اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آرامی: نهایت دقت را در بررسی صلاحیت‌ها انجام دادیم/ هیج کس بدون تحقیق رد صلاحیت نشد

رییس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در هرمزگان اظهار کرد: اکنون با موج وسیعی از نیروهای جوان تحصیل کرده علاقمند به خدمت هستیم و ما وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم. باید اجازه دهیم این نسل بر اساس دانش و فهم درست وارد میدان شود و کسی که 60 و اندی سال دارد به جای خودش قابل احترام است اما انرژی کافی را ندارد و لذا این عرصه، فرصت بروز جوانان است.

آرامی: نهایت دقت را در بررسی صلاحیت‌ها انجام دادیم/ هیج کس بدون تحقیق رد صلاحیت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، منصور آرامی عصر امروز در ویژه برنامه دعوت اظهار کرد: نظارت در این دوره دقیق‌تر صورت گرفت و دلیل آن نیز بود که در دور گذشته بواسطه بروز برخی بی‌دقتی‌ها در نظارت‌ها دیدیم که مشکلاتی بروز کرد و دستگاه قضایی ورود پیدا کرد.

برگزیده‌ای از اظهارات منصور آرامی در ادامه می‌آید:

** راضی نبودیم که حتی یک نفر رد صلاحیت شود اما فرآیند نظارت در این دوره به گونه‌ای دقیق‌تر صورت گرفت.

** مشکل 6 روستایی که با عدم تشکیل شورا مواجه بودند نیز حل و رفع شد و اکنون در تمام شوراها در هرمزگان

** هیأت‌های نظارت شهرستان مستندات و گزارشات را به طور ویژه بررسی می‌کنند. البته داریم افرادی که هر 5 مرجع آن را تأیید کردند اما بانکی اطلاع داد که فرد بدهی سنگین دارد و چک بلامحل دارد و یا بدهی بانکی آنچنانی داشته باشد و یا بدهی مالیاتی بالایی داشته باشد.

** بنا بر گزارشات مردمی و بدون تحقیق هیچ کسی رد صلاحیت نشده است.

** فردی در روستایی مدرکی جعلی داشته است و ما از آموزش و پرورش استعلام کردیم و محرز شد و لذا در این موارد نیز ردصلاحیت‌هایی داشتیم.

** ما در هیأت نظارت استان و کشور کسی را رد نکردیم و هیأت نظارت استان نقش تظلم‌خواهی داشت و بنده و آقای جباری و آقای رییسی نمایندگان غرب و شرق در هیأت نظارت استان بیش از 20 و اندی نفر را تأیید کردیم و هیأت نظارت کشوری نیز 20 و اندی نفر دیگر را در استان تأیید کرد.

** اکنون با موج وسیعی از نیروهای جوان تحصیل کرده علاقمند به خدمت هستیم و ما وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم. باید اجازه دهیم این نسل بر اساس دانش و فهم درست وارد میدان شود و کسی که 60 و اندی سال دارد به جای خودش قابل احترام است اما انرژی کافی را ندارد و لذا این عرصه، فرصت بروز جوانان است.

** جوانان امروز ما با درک درست وارد میدان شده‌اند و درک ویژه‌ای از بیانیه گام دوم انقلاب دریافتند و خود را برای این مهم عرضه کرده‌اند.

** در فرآیند بررسی صلاحیت‌ها در استان لابی خاصی از ناحیه کسی صورت نگرفت و تحت تأثیر کسی نبودیم. حتما هر کسی رد صلاحیت شده است، مستندانی در دستگاه‌های نظارتی و هیأت نظارت وجود دارد و به خودشان هم اگر خواستند، ارائه می‌شود.

** هیأت مرکزی نظارت بر فرآیند انتخابات نیز نظارت و رسیدگی دارد. بازرسانی نیز گزارشاتی را ثبت و ضبط می‌کنند. بیش از دو هزار بازرس در استان داریم و تا بعد از انتخابات شوراها با بررسی گزارشات و تأیید انتخابات شوراها در تمامی نقاط استان نیز کار فعالیت هیأت‌های نظارت ادامه دارد.

** پاسخ به پرسش مجری درباره دخالت نمایندگان در لیست بستن برای انتخابات: واقعیت آن است که به لحاظ قانونی ایرادی ندارد. ای کاش کشور ما حزبی بود و احزاب این کار را می‌کردند اما در این اقدام، کارکرد نماینده نیز شبه حزبی می‌شود و کار شهرداری نیز شبه حزبی می‌شود. بهترین حالت آن است که احزابی قوی داشته باشیم و آنها لیست بدهند. چون حزب نداریم لذا نمایندگان کارکرد شبه حزبی دارند. البته الان ده‌ها لیست از احزاب و گروه‌های مختلف عرضه شده است ولی بهترین حالت آن بود که احزاب این کار را می‌کردند. حتی همین 4 تا حزب نصف و نیمه نیز این کار را در بندرعباس نکردند.

** اکنون لیست‌های 4 نفره و 5 نفره و 7 نفره را شاهد هستیم که قومی و قبیله‌ای شده‌اند.

** انتخابات این دوره در کشورمان اهمیت ویژه‌ای دارد. امام از اولین روزهای انتخابات به فکر انتخابات بودند و بلافاصله انتخابات برگزار شد و انتخابات را اسلام به مردم داده و انقلاب به مردم داده و کسی نباید این حق را از خود سلب کند.

** مشکلات وجود دارد و لذا باید با جدیت بیشتری وارد صحنه شویم و انتخاب درستی کنیم تا مشکلات را حل کنیم.

** برآیند و نتیجه انتخابات و حضور باشکوه در آن به نفع مردم است.

** حضور و مشارکت بالا باعث قدرت هرچه بیشتر می‌شود و برآمدگان از رای مردم نیز با قدرت و پشتوانه محکم‌تری وارد عرصه خدمت می‌شوند.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول