اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سلیمی‌نمین: مشارکت حدود ۶۰ درصد است/ انصراف‌ها نشان داد منافع ملی مدنظر است

عباس سلیمی‌نمین از چهره‌های سیاسی اصولگرا بر این باور است که انصراف برخی کاندیداها یک تصویر خوبی را از اینکه منافع ملی مد نظر است ارائه می‌کند و برای آسان کردن انتخاب مردم صورت می‌گیرد.

سلیمی‌نمین: مشارکت حدود ۶۰ درصد است/ انصراف‌ها نشان داد منافع ملی مدنظر است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، چهره سیاسی اصولگرا درباره انصراف برخی کاندیداهای اصولگرا و تاثیر آن بر میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر این کاندیداهایی که انصراف دادند قطعا آقای قاضی زاده هاشمی هم انصراف خواهد داد. به نظر من راهی جز این کار ندارد.

عباس سلیمی نمین گفت: طبیعتا این نوع انصراف‌ها یک تصویر خوبی را از اینکه منافع ملی مد نظر است ارائه می‌کند و برای آسان کردن انتخاب مردم صورت می‌گیرد. طبعا در فضای انتخاباتی تاثیر به سزایی دارد، یعنی امیدواری و نگاه مثبت را نسبت به نامزدها افزایش می‌دهد. طبعا کار بسیار پسندیده‌ای است و امیدوارم که همه آنها این راه را مد نظر قرار دهند.

او در این باره که این انتقاد به برخی کاندیداها وارد می شد که کاندیداهای پوششی هستند اما آنها می گفتند پوششی نیستیم و تا آخر می مانیم، به نظر شما این مسئله روی نظر مردم تاثیر نمی گذارد ، بیان کرد: در واقع این کاندیداها در آستانه انتخابات به این نتیجه رسیدند که وزنشان بسیار کم است و باعث لطمه خوردن به اعتبارشان می شود. از این رو وقتی با چنین وضعیتی در انتخابات رو به رو هستند ترجیح می دهند که اعتبار خودشان را حفظ کنند.

سلیمی نمین تصریح کرد: در عین حال معلوم نبود که چه وضعیتی ممکن است برای آنها رقم بخورد. آنها آمدند و خودشان را عرضه کردند و با توجه به اینکه یک نامزد قوی تری وجود دارد نتوانستند خودشان را به جامعه بقبولانند.آنها خودشان را در معرض آزمون قرار دادند و بر اساس این آزمون خودشان را ارزیابی کردند و حفظ اعتبار و حیثیتشان را در گرو کنار رفتن گذاشتند.این هیچ اشکالی ندارد و برعکس قابل ارزش گذاری است که با کنار رفتن، کار مردم را در انتخاب سهل می کنند.

او درباره پیش بینی اش از میزان مشارکت گفت: فکر می کنم به ۶۰ درصد نزدیک شود و سه نفر یعنی همتی، رضایی و رئیسی باهم رقابت کنند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول