اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

شاعری که دوچرخه‌اش را فروخت تا به زیارت امام رضا برود+صوت

علی انسانی گفت: سفر به مشهد آنقدر برای ما لذتبخش بود که یک سال پدرم نتوانست هزینه سفر ما به مشهد را فراهم کند. من با 13 ـ 14 سال سن، دوچرخه خود را فروختم و به مشهد مشرف شدم.

شاعری که دوچرخه‌اش را فروخت تا به زیارت امام رضا برود+صوت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت(ع) خاطرهای از علاقه‌اش به سفر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع) نقل کرد و اظهار داشت: یادم است که در ۱۲ـ۱۳ سالگی همراه پدرم به مشهد مشرف شدیم. پدر مرحومم کاسب ساده و باشرفی بود. من زیارت‌نامه کوچکی دست می‌گرفتم و بلند بلند می‌خواندم طوری که راه بند می‌آمد.

وی ادامه داد: پیرمرد نورانی که از خادمان حرم بود دلش نمی‌آمد که ذوق مرا کور کند، اما چون راه بند آمده بود، در گوشه‌ای که من ببینم می‌رفت و دستی به محاسنش می‌کشید؛ یعنی اشاره می‌کرد جمعیت راه را بسته است. الان هم هر زمان به مشهد می‌روم به حضرت می‌گویم آن زمان زلال و نیک‌نفس بودم و اینجا سرسپرده بودم. شما مرا حفظ کنید و نگذارید لغزش‌های ما زیاد شود.

انسانی افزود: این مشهد به قدری برای ما لذتبخش بود که سال بعد پدر نتوانست هزینه سفر ما به مشهد را فراهم کند، اما من دوچرخه خود را فروختم و به مشهد مشرف شدم.

این مداح اهل بیت(ع) گفت: به قدری وابسته به زیارت شده بودم که پول جمع‌ می‌کردم و از ۱۵ سالگی سالی یک یا دو مرتبه به مشهد مشرف می‌شدم. تا اینکه به هیأت‌ها و جلسات راه پیدا کردم. خدا رحمت کند مرحوم حاج محمود اکبرزاده را که از ۱۷ سالگی در من ذوقی دید که به هیأت منتقل شد و به دیگران معرفی شد و به مجالس رفتم. امروز قریب ۵۵ یا ۵۷ سال است که به مشهد مشرف هستم.

این شاعر برجسته آیینی در توصیه‌ای به شاعران کشور تصریح کرد: یکی از الطاف خاص الهی، ذوق و شعر است. خوب  است که وقف برترین‌ها باشد. از بهترین‌های خلقت گفته شود بالاخص ما ایرانیان که سایه امام هشتم بر سر ماست. حیف است فردی اهل شعر و شاعری باشد و در آثارش اثری از امام رضا(ع) نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌گویند شعر اول باید جوشش و بعد کوشش باشد. امام رضا شاهد است این بیت را اگر حمل بر خودستایی نباشد، امام رضا یا یکی از اولیای الهی دست مرا گرفتند و روی کاغذ نوشتند:

ره ایمان اگر پویی مقام امن اگر جویی
از این مأمن مرو سویی امین اینجا امان اینجا

صوت این خاطره علی انسانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول