اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

وقتی از تحریم فرصت ساختیم/ «رئیسی» چگونه به کمک بزرگترین واحد صنعتی خراسان‌جنوبی آمد

شرکت کویرتایر در همین شرایط تحریمی جهش ۴۰ درصدی در بخش تولید در سال ۹۹ و جهش ۴۴ درصدی فروش را داشته مگر ما در همین مملکت نیستیم و در همین شرایط تحریم کار نمی‌کنیم؟ در همین شرایط تحریم که چندین سال گریبان‌گیر ما شده توانستیم سود ۹۰۰ درصدی کسب کنیم.

وقتی از تحریم فرصت ساختیم/ «رئیسی» چگونه به کمک بزرگترین واحد صنعتی خراسان‌جنوبی آمد

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم در انتخابات است و هر چه مشارکت بیشتر باشد در مقابل دشمنان و بدخواهان بازدارندگی بیشتری خواهیم داشت.

برگزاری انتخابات با مشارکت بالا همواره سرمایه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و درصد بالای مشارکت‌ها در انتخابات گذشته نگرانی‌هایی را برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است آن‌ها همواره برای اینکه مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند طرح‌ها و برنامه‌هایی را داشته و پیدا کردند.

امسال نیز دشمنان نظام انقلاب برای دلسرد کردن مردم و رسیدن به اهدافشان نقشه‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنند اما آنچا که مهم است این است که مردم ما هیچگاه دست از دفاع از انقلاب و نظام بر نمی‌دارند و حضورشان در انتخابات را به منزله دفاع از انقلاب می‌دانند.

در همین راستا خبرگزاری فارس با «محمدحسین زینلی» مدیرعامل شرکت کویرتایر انجام داده که متن کامل این گفتگو به شرح ذیل است.

فارس: چرا در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت بالا اهمیت دارد و مهم است؟

زینلی: در نظام مردم‌سالاری دینی مردم بن مایه اصلی در کشور هستند و امام(ره) نیز فرمودند؛ «این نظام برآمده از الله‌اکبرهای مردم است». اگر مردم در صحنه نباشند این سؤال مطرح می‌شود که چه کسی می‌خواهد در صحنه باشد و نظام چه کاری می‌خواهد انجام دهد؟ بنابراین باید این را بدانیم که اگر مردم به‌عنوان پشتوانه اصلی هر حکومت و جامعه از رهبری نظام منفک شوند چیزی از آن نظام نمی‌ماند.

در نظام‌های مردم‌سالاری همانند نظام جمهوری اسلامی ایران ارتباط دو سویه بین رهبری و مردم برقرار است. در ۱۵ خردادماه زمانی که نهضت امام خمینی(ره) به میدان آمد عده کمی بودند که از این نهضت حمایت کردند اما از سال ۵۵ و ۵۶ با اوج‌گیری نهضت مردم به خیابان‌ها آمده و این امواج انسانی ملت بود که رژیم پهلوی را ساقط کرد. علی‌رغم همه مخالفت‌های استکبار جهانی که گروه‌های شرق و غرب برای از بین بردن انقلاب و قیام مردمی ایران متحد شده بودند انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

دشمن که چاره‌ای نمی‌دید برای از بین بردن این پیروزی جنگ را بر ما تحمیل کرد. در آن مقطع نیز با پایمردی جوانان پیروز میدان شدیم. تجریه ثابت کرده در هر حوزه‌ای که مردم وارد شدند سربلند شدیم مانند ۸ سال جنگ تحمیلی، عرصه‌های سازندگی، عرصه انتخابات و دیگر عرصه‌ها.

لزوم حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی

این را باید بدانیم که دولت‌ها با آرای مردم سرکار می‌آیند و اگر مردم سستی و کوتاهی کنند و پای کار نیایند وضع موجود بدتر خواهد شد. در هر برهه‌ای که دولت‌های مختلف سر کار آمدند اگر با مردم همراه بودند موفق شدند و اگر خط خود را از مردم جدا کردند ناموفق بودند. امروز گسست اجتماعی و نارضایتی وجود دارد و خالق آن کسانی هستند که زمامدار عموم‌اند و شیوه‌های مملکت‌داری را از رهبری و مردم جدا کردند و چشم به مساعدت‌های بیگانگان دوختند.

در انتخابات پیش رو مردم باید بدانند با چه کسی می‌خواهند همراه باشند. آیا قرار است با توده مردم، آرمان‌های شهدا و رهبری همراه باشند یا با مریم رجوی و جیره‌خواران داخلی

 

یکپارچگی مردم بر محور ولایت بسیار ارزشمند است. برای هدایت زمامداران و کسانی که به مردم و توان داخلی تکیه کنند نیازمند حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی هستیم و این مردم نقش اساسی و تعیین کننده‌ای دارند. در انتخابات پیش رو مردم باید بدانند با چه کسی می‌خواهند همراه باشند. آیا قرار است با توده مردم، آرمان‌های شهدا و رهبری همراه باشند یا با مریم رجوی و جیره‌خواران داخلی.

جمهوری اسلامی بر پایه مردم استوار و مردم‌سالاری نقش تعیین کننده‌ای در این نظام دارد. از آنجایی که مردم و جامعه سرنوشت خود را خودشان تعیین و این را نشان دادند که هیچوقت پشت به نظام نخواهند کرد این را می‌دانیم مردم به‌خوبی انتخاب خواهند کرد و موج‌وار به پای صندوق‌ها خواهند رفت و رسالت خود را ایفا و با انتخاب درست خود برای چند سال خود با یک انتخاب درست و اصلح برنامه‌ریزی خواهند کرد. مردم برای رفع گرفتاری و اصلاح امور باید به صحنه بیایند و کسانی که با صندوق قهر کنند با آینده فرزندان و سعادت و خوشبختی قهر کرده و امور را به خارج‌نشینان می‌دهند.

فارس: دو نگاه در حوزه بحث اقتصادی داریم؛ نگاه اول این است برخی کشورها مثل آلمان و انگلیس و آمریکا لوکوموتیو هستند و اگر ایران بخواهد جهش تولید داشته باشد باید واگن این لوکوموتیو شود؛ نگاه دوم این است که ایران با ظرفیت‌های بی‌شمار مانند نخبگان و بازار فروش و غیره خودش یک لوکوموتیو محسوب می‌شود و در عرصه تولید می‌تواند جهش تولید داشته باشد. شما کدام نگاه را می‌پسندید.

زینلی: ما با جامعه جهانی نمی‌خواهیم قهر کنیم و ولی نوع نگاه استکباری و استعماری و تحقیرآمیز آن‌ها را نمی‌پذیریم چرا که برای ملت‌ها شأنی قائل نیستند. ما قصد قهر و جدل با جامعه جهانی را نداریم. ما هم لوکوموتیو داریم و راه را یاد داشته و در همان مسیر حرکت می‌کنیم منتها نه تابع.

همه ما می‌دانیم در عرصه تولید مشکلات تحریمی برای همه وجود دارد. همه با مشکلات واردات مواد اولیه، ارسال منابع مالی و ارزی برای قطعات و ماشین‌آلات مواجه‌اند اما باید از این فرصت تحریم استفاده کرد همانگونه که شرکت کویرتایر از آن استفاده کرد.

وقتی از تحریم فرصت ساختیم

شرکت کویرتایر در همین شرایط تحریمی جهش ۴۰ درصدی در بخش تولید در سال ۹۹ و جهش ۴۴ درصدی فروش را داشته است مگر ما در همین مملکت نیستیم و در همین شرایط تحریم کار نمی‌کنیم؟ در همین شرایط تحریم که چندین سال گریبان‌گیر ما شده توانستیم سود ۹۰۰ درصدی کسب کنیم.

شرکت کویر تایر ۴۰ تا ۵۰ هزار سهامدار در اقصی نقاط کشور دارد. ما از تحریم فرصت ایجاد کردیم و نگاه و تکیه را به داخل معطوف و با جوشش درونی همین جوانان به این نقطه رسیدیم.

به کسی رأی دهید که دردشناس باشد/ خالق ثروت باشیم نه توزیع‌کننده

فارس: انتخاب خوب و مطلوب چه شاخصه‌هایی دارد  و آیا با این نگاه مشکلات کشور قابل حل است.

زینلی: مشکلات مملکت تنها دو مورد است. اشتغال و اقتصاد که هر دو هم به هم پیوسته است. در مناظرات تلویزیونی انتخابات ۱۴۰۰ سؤالاتی مطرح شد که اصلا به مشکلات ربط نداشت آیا مردم گرفتار چنین مسائلی مانند پیامک دادن نیروی انتظامی به بانوان مبنی بر بی‌حجابی است؟ آیا درد مردم فقط اینهاست و کاندیداها برای این وارد میدان شدند! مردم باید توجه کنند و به کسانی رأی دهند که بتوانند دردشان را درست و حرفه‌ای بشناسند.

طبق آمار مستند روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه و این عدد در ماه نزدیک ۹۰ هزار میلیارد تومان می‌شود. به اندازه ۶۰ سال گذشته در سال ۹۹ خلق نقدینگی کردیم. در این صورت پولدارها پولدارتر و سفره ضعفا کوچکتر می‌شود. چرا کاندیداها در این حوزه‌ها اظهار نظر نمی‌کنند؟

مسابقه‌ای بین برخی از کاندیداها هست که اعلام می‌کنند ما چقدر یارانه می‌دهیم که در این نوع نگاه پول‌پاشی مطرح و دل مردم را خالی می‌کنند. اگر این افراد ادعای زمامداری دارند به جای توزیع ثروت به فکر تولید ثروت باشند

 

متأسفانه مسابقه‌ای بین برخی از کاندیداها هست که اعلام می‌کنند ما چقدر یارانه می‌دهیم که در این نوع نگاه پول‌پاشی مطرح و دل مردم را خالی می‌کنند. اگر این افراد ادعای زمامداری دارند به جای توزیع ثروت به فکر تولید ثروت باشند. کسانی که این کار را کردند(اعطای یارانه ۴۵ هزار تومانی) چه چیزی دستشان آمد جز ظلم به مملکت و بیت‌المال. اگر درست می‌گویند و دلشان برای مردم و مملکت می‌سوزد تولید ثروت کنند چراکه با محقق شدن این مؤلفه اشتغال تأمین و جوانان سرزنده و چابک پای کار آمده و بسیاری از مشکلات سامان می‌گیرد.

برای تولید ثروت باید واحدهای صنعتی و تولیدی و معدنی راکد فعل شوند منتها این اقدام نیازمند مردانی است که بتوانند در مقابل سیل عظیم نقدینگی سینه سپر کرده و سیل‌بند باشند و نقدینگی مخرب را به مسیر اصلی آن هدایت کنند. چهارمین قدرت بزرگ سدسازی جهان هستیم چطور در این حوزه توانستیم موفق شویم پس در مابقی حوزه‌ها هم می‌شود به شرط اینکه افکار غیراجرایی و مضر به اقتصاد و به مضر بیت‌المال و نسل‌های آینده را کنار بگذاریم. باید به جای توزیع ثروت به تولید ثروت روی بیاوریم.

دولت جوان و انقلابی با شعار محقق نمی‌شود

فارس: دولت جوان انقلابی چگونه تشکیل می‌شود و به نظر شما با تشکیل چنین دولتی مشکلات کشور در یک زمان معقول قابل حل خواهد بود؟

زینلی: دولت جوان انقلابی زمانی تشکیل خواهد شد که رئیس دولت این درد را داشته باشد در غیر این صورت تشکیل نمی‌شود. باید مردم در انتخاب‌هایشان به رزومه کاری کاندیداها گذری بزنند و ببینند در گذشته عملکرد آنان چه بوده و در دوران مسئولیتی خود توانستند کاری انجام دهند یا خیز. عملکرد را اعمال کرده اند و می توانند کار انجام دهند یا خیر.

افرادی که برای این دوره ریاست جمهوری کاندید شده‌اند افراد بسیار شناخته شده‌ای هستند و هیچ زاویه و دیدگاه ناشناخته‌ای برای مردم ندارند. دولت جوان و انقلابی با شعار محقق نمی‌شود و دارای مؤلفه‌هایی است. در این دولت رئیس جمهور باید فسادستیز و درون‌نگر باشد و به ظرفیت‌های داخلی و مردمی تکیه کند.

پشتوانه هر حوزه‌ای جوانان هستند. مردم و زمامداران در آغاز کودک هستند و بعد به جوانی می‌رسند و سپس به مدیر یا مسئول تبدیل می‌شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی می‌فرمایند؛ جوانی براساس تاریخ تولد و شناسنامه نیست بلکه جوانی به فکر و اندیشه و سرزندگی هر انسانی بستگی دارد و اینها هست که می‌تواند حرکت آفرین باشد.

فارس: چرا رئیس جمهور منتخب باید معتقد به مردم و جوانان باشد و دارای عملکرد انقلابی و ضد فساد باشد.

زینلی: از نظر بنده باید این موارد جزو الزامات باشد و در شرایط تأیید صلاحیت کاندیداها مطرح شود. دولت باید ضد فساد باشد مگر می‌شود دولتی در کشور سرکار بیاید و از زمینه‌ها و پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخل کشور غافل باشد و چشم به خارج بدوزد.

برخی در اذهان مردم نهادینه کردند که فساد در نظام نهادینه شده و نمی‌شود آن را حذف کرد جای این سؤال مطرح است که چطور آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه این کار را کرد

 

در بین کاندیداها انسان‌های شاخصی داریم که مبارزه با فساد را در کارنامه کاری خود دارند. برخی در اذهان مردم نهادینه کردند که فساد در نظام نهادینه شده و نمی‌شود آن را حذف کرد جای این سؤال مطرح است که چطور آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه این کار را کرد، پس نتیجه می‌گیریم می‌شود فساد را حذف کرد.

در انتخابات ریاست جمهوری امسال دست خالی نداریم و دستمان پر است و یقین داریم اگر مردم درست انتخاب کنند روند انقلاب برمی‌گردد و به جای اصلی خود می‌رسد.

فساد و اقتصاد و اشتغال؛ ۲ حوزه آسیب‌رسان

فارس: مهم‌ترین مسائل کشور در منظومه فکری آیت‌الله رئیسی از نظر شما چیست و چرا ایشان وارد عرصه انتخابات شدند.

رئیسی به کمک دولت و نظام آمد و صدها واحد متروکه و راکد صنعتی را احیا کرد و بسیاری از گردن کلفت‌ها و مفسدین را احضار و محاکمه کرد هر چند در این بین بعضی‌ها دادشان درآمد

 

زینلی: در کشور دو تا حوزه آسیب‌رسان وجود دارد و از هر کسی بپرسید می‌دانند و آن دو حوزه یکی فساد و دیگری اقتصاد و اشتغال است. چون فساد زیاد است اشتغال و اقتصاد تضعیف شده است. آیت‌الله رئیسی توانسته در این دو حوزه طی سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کند. رئیسی به کمک دولت و نظام آمد و صدها واحد متروکه و راکد صنعتی را احیا کرد و بسیاری از گردن کلفت‌ها و مفسدین را احضار و محاکمه کرد. این همان درخواست مردم است هر چند در این بین بعضی‌ها دادشان در می‌آید. باید بدانیم جراجی درد دارد اما منافع ماندگاری برای حیات جامعه خواهد داشت.

فارس: آیا طی مدت تصدی‌گری آیت‌الله رئیسی به‌عنوان ریاست قوه قضاییه و حمایت وی از واحدهای تولیدی به مشکلی برخوردید که با مساعدت آیت‌الله رئیسی حل شده باشد؟

زینلی: یک پرونده قضایی داشتیم که در آن محکمه نماینده ما نتوانست حاضر شود. یک شخص مفسد و خرابکار در صدد بود ضربه محکمی به مجموعه کویرتایر وارد کند که ما برای حل این مشکل مطابق روال قانونی از درخواست کمک کردیم و آیت‌الله رئیسی نیز ما را مساعدت کردند که خوشبختانه آن خطر بزرگ و لطمه و آسیب اقتصادی از کویرتایر دفع شد.

سخن پایان:

همه ملت ایران را قهرمان می‌دانیم. مردم این ملت پشتوانه اصلی نظام هستند و صبورانه همه ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های زمامداران را تحمل می‌کنند لذا از تمام مردم تقاضا می کنم برای اصلاح امور و بهبود امور و برای ادایری تکلیف ملی و شرعی خود پای صندوق‌های رأی بیایند. اگر نیاسید می‌دانید در اعداد مریم رجوی و دیگر مزدوران قرار می‌گیرید.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول