اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

روزانه ۴۰۰ نفر در امامزاده صالح واکسن کرونا می‌زنند

تولیت امامزاده صالح(ع) گفت: روزانه ۴۰۰ نفر در این امامزاده واکسن کرونا دریافت می‌کنند. کسانی که شاید اصلا به این حرم نیامده بودند، وقتی این تکریم را در فرایند واکسیناسیون می‌دیدند، در کنار آن حال خوش معنوی هم دریافت می‌کردند.

روزانه ۴۰۰ نفر در امامزاده صالح واکسن کرونا می‌زنند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احسان بی آزار تهرانی، تولیت امامزاده صالح (ع) تجریش در برنامه «سلام تهران» که امروز ۲۶ خرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، با اشاره به ساعات باز بودن این آستان مقدس، گفت: ما سعی کردیم با مراعات همه شیوه‌نامه‌ها به طور مطلق در آستان امامزاده صالح(ع) بسته نباشد. البته اکنون زمان زیارت محدود به ساعت ۹ صبح تا ۲۰:۳۰ است، چرا که اکثر خدام امامزاده، ساکن اطراف تهران هستند و اگر بخواهیم تا زمان برگزاری نماز مغرب و عشا در امامزاده را باز بگذاریم، این عزیزان برای بازگشت به منزل با محدودیت تردد مواجه می‌شوند.

تدابیر بهداشتی در امامزاده صالح در ایام کرونا

وی به تمهیدات صورت گرفته در امامزاده صالح برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: به لطف خدا چادرهای پرتابلی تهیه شده و در حیاط امامزاده برای محافظت از گرما و سرما قرار داده شده تا سایه‌بانی روی سر زائرین باشد. همچنین به منظور رعایت بهتر همه پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونا، در حرم خادم‌یار سلامت داریم و تدبیری اندیشیدیم که مهرهای استفاده شده از سایر مهرها جدا شود.

حضور اقشار مختلف جامعه در امامزاده صالح (ع)

تولیت امامزاده صالح(ع) با اشاره به اینکه این امامزاده بار عام ویژه‌ای دارد، خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که در امامزاده صالح(ع) انجام شد، بسته بندی چادرهایی ا‎‌ست که در اختیار بانوان قرار می‌گیرد، تا تمیز به دست زائران برسد. چند وقت پیش یک بانو که در فضای مجازی دو میلیون فالوور داشتند از همین چادرها فیلم گرفتند و با مخاطبان صفحه‌شان به اشتراک گذاشته، از این اقدام تقدیر کردند و مبلغ حرم شدند. زیست بوم این امامزاده به گونه‌ای‌ است که افراد مختلفی از همه اقشار جامعه به پابوسی آن می‌آیند.دیروز تیم ملی جوجیتسو مهمان ما بودند و هفته آینده هم میزبان بانوان ورزشکار تیم ملی اسکی هستیم. 

حجت‌الاسلام بی‌آزار در خصوص برگزاری جشنواره فیلم کوتاه و مستند صالح، گفت: در چند ماه گذشته برای اولین بار جشنواره بزرگ صالح در زمینه فیلم کوتاه و مستند را راه‌اندازی کردیم. تا کنون بیش از ۴۰۰ اثر به دست ما رسیده است. طلبه‌ها فیلم‌سازی می‌کنند. هنرمندان هم در این جشنواره حضور دارند. به لطف خدا این جشنواره بین‌المللی شده و با شبکه کربلا اخوت بستیم. روز غدیر هم اختتامیه این جشنواره است. به نفر اول برگزیدگان؛۳۰ میلیون تومان، نفر دوم ۱۵ میلیون و نفر سوم هم ۱۰ میلیون در هر دو بخش جشنواره اعطا می‌شود. من قائلم در درگاه اهل بیت(ع) ممیزی نداریم. ما خادم و پذیرای همه زوار با هر دیدگاه سیاسی و اجتماعی هستیم.

 روزانه ۴۰۰ نفر در امامزاده صالح (ع) واکسن کرونا می‌زنند

وی درباره انجام واکسیناسیون در امامزاده صالح (ع) گفت: در حیاط حرم امامزاده صالح(ع) روزانه متوسط ۴۰۰ نفر واکسن کرونا دریافت کردند. لوازم آسایش افراد از صندلی، چتر و پنکه  برای حفاظت از گرمای هوا در تابستان آماده شده است. کسانی که شاید اصلا به این حرم نیامده بودند؛ وقتی این تکریم را در فرایند واکسیناسیون می‌دیدند، در کنار آن حال خوش معنوی هم دریافت می‌کردند. الحمدلله گزارشات خوبی رسید و اتفاق مبارکی رقم خورد.

حجت‌الاسلام بی آزار در مورد قدمت این آستان مبارک خاطرنشان کرد: خود حضرت صالح(ع) سیدالسادات و شخصیت بزرگواری بودند. قدمت این آستان مقدس به سال‌های خیلی دور باز می‌گردد. یک درخت چنارمعروف در امامزاده بود که اکنون خشک شده است. عکس‌های این درخت چنار در زمان قاجار به ثبت رسیده و در کتب ملی ما ذکر شده که از زمان صفویه این درخت وجود داشته است. در ایام رمضان بیش از ۶۰ برنامه زنده در موضوعات مختلف از این آستان مبارک روی آنتن تلویزیون رفت. بخشی از‌ این برنامه‌ها از شبکه پنج سیما پخش می‌شد.

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان

تولیت امامزاده صالح با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی صورت گرفته در این آستان مقدس، عنوان کرد: در کنار قطب فرهنگی، بعد اجتماعی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. با کمک خیران و لطف و ارتباط مردم توانستیم در تأمین داروهایی که دوره‌ای کمیاب شده بودند؛ مثل انسولین، قدمی برای رفع این مشکل برداریم. افرادی که انسولین اضافه داشتند، خودشان می‌آمدند و در اختیار ما می‌گذاشتند. سپس از طریق پیج و سایت امامزاده و همین‌طور پیج شخصی بنده رصد انجام می‌شد و به افرادی که به این داروها نیاز داشتند، اهدا می‌کردیم. تا کنون بیش از هفت هزار بسته‌های معیشتی در امامزاده تأمین و بین نیازمندان تقسیم شد. اگر این درگاه را درگاه خدمت ببینیم، می‌توانیم کارهای ارزنده‌ای را انجام دهیم و امامزاده‌ها را به پایگاهِ دل برای مردم تبدیل کنیم.

صندوق‌های اخذ رأی در امامزاده صالح (ع) مستقر می‌شود

وی درپایان در تکمیل جمله من رأی می‌دهم مربوط به پویش شبکه پنج سیما، خاطرنشان کرد: امامزاده صالح(ع) یکی از شعبات اخذ رأی است. ما رأی می‌دهیم چون هنوز دست حاج قاسم سلیمانی را با انگشترش فراموش نکردیم. این دست روی زمین اشارتی دارد که ما می‌توانیم با این سر انگشت دشمن را ناامید بکنیم. حاج قاسم هستی‌اش را برای این جمله داد که کل این مملکت به برکت سلطان دین امام‌رضا(ع) حرم است. او گفت جمهوری اسلامی یک حرم است. برای حفظ این حرم خیلی از جوانان ما جان خود را فدا کردند. امروز روز غواصان دست بسته هست. این جوانان عاشقانه رفتند. خیلی مردم گله دارند اما واقعا اگر همه با هم حرکت بکنیم؛ می‌توانیم یک رویکرد صادقانه و عاشقانه رقم زده و در سرنوشت کشورمان سهیم باشیم. دلیل من برای شرکت در انتخابات در یک جمله این خواهد بود که من رأی می‌دهم تا لبخند حاج قاسم را ببینم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول