اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

النخاله: دشمن اگر جرأت داشت، به غزه یورش می‌آورد

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن اشاره به امکانات ناچیز گروه‌های مقاومت در نوار تحت‌محاصره غزه در جریان نبرد «شمشیر قدس»، تأکید کرد که اگر دشمن جرأت کافی داشت به غزه یورش می‌آورد.

النخاله: دشمن اگر جرأت داشت، به غزه یورش می‌آورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (چهارشنبه)، با جمعی از احزاب و شخصیت‌های عربی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در این دیدار گفت که تلاش‌های بسیار زیادی صرف می‌شود تا پیروزی مقاومت بر ارتش اشغالگر اسرائیل در نبرد «شمشیر قدس» مهار شود. 

زیاد النخاله اضافه کرد که مقاومت به اندازه کافی تجربه دارد و برای هر مقابله با هر اقدامی که هدف از آن در نطفه خفه کردن دستاوردهاست، آمادگی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم فلسطین نقطه‌عطف بزرگی در نبرد شمشیر قدس ایجاد کردند، اظهار داشت: «امیداوریم برنامه‌ای ملی بسازیم که به ملت فلسطین قدرت تداوم مقاومت بدهد».

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین با بیان اینکه دستپاچگی رژیم صهیونیستی یکی از مظهرهای شجاعت مقاومت و نشان پیروزی‌ در آینده است، تأکید کرد که مقاومت با امکانات ناچیز خود که مقاومت‌کنندگان و مهندسان، تحت محاصره آن‌ها را ساختند، رژیم صهیونیستی را تحقیر کرد.

شبکه «المسیره» نیز بخش دیگری از اظهارات النخاله را پوشش داد و به نقل از او نوشت: «من از برادرانمان در یمن تشکر می‌کنم که در تأیید مقاومت فلسطین در نبرد شمشیر قدس راهپیمایی‌هایی بزرگ و بی‌نظیری برپا کردند. جامعه صهیونیست‌ها ضعیف است و این در نبرد قدس آشکارا نمود پیدا کرد چراکه [شهرک‌نشینان] این رژیم به‌رغم داشتن زرادخانه نظامی به پناهگاه‌ها رفتند».

دبیرکل جهاد اسلامی همچنین به وحشت صهیونیست‌ها از امکانات مقاومت اشاره کرد و تأکید کرد: «رژیم دشمن در نبرد شمشیر قدس حس کرد که کاملا در معرض تهدید است. آن‌ها دیدند که موشک‌های مقاومت سراسر اشغالی را در بر گرفته است. اگر دشمن جرأت کافی داشت به غزه محاصره‌شده یورش می‌آورد. غزه با مردان و رزمندگانش چون دژی مستحکم [در برابر آن‌ها قرار گرفته] بود».

زیاد النخاله همچنین خاطر نشان کرد که دشمن در ابتدای نبرد شمشیر قدس در اطراف نوار غزه مستقر بود؛ اما با گذشت چند روز به خاطر ترس از حملات هفت کیلومتر عقب‌نشینی کرد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به شمار زیاد مقاومت‌کنندگان، تأکید کرد که نبرد نظامی بسیار آسان‌تر از نبرد سیاسی است.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ که به مدت دوازده روز در جریان بود، رژیم صهیونیستی در غالب حملات خود با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید که گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه گنبد آهنین در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

با گذشت دوازده روز این نبرد، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با میانجیگری کشور مصر آتش‌بس در آن را پذیرفت.

پس از اعلام آتش‌بس تل‌آویو، گروه‌های مقاومت فلسطینی تأکید کردند که تا زمان پایبندی رژیم صهیونیستی به آتش‌بس، به آن متعهد خواهند بود.

با  اعلام آتش‌بس در حالی که تمامی رسانه‌های صهیونیستی به شکست تل‌آویو در این ماجراجویی جدید علیه مقاومت فلسطین و هزینه‌های هنگفت رژیم صهیونیستی در این مدت اذعان کردند، مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری از جمله شهر قدس به خیابان‌ها آمدند و پیروزی مقاومت را جشن گرفتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول