اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حفر ۷۰ چاه جدید برای جبران کمبود آب در کرمانشاه/ سرانه مصرف آب باید به ۱۷۰ لیتر برسد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از حفر ۷۰ چاه جدید برای جبران کمبود آب در استان خبر داد و گفت: ۳۴۰ هزار نفر از جمعیت شهری۷۰ هزار از جمعیت روستایی استان، با تنش آبی مواجه هستند.

حفر ۷۰ چاه جدید برای جبران کمبود آب در  کرمانشاه/ سرانه مصرف آب باید به ۱۷۰ لیتر برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌رضا کاکاوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: امسال در سطح استان و کشور با خشکسالی مواجه هستیم که در پنجاه سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه تعدادی از روستاها و شهرهای استان با تنش آبی مواجه هستند، گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از جمعیت ۴۶۳ روستا با کاهش آبدهی ۲۸۳ لیتر بر ثانیه با تنش آبی در حوزه روستای روبه‌رو هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در حوزه آب شهری هم با کاهش یک‌هزار و ۷۴۱ لیتر بر ثانیه تولید آب، ۳۴۰ هزار نفر از جمعیت شهری با تنش آبی مواجه هستند.

وی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، حفر ۷۰ چاه در روستاها، اجاره چاه‌ها و لایه‌روبی چشمه‌ها و قنات و افزایش آبگیری و در نهایت آبرسانی سیار به روستاها را به‌عنوان کارهای اجرایی شرکت آبفا در راستای مقابله با بحران ‌کم‌آبی در سطح استان عنوان کرد.

کاکاوند با بیان اینکه در حال حاضر آبرسانی سیار برای ۱۴۵ روستا در حال انجام است، گفت: پیش‌بینی می‌شود با فرارسیدن فصل تابستان تعداد روستا در راستای آبرسانی سیار افزایش یابد.

وی با تاکید بر بحث رعایت مصرف، گفت: میانگین مصرف استان بالا و ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است که این عدد باید به حدود ۱۷۰ لیتر بر ثانیه برسد.

کاکاوند به آبیاری باغات و مزارع فضای سبز شهرها با آب شرب اشاره و بیان کرد: شرکت آبفا قادر است پساب تصفیه شده را در اختیار مردم و شهرداری برای آبیاری باغات و مزارع فضای سبز شهرها قرار دهد تا بتوانیم با همکاری یکدیگر این تابستان سخت را پشت‌سر بگذاریم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول