اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ صادرات امسال به 30 میلیارد دلار می‌رسد

معاون نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه صادرات کشاورزی این کشور 30 درصد افزایش یافته است، گفت: ارزش صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری به 30 میلیارد دلار خواهد رسید.

کشاورزی پیشران اقتصاد روسیه/ صادرات امسال به 30 میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، «ویکتوریا آبرام چینکو»،  معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی با قدرت ادامه دارد و تا پایان سال 2021 به قرم 30 میلیارد دلار خواهد رسید. 

آبرام چنکو گفت: اولویت نخست ما این است که ابتدا بازار داخل خود را تأمین کنیم و پس از آن، مازاد را به بازارهایی که نیاز دارند صادر کنیم. 

خانم آبرام چینکو افزود: روسیه می‌تواند حوزه صادراتی خود را به ویژه در بازارهای آسیا گسترده‌تر کند و جایگاه برندهای داخلی را در بازارهای جهانی ارتقا بخشد. 

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: مسیرهای توسعه‌ای که در بخش‌های کشاورزی و صنعتی شامل استراتژی‌های توسعه‌ای کشور تا سال 2030 است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و براساس آن باید حداقل به ارزش 950 میلیارد روبل معادل 13 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت جذب شود که این سرمایه‌گذاری می‌تواند 400 هزار شغل ایجاد کند. 

براساس آمارهای وزارت کشاورزی روسیه، صادرات روسیه به لطف افزایش افزایش واردات از سوی چین و ترکیه 30 درصد بیشتر شده است. افزایش صادرات محصولات کشاورزی روسیه حدود 30.658 میلیارد دلار در سال 2020 بود. چین و ترکیه بزرگترین خریداران محصولات کشاورزی روسیه هستند و اتحادیه اروپا، مصر، کره جنوبی، آذربایجان، اوکراین، پاکستان، ازبکستان، مانگولیا، مغولستان در بین 10 خریدار بزرگ محصولات کشاورزی روسیه قرار دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول