اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری: 85 نفر از 100 رتبه برتر کنکور افغانستان در دانشگاهای ایران بورسیه شدند

سورنا ستاری در ششمین نشست سرآمدان علمی ایران گفت:معاونت علمی امسال به ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان بورسیه داد که از این ۱۰۰ نفر ۸۵ نفر از آن ها به ایران آمدند.

ستاری: 85 نفر از 100 رتبه برتر کنکور افغانستان در دانشگاهای ایران بورسیه شدند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ششمین نشست سرآمدان علمی ایران با اشاره به برنامه های متنوع معاونت علمی برای حمایت از نخبگان و سرآمدان کشور گفت: معاونت علمی در راستای فرهنگ سازی اهمیت به نیروهای انسانی برنامه های متنوعی مانند معرفی سرآمدان علمی ایران، برنامه بازگشت نخبگان خارج از کشور از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا و برنامه های متعدد صندوق پژوهشگران آغازکرده است. 

ستاری با بیان اینکه این برنامه ها در راستای تحول در صنعت کشور هستند، تصریح کرد: نگاه کشور به کسی که استعداد دارد می تواند سر منشأ تحولات در همه زمینه ها باشد.

رئیس بنیادملی نخبگان با اشاره به اهمیت جذب مهاجرین نخبه در داخل کشور افزود: پیش از این درکشورما به طوری برنامه ریزی نشده بود که بتوانیم پذیرای نخبگان سایر کشورها نیز باشیم، درحالی که تمام کشورهای دنیا تلاش می‌کنند که مهاجرین نخبه را جذب کنند. از این رو معاونت علمی امسال به ۱۰۰ نفر اول کنکور افغانستان بورسیه داد که از این ۱۰۰ نفر ۸۵ نفر از آن ها به ایران آمدند. حدود ۳۰ نفر از این افراد در رشته پزشکی و بقیه افراد در سایر حوزه های دانشگاه های سراسر کشور مانند دانشگاه یزد، دانشگاه مشهد ، دانشگاه ارومیه و ... درحال تحصیل هستند.

همچنین دکتر ستاری از تخصیص 20 میلیارد تومان بودجه به فدراسیون سرآمدان علمی ایران خبر داد.

 

انتهای پیام/

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول