اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

پیوند قلب نوجوان افغانستانی در تهران

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:صبح امروز قلب جوان 19 ساله افغان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به گیرنده خانم 14 ساله هموطن خود با موفقیت پیوند زده شد.

پیوند قلب  نوجوان افغانستانی  در تهران


به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: صبح امروز قلب جوان 19 ساله افغان که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود به گیرنده خانم  14 ساله هموطن خود  با موفقیت پیوند زده شد.
 
وی ادامه داد: این قلب اهدایی با یاری خداوند متعال، رضایت و سخاوت خانواده بیمار مرگ مغزی و با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، ایران، سازمان اورژانس کشور و اورژانس هوایی عملیات انتقال هوایی و پیوند اعضا با موفقیت انجام شد.
 
شادنوش تصریح کرد: این قلب از مشهد به بیمارستان شهید رجایی منتقل و پس از طی عملی پیچیده به بیمار نیازمند اهل افغانستان پیوند زده شد.
 
پیوند عضو یکی از مهمترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است
 
رییس مرکز مدیریت پیوند تاکید کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی سختگیرانه این پیوند با موفقیت در این مرکز درمانی انجام شده که نشان از تلاش و همت بالای تمامی پرسنل بیمارستان برای نجات جان بیماران است.
 
وی با بیان اینکه پیوند عضو یکی از مهمترین ظرفیت‌های پزشکی کشور است، عنوان کرد: تمام هدف ما در تیم پیوند کشور این است که امید را زنده نگه داریم تا حتی یک بیمار هم فرصت خود برای ادامه حیات را از دست ندهد.
 
شادنوش در ادامه با اشاره به اینکه از نظر علم پزشکی بیماری که به مرگ مغزی مبتلا می‌شود شرایط بازگشت مجدد ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون به‌وسیله پیوند اعضا، زندگی بسیاری از بیماران نجات پیداکرده است.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول