اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایرانیان خارج از کشور کجا می‌توانند آرای خود را به صندوق‌های رای بریزند + آدرس شعب

سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری جمعه این هفته ۲۸ خرداد ماه همچون دوره‌های قبل و همزمان با داخل کشور در ۲۳۴ شعبه اخذ رای در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

ایرانیان خارج از کشور کجا می‌توانند آرای خود را به صندوق‌های رای بریزند + آدرس شعب

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری جمعه این هفته ۲۸ خرداد ماه همچون دوره‌های قبل و همزمان با داخل کشور در ۱۳۳ نمایندگی ایران در خارج از کشور و در ۲۳۴ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد.

در همین خصوص نیز همزمان با آغاز فرآیند و ابلاغ رسمی شروع اقدامات اجرایی برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری توسط وزیر کشور، ستاد انتخابات خارج از کشور نیز در وزارت امور خارجه تشکیل و دستورالعمل اجرایی انتخابات به همه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابلاغ شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه ۲۴ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای تسهیل برگزاری این انتخابات در خارج از کشور، ستاد انتخابات در خارج از کشور در معاونت کنسولی و مجلس وزارت خارجه تشکیل شده که فرآیند از ۶ ماه قبل در وزارت خارجه آغاز شده است. در آذر ماه گذشته به همه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و سفارتخانه‌ها در نامه‌ای دستورالعملی را صادر و از آنها خواستیم پس از ابلاغ دستورالعمل تمامی واجدین شرایط اخذ رای را احصا و به مرکز اعلام کنند.

وی گفت که براساس برآوردهای غیررسمی حدود سه و نیم میلیون نفر واجد شرایط در خارج از کشور داریم و افزود: در فروردین ماه سال‌جاری نیز تمامی اقلام، ملزومات و نیازمندی‌های نمایندگی‌ها احصا و سعی شد که تامین شود. حدود یک میلیون برگ تعرفه انتخابات به وزارت خارجه تحویل داده شده که ۶۷۹ هزار و ۳۸۲ برگ تعرفه برای دور اول و دوم به نمایندگی‌ها ارسال شده است.

وی گفت: در کلیه صندوق‌های رای که مستقر خواهد شد، بیش از ۲۰۰ نفر ناظر شورای نگهبان با هماهنگی شورای نگهبان تأیید و به نمایندگی‌های ایران معرفی شده‌اند.

خطیب‌زاده با بیان این‌که تا امروز ۱۳۳ نمایندگی ایران با ۲۳۴ شعبه اخذ رای در ۲۸ خرداد اخذ رای را انجام خواهند داد، افزود: در تمامی کشورهایی که دارای نمایندگی هستیم یک یا بیشتر صندوق رای خواهیم داشت. در سه کشور کانادا، سنگاپور و یمن این موضوع میسر نشده است. (اینجا بخوانید)

 

 

البته براساس اعلام مجید تخت‌ روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ایرانیان مقیم کانادا می‌توانند آرای خود را در شعب اخذ رای در شهر بوفالو در نزدیکی مرز آمریکا با کانادا به صندوق بریزند.

به گزارش فارس، در همین راستا نیز وزارت امور خارجه آدرس شعب اخذ رای در خارج از کشور را منتشر کرد و هموطنان ایرانی می‌توانند برای اطلاع از شعب اخذ آرا به لینک‌های زیر مراجعه کنند.

آدرس شعب اخذ رای در خارج از کشور (لیست اول)   

آدرس شعب اخذ رای در خارج از کشور (لیست دوم)   

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول