اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

بایدها و فرصت‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

رئیس سازمان مدارس صدرا و مسؤول کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ از کتاب بایدها و فرصت های وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم که توسط جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی تألیف شده است، رونمایی کرد.

بایدها و فرصت‌های وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا و مسؤول کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰ از کتاب بایدها و فرصت های وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم که توسط جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی تألیف شده است، رونمایی کرد.

رئیس سازمان مدارس صدرا گفت: فعالان عرصه تعلیم و تربیت از دیرباز به اهمیت این عرصه پی برده و تلاش کردند که در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند؛ این مهم بعد از انقلاب اسلامی و نیاز به تربیت نیروی انسانی بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی اهمیت دوچندان یافت.

وی ادامه داد: ضعف فعالیت‌های آموزشی و تربیتی و نیاز به تحول در آموزش و پرورش، دغدغه‌مندان بسیاری را بر آن داشت که در مسیر تحول این وزارتخانه گام بردارند؛ بیش از ده سال پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نگاشته شد اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: حال در ابتدای گام دوم انقلاب اسلامی و شروع دولت سیزدهم، عده‌ای از دغدغه‌مندان تعلیم و تربیت که در این عرصه مشغول فعالیت اجرایی و فکری هستند، دور هم جمع شدند تا وزیر دولت سیزدهم آموزش و پرورش را یاری دهند.

وی اضافه کرد: این جمع با شناخت از محتواهای خوبی که در موضوع تحول در آموزش و پرورش نگاشته و مطرح شده است، تلاش کرد مباحثی را در راستای تحقق تحول در آموزش و پرورش مورد بحث قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: اعضای این جمع تلاش کردند خود را به جای وزیر آموزش و پرورش تصور کنند و با شناخت جایگاه و اهمیت نقش وزارت، برنامه‌هایی که در راستای تحقق تحول باید مورد توجه قرار گیرد را ارائه دهند.

مسؤول کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: لازم به ذکر است که اعضا، تلاش کردند نکاتی که توسط دیگر عزیزان بیان شد را دوباره مطرح نکنند و چنانچه به مواردی دوباره اشاره شد در گزارش ثبت نشد؛ همچنین این جلسه به صورت بارش فکری و شناخت برنامه‌های مهم در آموزش و پرورش سیزدهم برگزار شد و از نظم منطقی تبعیت نمی‌کند.

جبهه تعلیم و تربیت انقلاب اسلامی امیدوار است با یاری دیگر عزیزان دغدغه‌مند رشد و اعتلای وزارت آموزش و پرورش، نکات ایشان را بر این نوشتار بیفزاید و دولت سیزدهم در راستای تحول بنیادین آموزش و پرورش گام موثر و اجرایی بردارد.

این اثر توسط مرتضی فاطمی‌نژاد مدیرعامل مؤسسه خدمات علمی آموزشی رزمندگان و قائم مقام موسسه آموزشی راهیان کوثر، مهدوی در حوزه سیاستگذاری و اجرایی آموزش و پرورش، عباس بیات، کارشناس تعلیم و تربیت، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مسؤول دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی در وزارت آموزش و پرورش، محمد طیب صحرایی مدیرعامل مجتمع آموزشی امام صادق(ع)، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، مسؤول طرح کشوری شهید بهنام محمدی در ۳۳۰۰ مدرسه، مجتبی تاجیک مسؤول اتاق عملیات و تربیت بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء دانشجوی دکتری سیاستگذاری فرهنگی، حجت الاسلام محمد رحمانی مدیرعامل شتاب‌دهنده تخصصی تربیت «متیس» مسؤول مرکز مطالعات راهبردی سازمان دارالقرآن الکریم و حجت الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و مسؤول کارگروه کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول