اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۵۲۶۰ نفر عوامل اجرایی پای کار برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در گرگان هستند/ اعلام تخلفات کاندیداهای گرگان

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه ۸ هزار رای اولی در این شهرستان وجود دارد، گفت: ۵ هزار و ۲۶۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی برای برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان فعالیت دارند.

۵۲۶۰ نفر عوامل اجرایی پای کار برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در گرگان هستند/ اعلام تخلفات کاندیداهای گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تاکنون ۲۵ نفر از کاندیداهای شوراهای اسلامی گرگان از عرصه رقابت کنار رفتند و ۱۴۶ نفر در گردونه رقابت با یکدیگر قرار دارند.

وی با اشاره به آخرین روزهای تبلیغات کاندیداها تصریح کرد: با توجه به زمان‌بندی انتخابات که توسط وزارت کشور اعلام شده است در روزهای آخر تبلیغات هستیم، ۲۸ خرداد روز برگزاری انتخابات است، فرآیند اجرایی به مرحله‌ای رسیده که اقلام پلمب و تحویل نمایندگان فرماندار شده است.

فرماندار گرگان با بیان اینکه در شهرستان گرگان ۲۶۳ شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده است، از افزایش ۲۰ درصدی تعداد شعب در مقایسه با دوره قبل خبر داد و افزود: ۲۵ شعبه نسبت به دوره قبل اضافه شده است.

حمیدی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شعبه ۱۰ نفر از عوامل اجرایی حضور دارند، گفت: ۵ هزار و ۲۶۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی و امنیتی برای برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان فعالیت دارند.

وی از اعلام آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات آرام، شفاف و عادلانه با حفظ امانت آرای مردم در گرگان خبر داد و تاکید کرد: تمام ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات برنامه‌ریزی شده تا قطعی و اختلال خدمت‌رسانی در روز ۲۸ خرداد وجود نداشته باشد.

فرماندار گرگان ابراز کرد: تمامی امکانات لجستیکی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای برگزاری یک انتخابات خوب و سالم تمهید شده است.

حمیدی با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت استان گلستان در شهرستان گرگان زندگی می‌کنند، گفت: امسال دستورالعمل تبلیغاتی در بخش تبلیغات، شناساندن نامزدها به مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر بوده است یک جلسه توجیهی با نامزدهای رقابت‌کننده در عرصه انتخابات در این زمینه داشتیم.

وی مهلت تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی را تا ساعت ۱۲ امشب اعلام کرد و افزود: این مهلت زمانی برای کاندیداهای ریاست جمهوری تا هفت صبح پنج‌شنبه در نظر گرفته شده است.

فرماندار گرگان با تشریح مهمترین تخلفات تبلیغاتی کاندیداهای شوراهای اسلامی گرگان گفت: اکثر تخلفات مربوط به ابعاد بنرهای تبلیغاتی بزرگتر از استاندار لازم بوده است و دیگر اینکه نصب تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز انجام گرفته بود.

حمیدی ادامه داد: برای اینکه تنور انتخابات گرم شود در ابتدا تعامل کردیم، اما حساسیت نامزدهای انتخابات شدت پیدا کرد به همین دلیل کمیته امحاء از شنبه ابتدای هفته وارد عمل شد، قبل از امحاء دو پیامک به نامزدها دادیم که بنرهای تبلیغاتی خارج از حد استاندارد را مطابق ماده ۶۱ و ۶۲ قانون جمع‌آوری کنند در غیراینصورت کمیته امحاء وارد عمل می‌شود.

وی از جمع‌آوری ۱۴۰ بنر تخلف انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی گرگان خبر داد و بیان کرد: قبرستانی از بنرهای تبلیغاتی کاندیداهای متخلف در فرمانداری گرگان درست شده است.

فرماندار گرگان با اشاره به اینکه ۱۴۳ شعبه اخذ رای در گرگان پیش‌بینی شده است، گفت: ۶ صندوق سیار در گرگان درنظر گرفته شد.

حمیدی با بیان اینکه ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان گرگان هستند، افزود: از این تعداد ۸ هزار نفر رای اولی هستند.

وی با اشاره به اینکه یک شعبه ثابت خاص بیماران کرونایی در انتخابات تمهید شده است، ابراز کرد: انتخابات ۲۸ خرداد ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور در گرگان آغاز می‌شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول