اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سعید محمد:‌ دلزدگی مردم نه از انقلاب، از برخی کارگزاران است/ با روی کارآمدن مدیران ارزشی، انقلاب به ریل اصلی خود برمی گردد

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: دلزدگی مردم نه از انقلاب بلکه از این کارگزاران هست و لازم هست با یک رویکرد جهادی و با روی کارآمدن مدیران انقلابی ریل به ناحق رفته‌ انقلاب به ریل اصلی خود که همان ارزش‌های انقلاب است برگردد.

سعید محمد:‌ دلزدگی مردم نه از انقلاب، از برخی کارگزاران است/ با روی کارآمدن مدیران ارزشی، انقلاب به ریل اصلی خود برمی گردد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید محمد در جمع هواداران آیت الله رییسی در این شهر اظهار کرد: ما همه به خراسان بدهکار و مدیونیم چرا که یک گوهر تابناک همچون امام خامنه‌ای را درخود پرورانده است، همان وصی بر حق امام راحل(ره) که برآمده از مردم و دغدغه‌مند مردم مظلوم ایران زمین بود.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی همه چیز حول مردم می‌چرخد، گفت:مردم و نظرات آنها به ویژه مردم ضعیف جامعه برای حکمران اسلامی بسیار ذی‌قیمت است.

وی افزود: امام(ره) با شما مردم انقلاب کرد، با شما مردم هشت سال جنگ را اداره کرد و در تمام سختی‌ها تکیه امام و بعد مقام معظم رهبری، شما مردم بودید و هستید.

محمد خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند یک موی شما کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دهم ولی دردا که امروز عده‌ای از مسئولان کاخ‌نشین شده‌اند، طبق سفارش امام(ره) نباید بگذاریم فاصله بین فقیر و غنی افزایش یابد ولی علی‌رغم نهیب‌های رهبر معظم انقلاب امروز متاسفانه باید بگوییم کارگزاران نظام از مردم فاصله گرفته‌اند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا فلسفه انقلاب اسلامی را از بین بردن فاصله بین فقر و غنا عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند بین بایدها و واقعیت‌های انقلاب فاصله و شکاف ایجاد شده و این موجب دلزدگی مردم شده است. دلزدگی مردم نه از انقلاب بلکه از این کارگزاران هست و لازم هست با یک رویکرد جهادی با روی کارآمدن مدیران انقلابی ریل به ناحق رفته‌ انقلاب به ریل اصلی خود که همان ارزش‌های انقلاب است برگردد.

وی در تشریح اینکه دو نوع تفکر در حکمرانی وجود دارد، گفت: یک تفکر، حکمرانی بر مبنای ارزش‌های اسلام  ناب است که همان برآمده از مردم است یعنی مسئولینی که در کنار مردم هستند و دغدغه مردم را دارند و برای انها کار می‌کنند و تفکر دیگر مبتنی بر تفکرات لیبرال که منفعت‌طلب است و بخاطر خودش و اطرافیانش و  هم حزبی‌هایش تصمیم می‌گیرد.

محمد با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آمد که این روشها را اصلاح کند، متذکر شد: اما امروز شاهد هستیم که یک دیوار بلند بی اعتمادی بین مردم و برخی مسئولین دولتی ایجاد شده است. ما باید این دیوار بلند بی اعتمادی را خراب کنیم.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه مردم باید نقش اساسی در حاکمیت داشته باشند، اظهار کرد: امروز جای مردم در حکمرانی خالی است، این وادادگی، بی‌تحرکی، بی‌عملی و بدعملی و تنبلی که در برخی مسئولان می‌بینیم، در شان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی بیان کرد: دولت در جمهوری اسلامی ایران یک میدان است و این میدان، «مرد میدان» می‌طلبد. اما امروز متاسفانه از فرهنگ و مکتب حاج قاسم سلیمانی چیزی نزد کارگزاران نمی‌بینیم و این انتقاد ماست که چرا به این فرهنگ غنی مردم‌داری و مردم‌دوستی توجه نمی‌شود.

محمد، عملکرد نامطلوب برخی کارگزاران را باعث و بانی مشکلات عدیده برای مردم دانست و گفت: 
در بعد اقتصادی وضعیت کشوری مثل ایران که منابع سرشار دارد، از بخش کشاورزی و دامپروری گرفته تا نفت و گاز و انرژی، از بخش صنایع و معادن و سایر بخشها دچار مشکل هستیم، چرا باید این‌گونه باشد؟

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تصریح کرد: کشورهایی که به اندازه یک استان ما هم نیستند و هیچ‌کدام از این منابع را ندارد، وضعیت تولید و درآمد و اقتصادشان از ما بهتر است. چطور می‌شود با این استعدادهای سرشار خدادادی وضعیت کشور ما این‌گونه باشد؟

وی ادامه  داد: وضعیت مسکن را ببینید، بیش از هشت سال است که در کشور یک آجر روی آجر نگذاشته‌اند،چون تفکر حکمرانی به این صورت بود که مسکن مردم به ما چه مربوط است. در صورتی‌که در سه اصل قانون اساسی گفته است دولت در برابر مسکن و سرپناه مردم مسئولیت دارد.

محمدگفت: جوانان ما اگر در سال‌های قبل آرزو داشتند بعد از چند سال بتوانند سرپناهی را بخرند، امروز بعد از سی سال کارکردن شاید بتوانند خانه‌ای را اجاره کنند. با این وضعیت معلوم است که سن ازدواج بالا می‌رود و طلاق و مشکلات اقتصادی جامعه افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل فرزندآوری در جامعه اشاره کرد و گفت: رشد جمعیت در حال منفی شدن است و در سال ۱۴۰۵ جامعه ایرانی پیر می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی طلاق در جامعه ایرانی یک موضوع مذمت‌بار بود اما امروز از هر سه ازدواج، یکی منجر به طلاق می‌شود.این متعلق به بی کفایتی کارگزاران است.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: ما همین رفتار را که در مسکن گفتیم، در بقیه جاها هم می‌بینیم‌.  شما ببینید با بورس چگونه به مردم آسیب زدند. مردمی که فرش زیرپایشان را فروختند و در بورس گذاشتند، امروز سرمایه‌شان نصف یا یک سوم شده است.

وی افزود: آقایان می‌گویند از بورس بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت را تامین کرده‌اند، آیا این افتخار است که دولتی دست در جیب مردم خود کند؟ ما انقلاب کردیم که عدالت در جامعه حاکم شود. 

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان، سوبسید بنزین و آب و گاز و برق توسط دولت پرداخت می‌شود، دهک‌های بالای جامعه که ۱۱ و نیم برابر بیشتر از دهک پایین سوخت مصرف می‌کنند، بیشتر از این ۹۰۰ هزارمیلیارد تومان بهره می‌برند.

وی افزود: در حوزه آب هم آن عدد بزرگ که ۹ برابر بودجه عمرانی امسال کشور است، دارد بین اقشار غنی توزیع می‌شود. چرا قوانین و مقررات عدالت محور در کشور وضع نمی‌شود؟ چه کسانی از این سود ها منتفع می‌شوند؟

محمد اظهار کرد: در بخش بانکداری ۱۱ نفر هستند که  ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما یک تولیدکننده به خاطر یک میلیارد تومان باید سال‌ها بدود و در نهایت نتیجه نمی‌گیرد، از طرفی می‌بینید مافیاها و سلاطین، گردنشان کلفت‌تر می‌شود و هیچ‌کس به آنها کاری ندارد.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه  کشور ما باید با مالیات اقشار غنی اداره شود، گفت: در مالیات‌ستانی، حقوق بگیر، کارگر و تولید کننده باید مالیات دهند اما سلاطین و دلالان از مالیات‌دهی معاف هستند.

وی یادآور شد: هرسال رهبر انقلاب در مورد تولید توصیه می‌کنند اما هرسال وضعیت بدتر از سال قبل می‌شود، باید از مسئولین پاسخ بخواهیم؛ امروز سوال شما این است کسانی که خود مقصر وضع موجود هستند چگونه‌ آمده‌اند و مدعی اصلاح شده‌اند؟ کسانی که مدعی هستند استاد علم اقتصاد هستند باید پاسخ بدهند که چرا معیشت مردم را ویران کرده‌اند. مگر رییس بانک مرکزی نبوده‌اند؟این وضعیت تورم در کشور را چه کسی باید پاسخ دهد؟ وضعیت ارز چهار هزار و دویست تومانی را که به جیب یک عده افراد خاص رفت، چه کسی باید پاسخ دهد؟ فساد در بانک‌ها، خلق پولی که روزانه بین ۲ تا سه هزار میلیارد در کشور دارد اتفاق می‌افتد و  باعث تورم می‌شود و عملا سفره مردم را کوچکتر می‌کند، را چه کسی باید پاسخ دهد؟

محمد اظهار کرد: در این روزهای باقیمانده می‌خواهند با سوغات وین نتیجه انتخابات را تغییر دهند. مردم باید هوشیار باشند تا فریب این‌گونه حرکات را نخورند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بیان این مساله که ما در این انتخابات نیاز به دو موضوع داریم، گفت: اول مشارکت حداکثری مردم بسیار مهم است. زیرا چالش‌های بزرگی پیش‌روی دولت سیزدهم است، باید مشکلاتی که هشت سال در کشور روی هم تلنبار شده است را دولت سیزدهم حل کند. چه در مسایل مهم داخلی و چه در مسائل مهمتر خارجی، بنابراین دولت سیزدهم  نیاز به پشتوانه رای مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر مشارکت حداقلی رقم بخورد دولت آینده نمی‌تواند در عرصه داخلی و بین‌المللی قد عمل کند، متذکر شد: به فرمان مقام معظم رهبری، مشارکت حداکثری در اولویت اول قرار دارد، موضوع دوم هم باید تلاش کنیم با بصیرت کامل فردی را انتخاب کنیم که بیشترین تطابق با شاخصه‌هایی که رهبری فرمودند، داشته باشد. ایشان فرمودند «انتخابتان باید فردی باشد  که مردمی، ساده زیست، معتقد به استفاده از جوانان و تولید داخلی باشد، اشنا به مسایل روز کشور باشد، فسادستیز باشد، پاک دست باشد».

محمد، بیان کرد: آیت الله رئیسی در قوه قضاییه مشکلی نداشت و برایش روز به روز عزت آفرینی می‌شد در این شرایط اگر کسی بخواهد از قوه قضاییه که در آنجا راحت‌تر بود، جدا شود و در راس قوه مجریه‌ای قرار بگیرد که مشکلات فراوان دارد، این کار جز ایثار نیست.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تاکید کرد: تحولی که ایشان در قوه قضاییه به لحاظ جوان‌گرایی، فسادستیزی، مقابله با دانه درشت‌ها انجام دادند، ان‌شاءالله در سطح کشور این تحول را انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که دوره آیت الله رییسی با اعتماد و رای شما دوره‌ای خواهد بود که بازگشت به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی رخ خواهد داد و در آن شاهد توزیع عادلانه ثروت بین همه مردم خواهیم بود. دولت رییسی اهل وعده‌های دروغین نیست و دولت کار برای محرومان خواهد بود.

محمد اظهار کرد: دولت این سید مظلوم و بزرگوار دولت عدالت‌محوری، مردم‌محوری، شایسته‌سالاری، اخلاق‌مداری، جوان‌گرایی و اعتقاد به توان داخلی‌ خواهد بود اما شاهد آن هستیم چه تخریب‌های ظالمانه‌ای علیه وی انجام می‌دهند.

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) خطاب به مردم مشهد گفت: از شما مردم شریف و نجیب، مجاورین و زوار محترم درخواست می‌کنم با چشمان باز و بصیرت کامل دست در دست هم حرکت خداپسندانه‌ای را در روز جمعه شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول