اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران معلول به شرکت های هواپیمایی

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران معلول و توانخواه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران معلول به شرکت های هواپیمایی

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس؛ رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافران معلول و توانخواه به انضمام وظایف تفکیکی مدیران فرودگاه ها، شرکت های خدمات فرودگاهی، شرکت های هواپیمایی، دفاتر فروش بلیط هواپیما و وظایف مسافران دارای معلولیت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

«ابراهیم کاظمی مومن سرایی» با اشاره به تفکیک وظایف در این بخشنامه در خصوص وظایف مدیران فرودگاه ها گفت: آموزش کارکنان در خصوص نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمان های مربوطه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت به فرودگاه ها و مهیا کردن شرایط حمل و نقل داخل فرودگاه ها، فراهم کردن شیب راهه ها، مناسب سازی آسانسورها و کارگذاری درب های اتوماتیک، مناسب سازی مسیرها، تابلوها و امکانات رفاهی از جمله وظایف مدیران فرودگاه هاست.

«ابراهیم کاظم مومن سرایی» در ادامه در مورد وظایف شرکت های هواپیمایی گفت: رعایت دستورالعمل های پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همکاری در جانمایی فرد همراه، مهیا کردن وسایل توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علائم مناسب سازی شده برای اطلاع رسانی در داخل هواپیما از وظایف این شرکت هاست.

کاظمی مومن سرایی همچنین در خصوص وظایف افراد دارای معلولیت نیز گفت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شرکت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارایه پاسخ صحیح به منظور تکمیل فرم های مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیین شده شرکت هواپیمایی از جمله مراجعه به پزشک معتمد و یا اخذ مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور به موقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارک و اسناد کامل از قبیل کارت شناسایی معتبر و سایر اسناد مورد نیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.

 

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول