اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

۴۵ درصد از شهروندان آلمان معتقدند اسلام، جایی در این کشور ندارد

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان آلمانی، هنوز مسلمانان را متعلق به این کشور نمی‌دانند. در این نظرسنجی، ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که اسلام اصلا متعلق به آلمان نیست.

۴۵ درصد از شهروندان آلمان معتقدند اسلام، جایی در این کشور ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس، بنیاد آلیس شوارتزر، بنیاد جوردانو برونو و مرکز پژوهش‌های اجتماعی برلین، نتایج نظرسنجی جدید خود را درباره جایگاه اسلام و مسلمانان در آلمان اعلام کردند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که نفی اسلام در میان افراد مسن و گروه‌های آسیب‌پذیر آلمان بسیار گسترده است. براساس این نظرسنجی تنها ۵ درصد افراد، اسلام را کاملا متعلق به آلمان می‌دانستند. ۴۴ درصد نیز می‌خواستند که به گروه‌های صلح‌طلب اسلامی، تابعیت اعطا شود و ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که اسلام اصلا متعلق به آلمان نیست.

در این نظرسنجی، اکثریت آلمانی‌ها گفتند که از وجود گروه‌های رادیکال اسلامی در آلمان احساس خطر می‌کنند. نتایج این نظرسنجی بسیاری را به یاد نظرسنجی‌های سال ۲۰۱۹ موسسه برتلزمان انداخته است. در آن زمان، نتایج نظرسنجی‌های این موسسه نشان داد که نیمی از آلمانی‌ها اسلام را به عنوان خطر می‌شناسند.

براساس نظرسنجی موسسه برتلزمان، در سال ۲۰۱۹، در شرق آلمان (جایی که جمعیت مسلمانان کم است) دیدگاه منفی درباره اسلام از غرب آلمان بیشتر بود. بر پایه این تحقیق، در آن زمان، ۳۰ درصد از شهروندان شرق آلمان گفته بودند که در مورد غرب آلمان ۱۶ درصد بود.

حال در نظرسنجی جدید، اکثریت شرکت‌کنندگان با حجاب کامل اسلامی نیز مخالف هستند. براساس این نظرسنجی ۹۰ درصد از ممنوعیت برقع حمایت می‌کنند. ۶۱ درصد نیز طرفدار ممنوعیت روسری معلمان در مدارس دولتی هستند و ۵۳ درصد نیز خواهان ممنوعیت حجاب برای دختران زیر ۱۴ سال شده‌اند.

همچنین در بخش دیگری از نظرسنجی از شرکت‌کنندگان پرسیده شده است که کدام احزاب در آلمان متعهد به مبارزه با اسلام رادیکال هستند. ۴۳ درصد از افراد شرکت‌کننده، حزب آلترناتیو برای آلمان را به عنوان تنها گزینه مطرح کرده‌اند. ۲۱ درصد نیز اتحادیه سوسیال مسیحی و اتحادیه دموکرات مسیحی را به عنوان احزابی که در برابر اسلام‌گرایان می‌ایستند، معرفی کرده‌اند. پس از آن  حزب سوسیال دموکرات با ۹ درصد، حزب دموکرات آزاد آلمان با ۷ درصد، سبزها با ۵ درصد و احزاب چپ با ۴ درصد قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول