اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پرداخت ۸۰۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده چهارمحال و بختیاری

مدیر شعب بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی گذشته صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۸۰۳ میلیارد ریال خسارت به ۱۲۵ هزار نفر از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی استان پرداخت کرده است.

پرداخت ۸۰۳ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران خسارت‌دیده چهارمحال و بختیاری

هوشنگ طاهری میرقائد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه تحقق شعار تولید، رویکرد اصلی بانک کشاورزی است، گفت: این بانک در سال ۱۳۹۹ با تکیه بر تلاش و توانمندی نیروهای متخصص و مجرب و با ارائه مشاوره‌های تخصصی و پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات که ۹۳ درصد آن در بخش کشاورزی و به تعداد ۲۴ هزار فقره در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی بوده است، نقش مؤثری در افزایش تولید، توسعه پایدار بخش کشاورزی، تامین امنیت غذایی کشور، اشتغال‌زایی و بهبود معیشت کشاورزان و روستاییان داشته است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به جذب ۱۶۰ درصدی اعتبار و پرداخت ۶۲۹  میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۱۳۹۹ به ۶۸۴  نفر، اظهار داشت: این تسهیلات در حمایت از کشاورزان استان برای خرید کمباین، تراکتور، انواع دنباله‌بندها و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شده و نقش موثری در افزایش بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی استان داشته است.

وی همچنین پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را گامی مهم در امیدآفرینی و ایجاد تحرک اقتصادی در مناطق روستایی دانست و خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان از ابتدای شروع پرداخت  با جذب ۱۱۵ درصدی اعتبار، مبلغ دو هزار و ۳۷ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری, با هدف اشتغال‌زایی به ۲۳۶۳ نفر از فعالین بخش پرداخت کرده است که منجر به تثبیت و ایجاد چهار هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان شده است.

طاهری عنوان کرد: در بحث بیمه محصولات کشاورزی نیز صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در سال زراعی گذشته بیش از ۱۵۰ هزار فقره بیمه‌نامه در زیربخش‌های زراعت، باغات، طیور، دام سبک و سنگین و آبزیان صادر کرده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در سال زراعی گذشته صندوق بیمه محصولات کشاورزی  ۸۰۳  میلیارد ریال خسارت به ۱۲۵ هزار نفر از خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی استان پرداخت نموده که گامی مهم در حمایت و توسعه بخش کشاورزی استان بوده است.

وی در ادامه با اعلام حمایت بانک کشاورزی از طرح‌های توسعه کشت گلخانه‌ای به عنوان یکی از راهکارهای جهش تولید در بخش کشاورزی، گفت: بانک کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۹ از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، بیش از یک‌هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشت‌های گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی،کشت گیاهان دارویی و... پرداخت کرده است که منجر به احداث و بهره‌برداری از ۵۱ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۲۰ هکتار در استان شده است.

طاهری میرقائد در تشریح عملکرد بانک کشاورزی برای مساعدت به کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، تشریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۳ هزار فقره بدهی کشاورزان استان به مبلغ چهار هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بر اساس خط مشی وصول مطالبات بانک و ۱۵ هزار فقره دیگر به مبلغ یک‌هزار و ۹۴۶ میلیارد ریال با اختصاص ۹۹۵ میلیارد ریال یارانه از محل اعتبار بند خ ماده ۳۳ تمدید شد.

وی تضافه کرد: همچنین یک2هزار و 99 فقره دیگر از بدهی کشاورزان استان با تخصیص ۱۵۶ میلیارد ریال یارانه از محل اعتبارات بند ل تبصره ۱۶ تعیین تکلیف و تسویه شد که این اقدام بانک کشاورزی در نهایت منجر به بخشودگی ۶۴ میلیارد ریال دیرکرد بدهی فعالین بخش کشاورزی استان گردید.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول