اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت منطقه آزاد اینچه‌برون وجود ندارد

استاندار گلستان گفت: با توجه به زیرساخت‌های اولیه در منطقه آزاد اینچه‌برون هیچ محدودیتی در آغاز فعالیت این منطقه وجود ندارد.

هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت منطقه آزاد اینچه‌برون وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هادی حق‌شناس عصر امروز در حاشیه بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از منطقه آزاد اینچه‌برون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون نزدیکترین منطقه آزاد به کشورهای آسیای میانه بوده و با توجه به الحاق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای اوراسیا و مجموعه زیرساخت‌های لازم منطقه آزاد اینچه‌برون از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در گلستان ۹۲ محصول مختلف تولید می شود که از این تعداد ۱۵ محصول رتبه یک رقمی در تولید با کیفیت را در کشور دارا هستند و این ظرفیت در تبادل و صادرات کالا نقش بسزایی دارد.

استاندار گلستان گفت: قبل از شیوع کرونا از منطقه مرزی اینچه‌برون  بیش از 400 هزار تن کالا جابه‌جا می‌شد که با استفاده از ظرفیت ریلی در این منطقه جابه‌جایی کالا به چند میلیون تن خواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خاص منطقه آزاد اینچه‌برون بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن استان گلستان در بین کریدور شمال به جنوب، دسترسی دریای خزر به آب‌های آزاد و همچنین وجود مرز ریلی، مرز آبی، زمینی و هوایی این منطقه می‌تواند در آینده ظرفیت خوبی در توسعه استان گلستان باشد.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: امروز هیچ محدودیتی برای آغاز فعالیت این منطقه به لحاظ زیرساختی وجود ندارد و با انجام فرایند حقوقی ظرف یک‌ماه آینده این فعالیت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول