچ موضوعی از ناحیه مردم شما را تهدید نمی‌کند.

- شما مورد امنیت هستید و می‌توانید با پشتوانه این حمایت گسترده مردم در هر بحرانی با سرافرازی و توانمندی وارد شوید و ما هر نیازی داشته باشید شما را پشتیبانی می‌کنیم.

- بنابراین کشورهایی که حمایت گسترده مردمی را ندارند، در مواجهه با امنیت جهانی در مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی دچار نوعی تردید هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول