اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

خط و ربط| از انصراف‌های انقلابی به نفع رئیسی تا برزخ اصلاح‌طلبان برای حمایت از همتی/ بازار دعوت به مشارکت داغ شد

بسته سی و یکم خط و ربط در آخرین روز تبلیغات انتخابات مهمترین بخش‌های اخبار انتخاباتی را شامل می‌شود. از انصراف‌های انقلابی به نفع سید ابراهیم رئیسی تا برزخ اصلاح‌طلبان برای حمایت از رئیسی.

خط و ربط| از انصراف‌های انقلابی به نفع رئیسی تا برزخ اصلاح‌طلبان برای حمایت از همتی/ بازار دعوت به مشارکت داغ شد

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: بسته سی و یکم «خط و ربط» در حالی منتشر می‌شود که امروز آخرین فرصت تبلیغات انتخابات پیش رو است و موج دعوت به مشارکت از هر روزی قوی‌تر بود.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی امروز خود تصریح کردند: شاید در هیچ نقطه‌ای از عالم نتوانیم کشوری را پیداکنیم که انتخاباتش این همه مورد هجمه باشد. به کوری چشم آن‌ها، انتخابات‌ها همیشه سروقت انجام گرفته و مردم رای داده‎‌اند.

ایشان افزودند: کشورهایی که مردمشان فرق صندوق رای و صندوق میوه را نمی‌دانند، تلویزیون ۲۴ ساعته راه ‎انداخته‌اند که بگویند انتخابات ایران دموکراتیک نیست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان تأکید کردند: راه کاهش و از بین بردن فشارهای اقتصادی است که پشتوانه مردمی به رخ دشمنان کشیده شود. رئیس‌جمهوری که روز جمعه انتخاب خواهدشد اگر با رأی بالا انتخاب شود، رئیس‎جمهور قوی و قدرتمندی خواهد بود و کارهای بزرگی می‎تواند بکند.

ایشان چهار توصیه مهم خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات داشتند؛ تمهیدات بهداشتی را در شعب اخذ رای فراهم کنید. مشکل کمبود تعرفه را حل کنید. از شعب اخذ رای در خارج از کشور پشتیبانی کنید. و با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد کنید.

امروز پویش انتخاباتی KHAMENEI.IR هم آغاز به کار کرد، پویش «کار درست»  با هدف دعوت به حضور مردم در انتخابات آغاز به کار کرد و در شبکه‌های اجتماعی فیلم‌های سیاسیون، ورزشکاران، هنرمندان و مداحان دست به دست می‌شود که مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت می‌کردند.

طبق وعده رئیس ستاد انتخابات کشور تا ظهر روز شنبه بیست و نهم خرداد ماه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام خواهد شد و بعد از آن شمارش آرای مردم برای انتخابات شورای شهر آغاز خواهد شد. انتخاباتی که اخبار آن توسط 500 خبرنگار پوشش داده خواهد شد. از این تعداد 160 نفر خبرنگار رسانه‌های خارجی هستند.

بر اساس اعلام وزیر کشور انتخابات از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب در روز ۲۸ خرداد برگزار می‌شود و امکان تمدید تا ساعت ۲ بامداد را هم دارد.

یک خط از خط و ربط نامزدها

نخستین خبر انتخاباتی امروز انصراف محسن مهرعلیزاده از انتخابات بود، او با نامه‌ای به وزیر کشور رسما کناره‌گیری خود را اعلام کرد، وزارت کشور نیز با انتشار اطلاعیه‌ای این انصراف را تأیید کرد.

در بیانیه انتخاباتی او آمده: حضور من در انتخابات برای پیگیری دغدغه‌های مردم و نجات جمهوریت نظام و انصرافم نیز برای جلوگیری از پراکندگی آرا بود. من همچنان در کنار اراده اصلاح طلبانه مردم با اعتماد به صندوق رای خواهم ایستاد و به انتخاب آنها احترام می‌گذارم.

انصراف زاکانی و جلیلی به نفع رئیسی

علیرضا زاکانی نیز ظهر امروز پس از حضور در امامزاده علی اکبر چیذر و در جوار مرقد فرمانده شهیدش حاج محمود نوریان از حضور در عرصه انتخابات کناره‌گیری کرد.

او با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود نوشته: مردم شریف ایران! با ایده و برنامه ای متفاوت آمدم تامدافع ارزشهای انقلاب خمینی (ره) و فریاد غارتزده ها بر سر غارتگران باشم هدف پیروزی جبهه انقلاب بود و اینک با اقبال مردم، مصداق تحقق آن، برادر عزیزم آقای #رییسی است درفرهنگ بسیجی، انصراف ازطی مسیر معنا ندارد این آغاز یک راه است...

رئیسی در واکنش به این انصراف گفته: از برادر گرانقدرم جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی که براساس تکلیف انقلابی‌اش تصمیم به حضور در انتخابات گرفت و «مومنانه» به رقابت پرداخت و امروز هم «مسولانه» تصمیم گرفت، «صمیمانه» تشکر و قدردانی می‌کنم.

پس از زاکانی، سعید جلیلی دیگر نامزد انتخابات نیز به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داد، در بیانیه انصراف او آمده:  اکنون که بخش گسترده ای از آحاد جامعه به برادر گرامی حجه الاسلام و المسلمین جناب اقای سید ابراهیم رئیسی اقبال نشان داده اند شایسته است تا همه باورمندان جبهه انقلاب مبتنی بر آنچه ضرورت گام دوم انقلاب اسلامی است برای آغازی استوار،ازهم اکنون ایشان را با رای خود در قبول این مسئولیت بزرگ یاری رسانند. تشکیل دولت انقلابی مقدمه به میدان آمدن همه ظرفیت های مردمی و نخبگانی کشور است و نباید حتی یک روز را در مسیر این جهاد فراگیر و همگانی برای جهش ایران از دست داد.

سید ابراهیم رئیسی هم خطاب به جلیلی گفته: تصمیم متعهدانه و به‌هنگام دکتر سعید جلیلی نشانگر تعهد انقلابی و اخلاص این برادر عزیزمان بود. از تلاش‌های مجاهدانه ایشان تشکر می‌کنم. امروز روز جهاد بزرگ برای جهش ایران است. 

قول‌های رئیسی به فرهنگیان و ورزشکاران

رئیسی در دیدار با فرهنگیان کشور این وعده را داده مدرسه مبدا تحول در آموزش و پرورش خواهد شد. او در جمع ورزشکاران هم گفته:‌ سیاست‌های کلی  ورزش کشور را با بهره گیری از صاحبنظران ورزشی تدوین و تصویب خواهیم کرد که برای همه لازم الاجرا باشد.

او در تجمع مردم تبریز هم تصریح کرده:‌ من نمی‌توانم ساکت بنشینم و ببینم کارخانه‌ای مثل ماشین‌سازی تبریز در حال به یغما رفتن است.

محسن رضایی این وعده را داده که از افرادی مثل علی لاریجانی و بخش عمده‌ی افرادی که از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند، در دولتش استفاده کند.

همتی در اندیشه موسیقی!

همتی گفته: چرا باید تمام کسانی که موسیقی خوب می‎‌خوانند بروند آن‎وَرِ آب؟ او تصریح کرده: دهه هشتادی‎‌های ما رفته‌‎اند به سراغ کِی‎‌پاپ اما هنوز در کشور نمی‎‌گذارند جوانان به موسیقی پاپ توجه کنند. تنها کشوری هستیم که مردم ما موسیقی افرادی را گوش می‎‌دهند که همه آ‎ن‎ور آب هستند.

۲۱۰ نماینده مجلس خواستار انصراف نامزدهای جریان انقلاب به نفع رئیسی شدند.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی هم درباره بیانیه نمایندگان برای انصراف از ادامه رقابت‌های انتخاباتی گفته: دوستان نظر خود را اعلام کرده‌اند. باید ببینم حجت برای کنار رفتن دارم یا نه. به هر حال نظام به ما اعتماد کرده و باید پاسخگوی وظیفه شرعی باشیم.

 

زهرا شیخی رئیس ستاد انتخابات امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در خصوص ادامه حضور این نامزد در انتخابات گفته: سبد رای قاضی‌زاده هاشمی هیچ نسبتی با رأی سایر نامزدهای انتخابات ندارد لذا تا پایان در صحنه رقابت انتخابات باقی خواهد ماند.

کاندیداتوئیت|کنایه قاضی‌زاده به فایل صوتی ظریف
 

 

 


بازار داغ دعوت به حضور در انتخابات

خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی هم طی بیانیه‌ای مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند، در این بیانیه آمده: مرد میدان و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در ملکوت اعلی و در جمع امام و شهیدان، نظاره‌گر شماست. انتظار داریم ضمن شرکت خود در انتخابات، سایر اقشار مردم عاشق اسلام و ایران را نیز به رفتن پای صندوق های رأی دعوت نمایید.

علی پروین، اسطوره تیم فوتبال پرسپولیس در پیامی ویدئویی ضمن حمایت از سید ابراهیم رئیسی مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و از چهر‌ه‌های محبوب این ورزش ضمن دعوت از مردم در انتخابات از آنها خواست بر اساس منطق و تحقیق رأی دهند نه بر اساس احساسات.

آیت‌الله مجتهد شبستری، حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و سید حسن خمینی هم در سخنان و بیانیه‌های مختلف مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند.

باهنر معتقد است آیت الله رئیسی در شرایط کنونی می‌تواند کشور را بهتر اداره کند.

برزخ اصلاح‌طلبان برای حمایت از همتی

اصلاح‌طلبان امروز هم مواضع مختلفی گرفتند، برخی فقط مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند، برخی از همتی حمایت کردند، و برخی هم از حمایت از همتی اعلام برائت کردند.

بهزاد نبوی، رئیس نهاد اجماع‌ساز اصلاحات با تقدیر از انصراف محسن مهرعلیزاده، از عبدالناصر همتی حمایت کرده و گفته که به او رأی خواهد داد. رئیس دولت اصلاحات هم از این اقدام مهرعلیزاده تقدیر کرد.

حزب کارگزاران سازندگی، حزب ندای ایرانیان، حزب اعتماد ملی، حزب توسعه ایران اسلامی، حزب همکاری و وحدت ملی، حزب جوانان ایران اسلامی، حزب مردم‌سالاری، حزب اسلامی کار، مجمع نیروهای خط امام، خانه کارگر، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، مجمع زنان اصلاح‌طلب و جمعیت زنان نواندیش طی بیانیه‌ای با عنوان ائتلاف جمهور از عبدالناصر همتی حمایت کردند.

علی مطهری هم ضمن دعوت مردم به رأی دادن گفته: من توصیه می‌کنم همه پشت سر همتی قرار بگیرند بلکه انتخابات به دور دوم برود. او معتقده که احتمال پیروزی همتی در دور دوم انتخابات زیاد است.

البته کواکبیان در واکنش به این بیانیه نوشته که حزب مردم سالاری همچنان بر تصمیمات قبلی خویش و جبهه اصلاحات ایران مبنی بر نداشتن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید داشته و در هیچ ائتلاف جدیدی هم حضور ندارد.

حزب جوانان ایران اسلامی نیز از دیگر احزابی است که نام آن در ائتلاف جمهور آمده اما تاکید دارد که از هیچ نامزدی حمایت نمی‌کند.

حکیمی پور، دیگر فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم معتقده که همتی تلاش خود را می‌کند ولی ماجرای انتخابات به این سادگی تغییر نمی کند. او گفته: من از مناظرات هم نشانه های اثر بخشی دریافت نکردم.

جبههٔ اصلاحات ایران هم در بیانیه دوم خود تأکید کرد که نامزدی در این انتخابات ندارد و هر گروه و شخص عضو این نهاد می‌تواند از هر نامزدی تمایل دارند حمایت کند.

اشرف بروجردی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقده که دور شدن از صندوق رأی، دموکراسی را محقق نمی‏‌کند. او بدون حمایت از شخص خاصی گفته: اگر نقدهایی در دل داشته باشیم و این وظیفه روشنفکران و نخبگان جامعه است که در این باره روشنگری کنند و مردم را نسبت به اهمیت صندق رأی آگاه نمایند؛ چرا که مشارکت سیاسی و رفتن پای صندوق رأی، نشان از بلوغ سیاسی جامعه دارد.

رسول منتجب‌نیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم فقط دعوت به مشارکت کرده و گفته: اگر بخواهیم جمهوریت نظام را تضمین کنیم، هیچ راهی جز حضور یکپارچه و پرشکوه مردم پای صندوق‌های رای نداریم.

روز گذشته هم جمعی از مدیران مسئول رسانه‌های اصلاح‌طلب با سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند و ضمن حمایت از مواضع او در مناظره‌های انتخاباتی به تقدیر از عملکرد او در قوه قضائیه پرداختند.

نسخه شرق برای اصلاح‌طلبان

روزنامه شرق هم نوشته: عدم ارائه نامزد در انتخابات حتما به معنای کناره‌گیری از سیاست نیست؛ زیرا سیاست‌ورزی صرفا از طرق رسمی میسر نمی‌شود و می‌توان امید داشت که جبهه اصلاحات در آینده با بازگشت به جامعه و به‌دست‌آوردن دوباره نمایندگی اکثریت مردم و با جلب اعتماد دوباره عمومی، سبد رأی خود را مانند گذشته پر کند و در آینده‌ای نه‌چندان دور با قدرتی مضاعف وارد انتخابات شود.

آخرین خبر اینکه رئیس ستاد انتخابات استان تهران اعلام کرده که روز‌های پنجشنبه، جمعه و شنبه ۲۷ و ۲۸ و 29 خرداد منع تردد شبانه لغو و خودروها جریمه نمی‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول