اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

16 مؤسسه آموزش عالی به صورت قطعی ساماندهی می‌شوند/ مهلت 4 ماهه به وزارت علوم

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی هیچ‌گونه انحلال و یا ادغام دانشگاهی نداشته‌ایم، گفت: از ۸۸ مؤسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی در وزارت علوم، ۱۶ مؤسسه به صورت قطعی ساماندهی می‌شوند و این ساماندهی در قالب انحلال نیست بلکه این مؤسسات به سایر مؤسسات الحاق می‌شوند.

16 مؤسسه آموزش عالی به صورت قطعی ساماندهی می‌شوند/ مهلت 4 ماهه به وزارت علوم

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در حاشیه جلسه صد و پنجاهم نقشه جامع علمی کشور، گزارشی از آخرین وضعیت ساماندهی مراکز آموزش عالی ارائه داد و اظهار کرد: در مصوبه آمایش آموزش عالی در وزارت علوم بخش ساماندهی دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز، اخیراً کلید زده شده است و طبق مصوبه آمایش و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مقرر شد هماهنگی‌هایی بین وزارت علوم و ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور برقرار شود.

وی در ادامه با اشاره به آمار مؤسسات آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی، تصریح کرد: از ۸۸ مؤسسه آموزش عالی مشمول طرح ساماندهی در وزارت علوم، ۱۶ مؤسسه به صورت قطعی ساماندهی می‌شوند و این ساماندهی در قالب انحلال نیست بلکه این مؤسسات به سایر مؤسسات الحاق می‌شوند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد: منظور از الحاق در ساماندهی مراکز آموزش عالی این است که اگر دانشگاه یا مؤسسه تک جنسیتی باشد به همان صورت در مکان فیزیکی فعلی خود ادامه فعالیت می‌دهد و حتی ردیف، بودجه آنها حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی هیچ‌گونه انحلال و یا ادغام دانشگاهی نداشته‌ایم، گفت: در جلسه ۱۵۰ شورا با دو معیار و شاخص موافقت قطعی و موافقت اصولی به ساماندهی آنها پرداخته شد. از جمله واحدهای ویژه خواهران ۵ مورد دارای حداقل‌های لازم یک دانشگاه و شاخص‌های موافقت اصولی را هم نداشتند.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: در جلسه اخیر قرار شد هیأتی به دانشگاه صنعتی بیرجند اعزام شود تا شرایط این دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد، در نهایت در خصوص تبدیل موافقت قطعی به اصولی تصمیم‌گیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وزارت علوم هم موظف شد طی چهار ماه گزارش اجرایی شدن و موافقت اولیه و علاوه بر این مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها را ارائه دهد و این گزارش به ستاد نقشه ارسال شود؛ چرا که نمی‌توانیم مجوز دانشگاهی را لغو کنیم بدون اینکه اطلاع داشته باشیم چه رشته‌هایی و با چه هدف و مأموریتی در این دانشگاه وجود داشته است.

کبگانیان افزود: وزارت علوم بعد از این، وارد فاز دوم بررسی و ساماندهی مؤسسات با بازه زمانی ۳ ماهه خواهد شد و باید بازخورد فاز اول را طی چهار ماه جمع بندی کند و بازخورد هزینه دانشگاه و تطبیق آن به بحث مأموریت‌گرایی در چهار ماه انجام شود.

وی ادامه داد: در پایان این جلسه بر حضور حداکثری در انتخابات توسط دانشگاهیان و تشویق به این موضوع تأکید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول