اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان آماده «حضور نجومی» برای ادای «تکلیف سیاسی»/ «مردم میدان» در صف انتخابات به‌خط می‌شوند

اقوام استان گلستان همواره در عرصه‌های حساس و سرنوشت‌ساز حماسه‌آفرینی کردند، کارنامه این استان چیزی به نام «قهر نجومی» با صندوق‌های رای به خود ندیده است، مردم گلستان در 28 خرداد آماده «حضور نجومی» برای ادای تکلیف سیاسی هستند.

گلستان آماده «حضور نجومی» برای ادای «تکلیف سیاسی»/ «مردم میدان» در صف انتخابات به‌خط می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قطار انتخابات به ایستگاه مشارکت مردمی رسید، 28 خرداد 1400 روزی برای تعیین سرنوشت ملت ایران است که زمام امور کشور را به دست چه کسی و کسانی قرار می‌دهند، یک میلیون و 300 هزار گلستانی در این انتخابات پای صندوق‌های رای خواهند رفت و جواب دندان‌شکنی به توطئه‌های دشمنان می‌دهند، در این میان 32 هزار رای اولی با اشتیاق فراوان خود را آماده حضور در این جشن تکلیف سیاسی کردند.

*تکثیر «مردم میدان» در نگارستان ایران

تکثیر «مردم میدان» را در نگارستان ایران و اقوام رنگین کمان استان گلستان می‌توان به نظاره نشست، مردمانی که قلب‌شان برای آینده کشور در جوش و خروش است، بعد از صدور فرمان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، مراجع، علما، روحانیت، جامعه رسانه، ورزشکاران، کارگران، تولیدکنندگان، صنعتگران همه و همه یکدیگر را دعوت به شرکت در انتخابات کردند.

مردم در اوج مشکلات و گرانی سرسام‌آور به میدان انتخابات می‌آیند برای اینکه وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهند، البته انتخاب اصلح می‌تواند قطعا پایانی بر وضعیت موجود باشد.

یک‌هزار و ۸۸۴ صندوق شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری تمهید شده است، ۴۱ حوزه انتخابات در استان داریم و ۴۰ هزار نفر عوامل اجرایی در استان گلستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم را بر عهده گرفتند.

یک‌هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است، علت کاهش تعداد صندوق شوراهای اسلامی به دلیل حد نصاب نبودن تعداد داوطلبان شوراها در برخی روستاهاست و انتخابات شورا در آنجا برگزار نمی‌شود.

*سند اقتدار ملی در 28 خرداد به رخ کشیده می‌شود

حضور مردم باعث اقتدار کشور می‌شود این مهم را مردم استان گلستان به خوبی درک کردند و سند اقتدار ملی را در 28 خرداد به رخ خواهند کشید.

به دلیل شیوع ویروس کرونا شعبات خاصی برای بیماران به منظور شرکت در انتخابات تمهید شده است، تا همگان بتوانند از حق مسلم خود در ادای تکلیف سیاسی اجتماعی خوش بدرخشند.

انتخابات 28 خرداد 1400 با افزایش تعداد شعبات نسبت به دوره‌های گذشته از ساعت هفت صبح همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز می‌شود، روند برگزاری آن برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است، رای‌گیری از افراد در محل شعبه تا ساعت دو صبح در روز رای‌گیری قابل انجام خواهد بود.

*گرگان مهیای برگزاری انتخابات الکترونیک

شماری از عوامل اجرایی انتخابات در استان گلستان واکسینه شدند، تلاش برگزارکنندگان انتخابات این است که در روز انتخابات تراکم کمتری وجود داشته باشد تا شیوع ویروس کرونا صورت نگیرد.

انتخابات در شهرستان گرگان به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و این اتفاق به شمارش صحیح و سریع آرا منجر خواهد شد.

ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق، گاز و مخابرات در روز انتخابات به گونه‌ای تنظیم شده است تا قطعی و اختلال خدمت‌رسانی در روز 28 خرداد وجود نداشته باشد.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان، واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رای می دهند.

*لحظه‌شماری مردم گلستان برای خلق حماسه‌ای دیگر

47 درصد جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند و انتخابات 28 خرداد در ۹۷۱ روستای گلستان انجام می‌گیرد تا همه مردم در آزمون سیاسی به ایفای نقش بپردازند.

مزان مشارکت مردم استان گلستان در انتخابات مجلس شورای اسلامی حدود ۵۷ درصد ثبت شد که ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود و اکنون مردم این استان برای خلق حماسه‌ای دیگر لحظه‌شماری می‌کنند.

انتهای پیام/83001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول