اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

2.3 میلیون تن گندم خریداری شد/ خوزستان رکورددار خرید گندم در کشور

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان این که بیشترین خرید گندم از خوزستان بوده گفت: شبکه اتحادیه تعاون روستایی کشور یک میلیون و 100 هزار تن گندم از 22 استان گندم خریداری کرده است.

2.3 میلیون تن گندم خریداری شد/ خوزستان رکورددار خرید گندم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، رامین گیلانشاهی مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان این مطلب که اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور در راستای سیاستهای حمایتی و اقتصادی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دستیابی به خوداتکایی در زمینه تولید گندم، حمایت از کشاورزان و توسعه فعالیتهای بازرگانی با همکاری تشکلهای تحت پوشش در غالب قرارداد مباشرت با شرکت بازرگانی دولتی ایران، اقدام به خرید تضمینی - مباشرتی گندم در سطح استانهای تولید کننده گندم نموده است گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به خرید یک میلیون و یکصد هزار تن گندم از 22 استان کشور شده‌ایم.

وی با بیان اینکه این مهم توسط 265 مرکز خرید در سراسر کشور انجام شده است گفت: این میزان خرید 47 درصد گندم خریداری شده کشور را شامل می‌شود.

گیلانشاهی به ادامه این طرح تا پایان شهریور ماه اشاره و تصریح کرد: این طرح با آغاز و پایان فصل برداشت دیگر استان‌های کشور به تدریج ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ضمن اشاره به 22 استانی که تا کنون خرید گندم در آنها انجام شده است گفت: تا کنون در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، فارس، قم، قزوین، سمنان و... خرید گندم انجام و یا در حال انجام است که تا کنون بیشترین میزان خرید گندم کشور به استان خوزستان تعلق دارد.

گیلانشاهی خاطر نشان کرد: طبق آمار بدست آمده تا کنون حدود 2 میلیون و 300 هزار تن گندم در سطح کشور خریداری شده است که یک میلیون و 100 هزار تن گندم از این میزان توسط شبکه تعاون روستایی کشور خریداری شده است.

وی با بیان این مطلب که سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور سهم بسزایی در خرید مباشرتی گندم کشور دارد گفت: در حال حاضر نیمی از گندم تولید شده کشور توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

مدیر کل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در ادامه به ظرفیت و پتانسیل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور اشاره و عنوان کرد: این سازمان همواره از تمام ظرفیت خود در زمینه خریدهای مباشرتی از جمله خرید گندم، کلزا، دانه‌های روغنی و چای استفاده می‌کند.

گیلانشاهی با بیان این مطلب که در حال حاضر تجارت بین شبکه ای در دستور کار ما قرار دارد یادآور شد: امیدواریم در آینده ای نزدیک با راه اندازی طرح تجارت بین شبکه ای، به شکل فزاینده ای از ظرفیت مراکز جمع آوری برای سایر محصولات کشاورزی و ارائه آن در فروشگاه‌های تحت پوشش شبکه تعاون روستایی در سراسر کشور استفاده شود.

وی در ادامه به راه اندازی روستا بازار‌ها در کشور اشاره و بیان کرد: در حال حاضر 145 روستا بازار در سطح کشور فعالیت می‌کنند که عرضه محصولات کشاورزی را از تولید به مصرف به صورت مستقیم بر عهده دارند همچنین در کنار آن در همه کلانشهرهای کشور فروشگاه‌های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی و سایر وسایل مورد نیاز شهروندان در حال فعالیت هستند.

گیلانشاهی در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم برای تامین مواد اولیه مورد نیاز کشاورزان بتوانیم مراکز جمع آوری و خرید را برای همه محصولات کشاورزی گسترش دهیم تا به صورت دائم در زمینه خرید و عرضه محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از تولید به صرف فعالیت کرده و نقش موثری در بازار عرضه محصولات کشاورزی داشته باشیم.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول