اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

دعوت هیئات جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام از مردم برای حضور در انتخابات

هیئات جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ خرداد ۱۴۰۰ بیانیه تحلیلی صادر کردند.

دعوت هیئات جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام از مردم برای حضور در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس، هیئات جوانان عاشورایی رزمندگان اسلام در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری؛ خرداد ۱۴۰۰ بیانیه تحلیلی صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

أَلا إِنَّ أَوْلِیاءَ اللَّهِ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ (یونس: ۶۲)

 به راستی شجره طیبه انقلاب اسلامی که با اراده حق جلّ و علی بوسیله حضرت روح الله، خمینیِ کبیر (قدس سره) در کویر تشنه حق و عدالت جهانِ امروز بدرستی و صلابت غرس شد، پایدار و استوار نماند الاّ به دو اصل محوری و پایه قویم الهی که همان نصرت «خدای متعال» و همراهی و نقش آفرینی «مردم» است: «هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمُؤْمِنِینَ.»(انفال: ۶۲)

شکر این نعمت و تفضّلِ بی‌بدیل الهی به پویایی و جلال و شکوه حضور غیرتمندانه، مؤمنانه و از سر بصیرت و هوشمندی ملت سترگ ام القرای اسلام، ایران انقلابی بویژه در عرصه خطیر و بسیار مؤثر انتخابات، آن هم انتخابات ریاست جمهوری که معیِّن قدرتمندترین و ذی‌نفوذترین حکمرانی در نظام اسلامی است که البته در ذیل ولایت مطلقه فقیه و از شئون مشارکت در حکمرانی توسط همه اقشار ملت تعریف می‌شود:

«وَ ما أَرسَلنا مِن رَسولٍ إِلّا لِیُطاعَ بِإِذنِ اللَّهِ»؛(نساء: ۶۴) «کُلُّکُمْ رَاعٍ وَ کُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیَّتِهِ»؛(إرشاد القلوب، جلد ۱، صفحه ۱۸۴) «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»؛(الکافی، ج‏ ۲، ص ۱۶۴) «مِنْ وَاجِبِ حُقُوقِ اللَّهِ عَلَى عِبَادِهِ النَّصِیحَةُ بِمَبْلَغِ جُهْدِهِمْ وَ التَّعَاوُنُ عَلَى إِقَامَةِ الْحَقِّ بَیْنَهُمْ»؛(نهج البلاغه، خطبه ۲۱۶)«لا تَکُنْ عَبْدَ غَیْرِکَ وَ قَدْ جَعَلَکَ اللّهُ حُرّاً»(نهج البلاغه، نامه ۳۱)... و ده‌ها آیه کریمه و صدها روایت شریف دالّ بر مسئولیت و حق بودن انجام این فریضه الهی و انقلابی است که امام مسلمین همگان را به تواصی بر حق در تبیین و تبلیغ این مهم توصیه و امر فرمودند.

در چند انتخابات گذشته حرکت دشمنان از خارج و مخالفان همسو با دشمنان در داخل کشور با ایجاد دوگانه «جنگ و صلح»، «جنگ و آسایش و رفاه» و نظائر آن توانست توجه عمومی را به سمت عافیت طلبی عده‌ای سکولار و غربزده لیبرال معطوف دارد، و از این مسیر خسارت‌ها و ضربات جبران ناپذیر اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی به نظام اسلامی تحمیل شد. این بار هم علی‌رغم اثبات نادرستیِ این فرضیه انحرافی و باز شدن راه نفوذ در لایه‌های کلان مدیریتی، بویژه در حوزه امنیت و اقتصاد، با طراحی مزوّرانه، دوگانه «میدان و دیپلماسی» در دستور کار جریان غربگرا و لیبرال قرار گرفت.

توطئه وحشیانه رژیم صهیونیستی در هتک حرمت بیت المقدس و کشتار بی‌رحمانه زن، مرد و کودک بی‌پناه در این بقعه شریف الهی و نیز غزّه قهرمان، آتش تهیه‌ای بود تا انتظارات نظام سلطه در عرصه انتخابات با ورود سامری‌های خیانت پیشه تأمین شود. اما فرمان تاریخیِ امام مسلمین در روز قدس به جبهه جهاد اسلامی در بیت المقدس، غزه و فلسطین ‏اشغالی: «تحرکوا باسم الله الی الامام و اعلموا انه و لینصرن الله من ینصره» و آغاز انتفاضه موشک بعد از این فرمان، کانون قدرت نظام سلطه و صهیونیسم را به قبول شکست مفتضحانه از حماس و گروه‌های مقاومت واداشت و عملاً جنگ هراسی و توطئه غول‏انگاری استکبار و فریب ملّی به بن بست رسید. در طول مناظرات نیز شاهد بودیم که این حربه به کل از دست جریان سازش و انفعال در برابر غرب گرفته شد!

حال با اعتماد به وعده نصرت الهی و زمینه لازمِ پدید آمده بویژه در جهان اسلام و بیداری و هوشیاری مردم پس از تجربه ۸ ساله قدرت یافتن این تفکر محکوم به شکست و ذلّت بار، بر همه جوانان مؤمن و پرشور انقلابی است تا به شکرانه این موهبت عظیم الهی (یعنی نصرتِ امام حق توسط جریان جهادی و مقاومت در امّت اسلام و پیروزی عظیم بر دشمن صهیونیست و آمریکای جهانخوار) با تمام توان و امکان در میدان جهاد سیاسی باقی مانده، در جهت هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مانور عزّت، غیرت و بصیرت؛ و نیز انتخاب مطلوب و اصلح، بویژه با شاخصه‌های تعیین شده توسط امام مسلمین، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

ابتکارات نو و حضور مخلصانه گروه‌های جهادی و انقلابیِ «جوانان عاشورایی» از صدها هیأت رزمندگان اسلام در سراسر کشور، گویای درک این موقعیت حساس و احساس تکلیف الهی، ولایی و انقلابیِ این موتور محرّکه انقلاب و نظام اسلامی است. اجتماعات میدانی، کاروان‌های شادی و شور انقلابی، آن هم در دهه مبارک کرامت و ایام ولادت ولی نعمت‌مان حضرت ثامن الحجج (علیهم السلام) و خواهر مجاهده، عالمه و معصومه ایشان، حضرت فاطمه بنت موسی (علیهما السلام) بر رونق این عرصه تکلیف و شور و شعور افزوده است.

برگزاری نشست‌های تبلیغی و ترویجی؛ تریبون آزاد؛ گفتگوهای دو و چند نفره، از خانه تا محیط شهر و دوستان و محل کار و تحصیل؛ کاروان‌های سرود و مولودی خوانی؛ اجتماعات رأی اولی‌ها با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛ حضور طلاب و دانشجویان آگاه و انقلابی در اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، متروها؛ ماشین نویسی و شابلون‌زنی؛ نورافشانی و آتش بازی؛ حضور و بهره‌گیری از فضای مجازی و تولید و ارائه محصولات رسانه‌ای و ده‌ها طرح و ایده خلاقانه شما رزمندگان اسلام، بویژه جوانان خطّ مقدم این جهاد سیاسی، همه و همه به فضل الهی پیروزی قطعی اولیاء حق و امّت اسلامی را رقم خواهد زد؛ ان شاءالله.

ضمن رعایت هوشیاری لازم در شناخت و خنثی سازی جریان معاند و نفاق، «وحدت کلمه و رأی سدید» می‌تواند پشتوان‌ه‏ای قوی برای دولت انقلابی و دغدغه‌مند آینده باشد.

مراقبت از فریب نخوردن دوباره اقشار مستضعف فکری و خالی از تحلیل عمیق سیاسی، وظیفه دیگری است که توصیه و تأکید ائمه هدی علیهم السلام در کوران فتنه‌هاست.

بی‌شک نتیجه انتخابات هرچه رقم بخورد پذیرفته، و آمادگی صدچندان خویش را برای حفظ و رشد و تعالی دستاوردهای انقلاب اسلامی و ثمراتِ شجره طیبه جهاد و شهادت اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول