اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حسان دیاب: رسیدن به راه‌حل برای مشکلات لبنان دشوار شده است

نخست‌وزیر پیشبرد امور در لبنان گفت: رسیدن به راه‌حل برای مشکلات کشور در سایه نبود یک دولت صاحب اختیارات، دشوار شده است.

حسان دیاب: رسیدن به راه‌حل برای مشکلات لبنان دشوار شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشبرد امور در لبنان رسیدن به راه‌حل برای مشکلات لبنان را بسیار دشوار توصیف کرد.

براساس گزارش «المیادین»، حسان دیاب گفت: با وجود بستن‌ راه‌ها مقابل هر کشوری که قصد کمک به لبنان را دارد و نیز در سایه نبود یک دولت دارای اختیارات، رسیدن به راه‌حل دشوار است.

نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان افزود: آنچه امروز در کشور شاهد هستیم ترسناک بوده و نمادی از بی‌دولتی را به نمایش می‌گذارد. مردم این خلأ را پر کرده‌اند و این ترسناک است و نتایج آن فاجعه‌بار خواهد بود؛ زیرا راه را برای آشوب هموار می‌کند.

وی در ارتباط با موضوع احتکار و قاچاق در لبنان نیز گفت: نمی‌دانم؛ شاید برخی از این اقدامات با مکانیزم‌های سیاسی اعمال فشار بر کشور مرتبط باشد.

این سخنان «حسان دیاب» در حالی مطرح می‌شود که وی سال گذشته پس از تظاهرات مردمی در اعتراض به اوضاع معیشتی و مفاسد سیاسی در لبنان، از سمت نخست وزیری استعفا داد و از آن زمان به عنوان نخست وزیر پیشبرد امور مشغول به کار است.

پارلمان لبنان چند ماه پیش، «سعدالحریری» رئیس حزب «المستقبل» را به عنوان مأمور تشکیل کابینه جدید تعیین کرد، اما علی رغم جلسات متعددی که با گروه‌ها و احزاب مختلف لبنان داشته، تاکنون موفق به تشکیل کابینه نشده است.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان امروز در سخنانی با انتقاد از برخی مانع‌تراشی‌ها در روند تشکیل دولت گفت: به نام مردم لبنان تلاش کرده و خواهم کرد. این حق من است که بنا به درخواست نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه، در هر طرحی که ارائه می‌دهد از او حمایت کنم.

نبیه بری افزود: همه چیز در لبنان معطل مانده و کشور در حال فروپاشی است. تعیین نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه وظیفه مجلس است و کسی که رایزنی‌های پارلمانی را انجام می‌دهد، نخست‌وزیر مکلف است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول