اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهرک‌نشینان اطراف غزه: خطر بالن‌های آتش‌زا کمتر از موشک‌ها نیست

با ارسال موج‌ جدیدی از بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، شهرک‌نشینان اطراف غزه تصریح کردند که خطر این بالن‌ها از موشک‌های مقاومت کمتر نیست.

شهرک‌نشینان اطراف غزه: خطر بالن‌های آتش‌زا کمتر از موشک‌ها نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بالن‌های آتش‌زایی که فلسطینیان ساکن در نوار غزه از پانزده سال پیش تاکنون به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف ارسال می‌کنند، باعث آتش‌سوزی بسیاری در این شهرک‌ها شده است.

پایگاه خبری «عربی۲۱»، امروز (پنجشنبه)، به نقل روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم»‌ خبر داد که شهرک‌نشینان اطراف نوار غزه تأکید کرده‌اند خطر بالن‌های آتش‌زا نه‌تنها کمتر از موشک‌های مقاومت نیست بلکه «آسیب‌رسان‌تر» از آن‌هاست.

بر اساس این گزارش، بالن‌های آتش‌زایی که طی دو روز گذشته از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف ارسال شد، ۲۴ آتش‌سوزی در شهرک‌های اطراف ایجاد کرد.

طبق این گزارش، فلسطینی‌های ساکن نوار غزه د در اعتراض به تداوم محاصره این باریکه، بستن گذرگاه‌ها و همچنین رد اقدامات اشغالگران در قدس اشغالی، با بالن‌های آتش‌زا خواب را از چشمان شهرک‌نشینان گرفته‌اند.

روزنامه عبر‌ی‌زبان «تایمز اسرائیل» نیز در همین خصوص خبر داد که نیروهای امدادی، روز گذشته، در تلاش بودند تا آتش‌هایی را که بالن‌ها ایجاد کردند، خاموش کنند؛ بالن‌های آتش‌زایی که از دو روز پیش ارسال آن‌ها به شهرک‌های اطراف آغاز شده است.

ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه و حمله دو شب پیش ارتش رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در نوار غزه اولین تقابل گروه‌های فلسطینی مستقر در نوار غزه و اشغالگران پس از جنگ دوازده روزه است.

بالن‌های آتش‌زا به قدری برای شهرک‌نشینان مشکل‌ساز بوده‌اند که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به واکنش واداشتند.

بنت اخیرا در این خصوص گفت: «همچنان تأکید دارم که پاسخ ارتش به ارسال بالن‌های آتش‌زا باید همچون پاسخ به موشک‌پراکنی‌ باشد».

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از شبکه یازده تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» گزارش داد که این بالن‌های آتش‌زا خسارت‌های سنگینی به اراضی کشاورزی شهرک‌نشینیان وارد کرده‌اند.

طبق این گزارش، روز سه‌‌شنبه، پس از ارسال‌ بالن‌های آتش‌زا در اعتراض به برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در قدس اشغالی، ۳۰ آتش‌سوزی در شهرک‌های اطراف نوار غزه ایجاد شد بطوریکه  آتش‌ در شهرک «نیرعام» هزار متر مربع زمین را در کام خود فرو برد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول