اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

دولت آینده و وظیفه برگشت امید به جامعه

نامزدهای انتخاباتی باید به قطع یقین دنبال اصلاح وضع موجود و برگشت امید به جامعه بوده و شایسته ی رای دادن و تشکیل دولت مردمی هستند.

دولت آینده و وظیفه برگشت امید به جامعه

گروه سیاسی خبرگزاری فارس- حسین شریعتمدار طهرانی فعال حوزه های سیاسی و اقتصادی:‌ مهم ترین شاخصه ی بعثت پیامبر عظیم الشان اسلام اخلاق بوده است. طبیعی است که انتظار مقام معظم رهبری برای فراهم شدن مقدمات تشکیل دولت اسلامی روی کارآمدن دولتی اخلاق مدار و مردمی، فارغ از تکبر و فاصله با مردم و مشتاق به خدمتگزاری صادقانه برای مردم است. از این رو هشت ضرورت و الزام اولین دولتی که بعد از بیانیه ی گام دوم انقلاب برگرفته از فرمایشات ولی امر و مقتدایمان و منبعث از مطالبات مردمی شکل باید بگیرد،به نظر حقیر به شرح زیر  می باشد.

این ویژگی ها می تواند در گفتمان نامزدهای کنونی بررسی و به انتخاب اصلح مردم کمک کند:

۱-  برنامه ها و شعارهای ارائه شده از سوی برخی کاندیداها زیبا و مورد درخواست آحاد جامعه است؛ لذا، با توجه به این که تمامی این عزیزان دارای کارنامه ی مدیریتی در طول ۴۲ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران هستند، باید جستجو کنیم کدام یک از کاندیداها در سکانداری مسوولیت های قبلی شان، پای بند به این شعارهای زیبا بوده و هستند. به تعبیری کدام نامزد کارنامه اش همین شعارهای زیبای مطرح شده در فضای مجازی، مناظره ها و گفتگوهای مکرر در سخنرانی ها، نوشته ها و بیاناتشان در طول دوره ی تبلیغات انتخاباتی بوده است.

۲- اخلاق اسلامی به ویژه ساده زیستی؛ رعایت انصاف و پرهیز جدی از عدم حضور در جمع مردم  به هر دلیل در هنگام مسوولیت قبلی از ویژگی های بارزی است که می تواند با بررسی کارنامه ی نامزدها شاخصه ی مردمی بودن؛ از مردم، در میان مردم و برای مردم بودن که به فرموده ی امام راحل عظیم الشانمان ولی نعمتان انقلابند را برای انتخاب کنندگان هویدا و به انتخاب ایشان کمک نماید.

افرادی که زندگی اشرافی دارند چگونه می توانند درد و رنج بخش اعظم جامعه در دست و پنجه نرم کردن با بی پولی، بیکاری، یتیمی، بی پناهی، مستاجری، بیماری و هزاران گرفتاری این روزهای مردم را لمس و درک و رفع نمایند. 
۳- نامزد مردمی بایستی الگوی رفتاری؛ گفتاری و کرداری ش منطبق با منش و گفتمان و عملکرد فردی و اجتماعی رهبری فرزانه ی انقلاب و امام راحل در  ساده زیستی؛ خوش خلقی؛ قاطعیت در برخورد با مفاسد، اعتقاد و اعتماد داشتن به جوانان و مردم، اهمیت دادن به بانوان در عمل و انقلابی بودن در طول عمر باشد.

۴- تشکیل دولتی مردمی از همه ی سلایق و باورها منطبق با قابلیت ها، توانایی ها و شایسته سالاری مورد انتظار مردم است. مفهوم دولت مردمی این است  مردم شریف در اقصا نقاط کشور   ناظر و همراه و همیار دولت خواهند بود. واگذاری امور قابل تفویض به استان ها و شهرستان ها و نیز انتقال فعالیت ها و شرکت های اقتصادی دولتی غیر ضرور به بخش خصوصی به صورت ضابطه مند و نظام مند و به دور از قوم و قبیله گرایی و باند و حزب و رفیق بازی خود سرآغاز تشکیل دولتی مردمی  خواهد بود.

 ۵- پاکسازی دولت از فساد و مفسدین و برنامه ریزی ها و انتصابات مبتنی بر پاکدستی و شایسته گزینی با اولویت جوانان تحصیل کرده و نخبگان کارآزموده ی دانشگاهی علاقه مند در مناصب اجرایی از جمله اولویت های اصلی دولت برخواسته از بطن مردم و وفادار به قانون اساسی و پیرو ولی فقیه عادل خواهد بود.

 ۶- اهتمام به متناسب سازی حقوق کارکنان دولت؛ ارتقاء حقوق کارگران و سایر دستمزد بگیران جامعه، تقویت و مراقبت از کیان خانواده و کرامت انسانی جزو اولویت های سالم سازی آلودگی های کنونی دستگاه های دولتی در دولت منتخب مردمی آینده باید باشد.

 ۷- استفاده از تکنولوژی های جدید(نرم افزارها و سخت افزارهای نوین از جمله هوش مصنوعی) و ایجاد دولت الکترونیک واقعی برای تسریع و تسهیل امورات کاری مردم مرتبط با دولت و جایگزینی برنامه های کاربردی با دستورالعمل های تکراری و کارهای روزمره کارکنان  با هدف کاهش مراجعات و زمان ارائه ی خدمات به ارباب رجوعان و مردم  از جمله تلاش های دولت آتی برای تسریع در  آبادانی کشور باید باشد.

۸- شناسایی گلوگاه های فساد اداری؛ برنامه ریزی برای حذف امضاهای طلایی و سیستم محور کردن دولت از جمله بارزترین اقدام های مورد نیاز برای مبارزه و پیشگیری از فساد در دولت است که هر کدام از نامزدها در این خصوص راهکار اجرایی ارائه دهند به قطع یقین دنبال اصلاح وضع موجود و برگشت امید به جامعه بوده و شایسته ی رای دادن و تشکیل دولت مردمی هستند.

 امیدواریم با مساعی دسته جمعی؛ همدلی؛ هم فکری، همراهی  و هم افزایی هوشمندانه ی دلسوزان انقلاب در این برهه ی حساس با انتخاب دقیق و صحیح بتوانیم دین خود را برای ادامه ی کار انقلاب اسلامی و فراهم سازی شرایط ظهور مولا و مقتدایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی علیه تحت زعامت مقام معزز رهبری مدظله العالی ادا نماییم و خشنودی خدای باریتعالی را به برکت صلوات بر محمد و آل محمد شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول