اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

معرفی 36 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از معرفی 36 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات خبر داد و گفت: استان زنجان موفق به کسب رتبه پنجم تعمیق ساخت داخل شد.

معرفی 36 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات

علی کلانتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:  بر اساس عملکرد سازمان در خصوص مدیریت کاهش واردات و صرفه جویی ارزی با انجام ساخت داخل سال ۹۹ ، استان موفق به کسب رتبه پنجم کشوری در این راستا شد.

وی تصریح کرد: در راستای تعمیق ساخت داخل و جایگزینی واردات، در سال گذشته شاهد کاهش واردات و صرفه جویی ارزی به میزان ۱۶۲ میلیون دلار بودیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در این راستا با تحقق دو و نیم برابری تعهد استانی، زنجان توانست رتبه پنجم کشوری را در این زمینه کسب کند.

معاون امور صنایع سازمان تصریح کرد: واحدهای تولیدی فعال در این بخش به دو گروه جایگزینی واردات و صرفه‌جویی ارزی در محصولاتی که طی اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت نیاز به داخلی سازی داشته است، تقسیم شده‌اند.

کلانتری عنوان کرد: به منظور حمایت از این واحدها، 36 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات برای سرمایه‌گذاری در برنامه نهضت ساخت داخل با رویکرد جایگزینی واردات به بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: از جمله محصولات واحدهای تولیدی استان برای جایگزینی واردات می‌توان به نمک نایلون، پارچه ایربگ خودرو، بنتونیت فعال شده، فیلم پلی اتیلن چاپ شده، کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر، قطعات لوله‌های عایق و مسی، انواع فیلتر پرس با گریدهای معدنی و غذایی اشاره کرد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان پالس اکسیمتر، بافندگی پارچه جین و پارچه پنبه‌ای را از جمله تولیدات استان در راستای صرفه جویی ارزی از طریق داخلی سازی دانست و گفت: خوشبختانه استان زنجان در این حوزه موفق عمل کرده است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول