اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه یزد: امور اعزام کاروان حجاج به مردم واگذار شود

امام جمعه یزد گفت: خوب است که امور اعزام کاروان حجاج به حج به مردم واگذار شود و دولت نقش نظارتی خود را پررنگتر کند.

امام جمعه یزد: امور اعزام کاروان حجاج به مردم واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهر امروز در جریان دیدار با مدیران و نمایندگان کارگزاران حج در استان با بیان این‌که ساماندهی برگزاری مراسم حج بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: امیدواریم آیین نامه‌ای در این زمینه تدوین شود تا هم هزینه‌های حج کاهش پیدا کند و هم شرایط اعزام زائران به حج تسهیل شود.

وی عنوان کرد: بهتر است که در زمینه اعزام کاروان به حج، دولت ناظر باشد و کار به خود مردم واگذار شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: بحث آموزش‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و لازم است هم در زمینه عتبات عالیات و هم حج، آموزش‌های لازم و به‌روز به کارگزاران داده شود.

ناصری یزدی با اشاره به این‌که حج به دلیل شیوع کرونا فعلا تعطیل شده است، گفت: لازم است در استان برنامه ریزی انجام شود تا حال و هوای حج در استان ایجاد شود و این فریضه به فراموشی سپرده نشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امسال عربستان هیچ زائر خارجی را نمی پذیرد، اظهار کرد: در این شرایط اقدامات دیگری در حج و زیارت استان یزد در حال انجام است که از آن جمله می توان به ثبت‌نام‌های جدید، جذب معینه‌ها، آموزش به روحانیون و ... اشاره کرد و امسال استان یزد بیشترین میزان جذب در زمینه معینه‌ها را داشته است.

علی اصغر شریفی، مدیرکل حج و زیارت استان یزد نیز در این نشست تصریح کرد: سازمان حج و زیارت اقدام به بازسازی در برنامه‌های حج داشت و در این راستا یک کمیته 17 گانه با مدیران کل سازمان و کارگزاران حج و زیارت تشکیل شد که بعد از ماه‌ها جلسات کارشناسی نتایج خوبی داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به رهنمودهای رهبری در زمینه ویروس کرونا، کارگزاران حج استان یزد وارد صحنه شدند و در زمینه جمع آوری کمک های مردمی هم برای رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا و هم آسیب دیدگان از حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله به میدان آمدند همچنین دو آشپزخانه کارگزاران نیز فعال شد که غذای گرم به دست نیازمندان می‌رسانند.

شریفی با بیان اینکه ۶۰ هزار پرس غذا توسط دو آشپزخانه تهیه شد و در اختیار افراد کم بضاعت قرار گرفت، افزود: در مجموع بالغ بر دو میلیارد تومان برای طبخ غذا و ساخت خانه و رسیدگی به مردم مناطق سیل زده و زلزله زده توسط کارگزاران حج و زیارت استان یزد هزینه شد.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول